Ze mag het alleen maar dan ook alleen op commando. Ze gebruikte het vandaag ook tegen mij en dan is het echt een strijd, kan zij harder stijgeren of kan ik harder slaan (tik op de borst is achteruit, weet ze kan ze, maar dan gebruikt ze het stijgeren dus om mij aan te vallen. Doet ze bij andere paarden ook, alleen die bijt ze er ook nog bij. Nouja ik blijf net zo lang flinke tikken geven tot ze luisterd, en op een end zie je ook dat ze het echt opgeeft en heel onderdanig een pasje achterwaarts gaan. Iedereen vind dit vet zielig, maar doe ik dit niet, nouja dat mag je zelf invullen. Wat ik ook doe is dat zodra ze achterwaarts gaat ik stop met hulpen geven en braaf zeg, ik hurk en aai haar. Ze is dan ook niet bang van me, en ik weet zeker dat als ze los was geweest ze ook zo achter me aan was gelopen. Ze heeft gewoon duidelijkheid nodig, en als onze verhouding weer duidelijk is, luisteren we ook weer. Voor de kar zou ze dit soort dingen dus ook nooit mogen doen. Kar is kar lange lijnen is lange lijnen. Ik zal dat eigenwijze filmpje even erop zetten, we moesten achterwaarts, maar deden dit met hoofd van zoek het uit, en komen dan ineens in opstand.