Jaaroverzicht Liberty '05,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chello0w

Jaaroverzicht Liberty '05,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 23:30

Zo daar ben ik weer, een lange tijd geen foto's geplaatst.
Ik zal de foto's plaatsen van begin 2005 tot de zomer. Daarna geen foto's meer van t rijden. Hij is al ong 6 maanden kreupel.

Hier het hele verhaal van lib, dan snap je waarom die zolang kreupel is.

Liberty is namelijk al vanaf 9 september kreupel, en gelukkig nu aan t herstellen na al die maanden, hij heeft dan ook wel een operatie achter de rug. Hij had een dikke kogel, en liep er niet kreupel op, maar toch het hoorde er neit te zitten, dierenarts erbij, en ze zij dat het gewoon aantikken is geweest van zn andere been tegen zn kogel. Hij had waarschijnlijk een bloeding gekregen daarbinnen zoiets. Ze had een scan gemaakt maar aan de binnekant was er niets te zien, een beetje vocht alleen. We moesten anderhalvemaand stappen en een spulletje erop smeren, dat hadden we gedaan, we hebben voor de zekerheid nog een maand bij geplakt, en dus 2 en eenhalve maand gestapt, en dan mochten we opbouwen, toch de veearts erbij want t leek dikker te worden bij zn pees maar hij reageerde er niet op, en ze ze wou kijken of die goed liep, en hij liep gewoon goed, ze ging nog een keer scannen en zag niets. Ze zij nog een maandje stappen. ondertussen al 3 1/2 maand stappen, daarna op bouwen. We zijn toen gaan opbouwen na die maand. Na 3 weken ong. was de eigenaresse aan t rijden, en vroeg ze hoe loop die, en toen liep die achter niet helemaal goed, toen ging ik erop en ging zij kijken en het klopte achter liep de niet goed, we zijn gaan stappen en afgespoten. We wouden die vrijdag weer kijken hoe ie was. En ze wou hem uit stal halen, stond die met dat beknde voorbeen (dikke kogel) helemaal te trillen en wou hem niet neerzetten en t was helemaal dik, als je het wou aanraken lag die zowat gestrekt van de pijn.Hij had 39 graden koorts bijna 40. Dierenarts erbij gehaald, en die schrok er zelf ook van, ze wou een punctie doen( met naalden erinprikken kijken wat er uit komt). Maar ze zij het kan hier niet, hij moet mee naar de kliniek. Hij moest daarheen en hebben gelijk foto's gemaakt, en weer zijn kogel en stukje pees, maar waren super! dus ze zij nu gaan we de punctie doen. Maar daar kwam alleen maar bloed uit, een klein druppeltje vocht ofzo, dat heeft ze opgestuurt naar zo bloedonderzoek. Maar er bleek niks te zijn. Hij stond op de antibiotica maar reageerde er bijna niet op. Ze zij na een week(daar te staan te hebben) Hij moet geopereerd worden want zo gaat t niet. Ze dachten misschien aan een bacterie in zn peesschede, en dan zou t einde verhaal kunnen wezen. Wij hebben daar in stres en zenuwen gezeten, en hebben de operatie kunnen zien via een raam. Toen ze bezig was, gaf ze een teken naar boven(ons) dat het goed was, er zat dus een ontsteking, met dood weefsel en pus enz. Ze heeft t helemaal schoongespoten. En dat paar dagen lang en moest die een dreen in zn been voor als er nog meer viezigheid uit wou kon t eruit. Na een week stond die er weer goed bij en is die daar nog een week geweest, en ging t steeds beter en liep zelfs in draf weer goed!! Hij mocht na 3weken in de kliniek te hebben gestaan weer naar huis !! Nog wel blijven stappen, en hij mag nooit meer zonder beschermers lopen. Maar zolang hij weer de oude word is t goed.

Sorry voor dit lange verhaal, maar anders weet je niet waarom die zo lang kreupel is.
Hier de foto's vanaf begin 2005.

Zo was het in het begin.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na paar maanden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

V/d zomer.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Einde zomer.
Zijn 2 verschillende foto's. De 1 foto van iemand anders zn camera gemaakt. 2e foto was er maar 1 gelukt. Toch een beetje idee hoop ik.

Afbeelding

Afbeelding

Nog een mooie als afsluiting.
Afbeelding

Verbeterd of niet?

Sorry voor dit lange topic.

mobick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:21

Mooi paardje heb je hoor. Ik hoop dat ze snel weer de oude is!

Mexx93

Re: Jaaroverzicht Liberty '05,

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 16:59

hej,

mooi beestje hoor, wat was ze in het begin iel
Enne..waarom hou je je handen zo hoog..?

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:26

ja dat viel me ook al zo op die handen zo hoog inderdaad ...verders ziet het er netjes uit

lovewally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 17:51

leuk paardjee

_Martine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:28

Zit zeker verbetering in Alleen in je handen niet die bleven hetzelfde.

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 18:36

mooi paardje
hopelijk is ze snel de oude

Chello0w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 19:03

Bedankt, hij was indd heel iel in t begin, maar na harder trainen kwam t er wel weer bij. En me handen dat klopt, eerst zetten ik ze heel breed en nu zo, daar ga ik ook hard op oefenen.
En over zn kogel, ziet er wel goed uit opzich.

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 20:42

zoo man wat een gedoe met dat been
super dat het nu weer beter gaat
hij is zeker weten beter gaan lopen!
en hij is er ook veel gespierder uit gaan zien

nancy_d

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:54

heyy mattiejj.. gelukkig is libby weer terug!! en hopen dat alles nu goed blijft gaan!! rijde ziet er goed uit hoor!! zie je wel weer op manege.. Kusjj XxX Nans

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 22:59

Handen viel me idd gelijk op !
Maar daar ga je aan werken
Mooi paard hoor

Chello0w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 23:56

Dankjewel.
Hij ging er indd steeds beter uitzien, hoewel die dat nu wel weer kwijt is, maar wat wil je na 6 maanden niks doen.
Hij voelt zich iig wel weer lekker, is met t stappen erg aan het springen enz.

Chello0w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 00:06

Hier nog even een halthou foto, vergelijkbaar met de 1e foto, hier komen toch al beetje ze spier billetjes.

Afbeelding

Hij had nog wel beetje een buikje maar dat ging er ook steeds meer af.

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:36

Heey Michelle!
Loop je nog steeds stage?
Mooi paard is Liberty!!
Hij heeft idd al meer spieren hij ziet der goed uit hoor!
Leuke combi zijn jullie

Chello0w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 13:21

DankJewel.
Jaa ik loop nu gewoon weer stage op Manege hoek van Holland.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:27

Heel mooi paardje! En wat een gedoe met dat been ik ben heel blij dat het nu al weer een stuk beter gaat!

Chris_Fire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:57

Zo dat is allemaal niet zo mooi. Wel leuk beestje joh. En nog veel succes met aansterken.

Chello0w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 20:06

Dankje