Ik had les, we reden met 6 mensen in de les. Pony was erg voorwaarts, niet zo nageeflijk als anders, maar het ging redelijk goed. Tegen het einde van de les moesten we om de beurt op een kleine volte galopperen (niet heel klein, maar kleiner dan een grote volte). Eerst rechtsom iedereen, en daarna linksom. Rechtsom heb ik gedaan, was even 'vechten' omdat het zn moeilijke hand is. Daarna even gestapt. Ik begon me niet lekker te voelen, werd warm, koud, warm. Kreeg keelpijn en hoofdpijn, vraag me niet hoe het komt, weet het ook niet. Dus ik heb de linkergalop niet meer gedaan. Toen vroeg een jongen uit mijn les of hij misschien even moest proberen om linksom te galopperen. Vond ik wel goed, dus hij stapt erop en het eerste wat hij zegt was: Wat zit je pony hard!
Ik was op de pony gestapt waar hij op reed, en jemig, wat zat die pony lekker! Ik voelde gewoon lekker die rug bewegen enzo! Nou, die jongen die op mn pony reed even galopperen enzo, maar hij ging er toch maar weer af, reed niet lekker.

Ik rijd nu 2 pony's, mijn eigen, en 1 van de manege. Die pony van de manege is dus net zo als de pony van die jongen. Als ik erop zit, voel ik die rug lekker bewegen en heb ik zelf eigenlijk geen last van mijn rug. Als ik op mn eigen pony zit heb ik het idee dat ik op een houten stoel zit, en mijn eigen rug doet dan ook verschrikkelijk pijn!
Als ik er zo over nadenk krijg ik het idee dat het mijn schuld is dat mijn pony zo stijf is, omdat ik misschien wel te krampachtig zit door mn eigen rugpijn?
Ik heb met die jongen afgesproken dat hij vanavond op mijn pony gaat rijden, en ik ga op die van de manege. Anders moet ik 2 doen, en dat red ik gewoon vandaag niet. ivm huiswerk, stal uitmesten ed.
Misschien tips om de rug van mijn pony los te krijgen? Heb echt al veel geprobeerd, tempo wisselingen, voltes, kleine en grote. Veel van hand veranderen...
Bedankt voor het lezen, en sorry voor het lange verhaal..