Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Dagie schreef:Mijn 4 jarige hengst ( bijna 5 ) is heel erg slap op zijn achterhand hij is van voor al wel goed onwikkelt kan netjes stap draf en galop, is goed voor het been maar ontzettend slap in zijn achterhand. Hij is springefokt en wil er ook mee veder in de psringsport maar omdat die nu nog zo slap is van achter heeft het springen nog geen zin omdat nog niet genoeg kracht vanuit ze achter heeft om een goede en nette sprong te Maken.
Wie heeft er goede oefeningen om hem sterker te maken ze achterhand?

---> Dijken op en af lopen,en dan echt in stap,dus niet het dijkje op galopperen of draven,maar in stap!!Is echt een mega goede oefening voor de achterhand. Dagie schreef:Tuurlijk! Maar wel in stap doen,is nl zwaarder als draf of galopKijk wij wonen tegenover het bos en strand dus in principe zou ik dijken ook kunnen vervangen door heuvels in het bos?
gewoon rustig opbouwen.Ik ga een paar keer per week naar buiten en dan doe ik altijd op de heen en terug weg een paar minuten dijkjes lopen en halverwege ook even.heeft geen zin om een kwartier achter elkaar alleen maar dijkjes te lopen,verwerk het gewoon in je training.Ik train dus regelmatig gewoon buiten,is een stuk afwisselender dan in de bak en je kan nog meer doen ook!
.