Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.orion1996 schreef:Boogje in de teugel, in de krul en met hele gewicht aan de teugels hangen? Klinkt idd niet als goede aanleuning en als ik een paard was had ik je gelanceerd als je zo hard aan de teugels trok.
Ga je paardje eerst lekker voorwaarts rijden, neusje naar voren en haar contact met jouw teugel laten zoeken, een paard hoort namelijk niet 'in de krul' te lopen, maar ontspannen op eigen benen, mooi voorwaarts en jouw hand opzoekend.
squitward schreef:Dus ik galoperen, echt
keihard bokken (doet ze de laatste paar weken altijd al met galop ) echt geen galopsprongen maken alleen maar super hoog bokken dus ik denk, na het galoperen zal het er wel uit zijn ja, niet dus.. nog steeds super hard in de mond..zwaaien met de staart, oren PLAT in de nek echt super verzet toonde ze. pff ik weet het echt niet meer..
Aan de ene kant denk ik, ze is gewoon aant klieren, want eerder was ze ook nooit aan de teugel te krijgen ook altijd een tank zegmaar. En het laatste half jaar loopt ze gewoon perfect, en nu ineens na het hals strekken zegmaar PATS alles weer naar de stinkmodder :S
Maar aan de andere kant.. stel dat ze nu wel iets heeft ze kan het niet vertellen want ze had de oren ook echt plat in de nek en zwaaien met staart enzo, normaal in de omgang is ze ook wel chagerijnig en heel eenkennig, maar met rijden is ze altijd werkwillig en nooit verzet.
Ik vertrouw het niet zo eigenlijk.. of maak ik me weer teveel zorgen?
wat denken jullie?
Het gaat om mijn friese merrie.
orion1996 schreef:was ook al los van elkaar bedoeld, dus lees als:
Boogje in de teugels/in de krul =geen goede aanleuning
en dat aan de teugels hangen bij het lanceer stukkie
Gesnapt nu?
MaestroE schreef:orion1996 schreef:was ook al los van elkaar bedoeld, dus lees als:
Boogje in de teugels/in de krul =geen goede aanleuning
en dat aan de teugels hangen bij het lanceer stukkie
Gesnapt nu?
ik nu snap
linky schreef:
Je paard loopt als ik het goed begrijp de eerste helft van de les achter het bit, wat duidt op het onttrekken aan de hulpen; na de rust heeft ze door dat dat niet helpt en probeert het tegenovergestelde.
:D:D!!!!!!
saaraah schreef:in de krul is meestal negatief, anders kan je misschien beter in het vervolg even zeggen: aan teugel, anders kan dit op een andere manier overkomen op mensen dan jij het hebt bedoeld.
squitward schreef:Meerdere mensen hadden al als reactie dat ze achter de loodlijn zou lopen, oke ik zei dat ze met een losse teugel haar 'aan de teugel' had. dat klopt ook, ze is gewoon super aan mijn been en daardoor komt ze lekker in de krul, NIET achter de loodlijn, en ik heb ZEKER nog wel contact met haar mond, ik bedoelde met 'losse teugel' meer te zeggen: lekker aan het been en soepel in de mond.
squitward schreef:nou ik had zonet les, eerste half uur liep ze de sterren van de hemel echt super!! mooi in de krul met een boogje in de teugel echt ze liep prachtig. nou halverwege gaan we altijd even hals strekken lekker teugels los en beetje bijkletsen..
Nou ik teugels weer op maat maken, echt het leek wel een tank ineens!!!
Ik kon er helemaaaaaal niks meer mee, ik kon met men hele gewicht op de teugels hangen en ze liep dwars door, ze wou alleen maar hard.
Dus ik galoperen, echt keihard bokken (doet ze de laatste paar weken altijd al met galop ) echt geen galopsprongen maken alleen maar super hoog bokken dus ik denk, na het galoperen zal het er wel uit zijn ja, niet dus.. nog steeds super hard in de mond..zwaaien met de staart, oren PLAT in de nek echt super verzet toonde ze. pff ik weet het echt niet meer..
Aan de ene kant denk ik, ze is gewoon aant klieren, want eerder was ze ook nooit aan de teugel te krijgen ook altijd een tank zegmaar. En het laatste half jaar loopt ze gewoon perfect, en nu ineens na het hals strekken zegmaar PATS alles weer naar de stinkmodder :S
Maar aan de andere kant.. stel dat ze nu wel iets heeft ze kan het niet vertellen want ze had de oren ook echt plat in de nek en zwaaien met staart enzo, normaal in de omgang is ze ook wel chagerijnig en heel eenkennig, maar met rijden is ze altijd werkwillig en nooit verzet.
Ik vertrouw het niet zo eigenlijk.. of maak ik me weer teveel zorgen?
wat denken jullie?
Het gaat om mijn friese merrie.

geen instructrice