Helaas heb ik daar toch niet's kunnen wat aansloot bij mijn probleem.
Allereerst dit paard is geheel nagekeken door DA,fysio en tandarts en heeft nergens last van (nee ook niet van mond/ bit/ zadel/ rug/ benen etc)
Het zit zo:
Ik rijd een 5jarig paard wat nooit echt aan het been is gereden, sinds ze bij me staat moest ze dit leren de afgelopen 2 maanden ging het steeds beter en kreeg ik meer respons tot afgelopen week... :
Nu kropt het paard zich op, als ik been geef slaat ze daarnaar en als ik doorzet gaat ze levensgevaarlijk omhoog!
Hiermee bedoel ik zo hoog dat je enkel je armen om de nek kunt slaan en een schietgebedje doen, er is geen tijd om te straffen.
Mijn instructeur er bij gehaald en deze zag direct het probleem:
Het dier verzet zich op mijn been en is ongeloofelijk dominant, helaas geeft Havannah er NIETS om als je met de zweep waar dan ook slaat, stem reageert ze totaal niet op en ook omtrekken of kleine volte's draaien worden genegeerd...
Ook als ze echt op haar donder krijgt begint ze te "grommen" en krijgt ze driftbuien die haast niet uit te ziiten zijn!
Met de instructeur gaat het redelijk want deze neemt me aan de longe en houdt de longeerzweep er achter(het zwiepende geluid wil haar nog wel eens naar voren helpen)maar is er natuurlijk maar 1x id week en zegt dat het langzaamaan goed komt als ik naar voren blijf rijden maar DAT is het probleem want dat staat ze niet meer toe en zonder motor kun je niet werken.... zucht

Helaas rijdt ik verder vrijwel altijd alleen en is er niemand id buurt die me hierbij kan helpen...
Iemand tips pleeeaaassse!?!