Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Dan de les, Flower heeft laatst een week bij een draver gestaan die haar niet liet eten. Ze leefde daarvoor alleen van hooi en dat ging prima, ze was lekker mollig, wat hoort bij haar bouw. Door die ene week was ze (te) veel afgevallen, en daardoor krijgt ze nu flink bijgevoert. Ze is nog steeds net even te magertjes, maar ze word met de dag dikker, dus dat komt wel goed.
Nou 'zag' die vrouw dus dat Flower daardoor 'verzuurde'. Omdat ze nu zoveel krachtvoer vrij 'ineens' krijgt. Dat zal ook best wel kloppen. Daarom moet ik nu een maand rustig aan doen, d.w.z. longeren voordat ik erop ga, en dan gewoon los laten draven, en dan met rijden met mijn benen sturen en gewoon een beetje voltes stappen en draven, meer niet.
amondi schreef:
Je spreekt jezelf wel tegen..... Je stelt dat je paardje oh zo vrolijk is terwijl ze dit net voor de les heeft meegemaakt. Ik denk dat je nog best wat les kan gebruiken van deze vrouw, die dit direct wel door had.
Dat je mede pensiongasten zeggen dat je niet op de juiste manier met je been rijdt is logisch, na 1 les kan je dit w.s. niet gelijk op de juiste manier narijden. Niet direct opgeven, doorzetten en zeker ook het aanbod aannemen om o-p een doorgetraint paard te voelen wat de bedoeling is.

Ik reed immers buiten altijd al met een helemaal losse teugel of alleen een halster, en ik kan haar daar perfect mee sturen, dus dat moet ik de bak toch ook wel lukken