Nickey @ work in de blubber[longeren]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NickeyJo

Nickey @ work in de blubber[longeren]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 21:18

Na 3 weken een bevroren bak ,konden we weer een beetje aan het werk. Kids helemaal blij,eindelijk weer rijden!!

Omdat het zo hard waaide en Nickey dus al een poosje niet echt gereden of gewerkt is heb ik haar maar eerst aan de longeerlijn gedaan.Ze zet normaal gesproken niet snel een stap verkeerd maar ze had behoorlijk storm in haar koppie. Nou dat leverde dus een paar beste bokkesprongen op en een benauwd piepen langs de kant "mam we willen ook morgen wel beginnen met rijden hoor!!" Ze was gelukkig snel rustig en ze hebben toch veel lol gehad.

Ik heb jammer genoeg alleen foto's van het longeren(draf) de rest is mislukt en als toetje besloten de batterijen het voor gezien te houden. Tja....volgende keer beter.

nou dit is ze dus.
Afbeelding

de kids aan de kant zijn leuker dan ik.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het zadel schuift een beetje naar voren,ze is nogal rond en heeft bijna geen schoft.Het zadel heeft een redelijk brede boom en het lijkt goed te passen ,drukt ook nergens,maar toch schuift het.Ook lijkt het of het kiept maar dat doet ie weer niet ,het dekje zit een beetje knullig. tips zijn altijd welkom!!

groetjes Jarnien

De paarden hebben gezellig samen in de bak gelopen,is wel te zien aan die giga zooi!! en allemaal te druk om op te ruimen,ik vandaag ook schaam!!

Finstar1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:38

heey mooie pony! loopt goed! groetje

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:40

Mooie pony! heeft veel zin

ippolata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:22

leuke pony., leuke gangen, wel modderige bak zeg!

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:26

Mooi diertje hoor... Mooie draf heeft ze.

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:35

Mooie pony!
Loopt lekker!!
Alleen wat een blub bak zeg

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:23

mooie pony, maar je zadel ligt erg raar Komt helemaal van de rug!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 23:24

Wat een hert .
Wel leuk shabrakje.

BailyKarlos

Re: Nickey @ work in de blubber[longeren]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 00:22

Gaaf ponytje!!!! En dat dekje komt me bekend voor
Ik zou alleen je zadel na laten kijken want hij klappert en hij kiept naar voren. Hij moet ook niet zo ver naar voren liggen want zo heb je geen schoudervrijheid en dus belemmer je de beweging.

NickeyJo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-06 08:56

bedankt allemaal voor jullie reacties!! Ze kan echt geweldig lopen en is superbraaf met rijden.Mijn kids zijn nog beginnertjes en ze hebben al veel vertrouwen van haar gekregen

Ik zie nu inderdaad dat het wel heel erg lijkt of het zadel kiept. Dat doet het ook wel een beetje maar niet zo erg als het lijkt ,het shabrakje kruipt tussen de kussens en daardoor lijkt het helemáál vrij te liggen. Naar voren schuiven doet ie wel Het zadel was voor onze vorige pony(is 3 mnd oud!),maar qua omvang doet Nickey niks voor haar onder en een schoft heeft ze ook bijna niet. Wat kan ik hieraan doen? Ik heb evt. wel een staartriem liggen maar weet niet of dat de oplossing is. Hebben jullie nog tips voor me,of moet ik gelijk weer een ander zadel kopen?

groetjes Jarnien

BailyKarlos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:14

NickeyJo schreef:
bedankt allemaal voor jullie reacties!! Ze kan echt geweldig lopen en is superbraaf met rijden.Mijn kids zijn nog beginnertjes en ze hebben al veel vertrouwen van haar gekregen

Ik zie nu inderdaad dat het wel heel erg lijkt of het zadel kiept. Dat doet het ook wel een beetje maar niet zo erg als het lijkt ,het shabrakje kruipt tussen de kussens en daardoor lijkt het helemáál vrij te liggen. Naar voren schuiven doet ie wel Het zadel was voor onze vorige pony(is 3 mnd oud!),maar qua omvang doet Nickey niks voor haar onder en een schoft heeft ze ook bijna niet. Wat kan ik hieraan doen? Ik heb evt. wel een staartriem liggen maar weet niet of dat de oplossing is. Hebben jullie nog tips voor me,of moet ik gelijk weer een ander zadel kopen?

groetjes Jarnien

Nou je kan kijken of de zadelmaker hem passend kan maken. Meestal lukt dat wel. En zo niet niet dan kan je een wintec kopen. Die hebben verschillende bomen en passen op veel paardenruggen en ze zijn heel goedkoop (voor een zadel dan).
Suc-6 ermee.
Trouwens leuk dat je kinderen zo veel lol met de pony hebben. Zo hoort t!!!

_Noraly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 19:51

misschien een staartriem? of zadelmaker..

wat een geweldig leuk dekje!

NickeyJo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 09:29

bedankt voor de tips!!

Ik ga vanmiddag kijken of het met staartriem lukt.
En ja, lol hebben ze zeker,dat vind ik ook het belangrijkste,vooral de jongste moet ik soms afremmen omdat ie nergens bang voor is

groetjes Jarnien