Middendraf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tamaar_Horse

Middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 21:30

Hallo,

Als ik in middendraf wil, gaat het wel, alleen gaat hij snel in gallop. Wat moet ik hiermee?!

marit_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:32

het kan zijn dat je je been verlecht zodat het de hulp voor de galop word (dat je dat onbewust doet om je eigen vast te klemmen)... je kan hem ook proberen iets meer van voren op te vangen en laat hem/haar vooral nietonder je uit lopen..

saaraah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:34

Bij die van mij wil het wel eens helpen als ik het doe op de lange zijde, op de korte zijde vast attent maken op je been, de hoek omgaan, rechtstellen, je beide benen aandrukken en je binnenhand iets nageven

Nina_Chicka

Re: Middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:00

Goed aanleuning houden (contact) met de paardenmond. Het zou kunnen dat dat net iets te weinig is waardoor je paard aanspringt,

Nannes

Re: Middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:01

idd, als jij hem 'losgooit' (oftewel de ruimte geeft) springt hij aan in galop.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 02:16

Probeer het trouwens eerst eens op een korte lijn Van B naar H of andersom. F - E . En dan langszaam uitbreiden op de lange zijde.

tarzansammer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 08:59

een hele goede tip
probeer mer drafbalkjes en dan steeds verder uit elkaar leggen en dan zorgen dat ze niet te ver liggen want dan gaat het nog niet
dit moet je eigenlijk elke dag doe en dan zo opbouwen

zo heb ik mijn paard dat ook moeten leren
was jong en heb ik zelf in gereden dus daarom moest ik hem dat ook leren
en dat met die balkjes heel goed gelukt

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:52

Ik zou het niet te snel met de drafbalkjes doen. De reden dat hij aanspringt is omdat hij van voren losgegooid wordt (of jij hem te weinig opsluit) en van achteren er niet bij is met zijn achterhand. Je kan beter eerst beginnen met je paard attent te maken voor je beenhulpen, dus kleine stukjes verruimen en weer terug, paar passen verruimen en weer terug. Net zolang tot je een snelle reactie krijgt op de hulpen. Breid dit langzaam uit op de lange zijde en ga dan op de diagonaal aan de slag. Met die drafbalkjes kan je het hem heel erg moeilijk maken als hij van achteren niet kan meekomen.