MyWish Max in de les

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

MyWish Max in de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 17:28

Zaterdag ahd ik weer les en mijn vader kwam even filmen. Max was erg sago, dus hij liep niet zo lekker. Nouja, hij liep lekker, maar ik moest steeds uitwijken voor andere paarden, hij schopt namelijk.

http://www.youtube.com/?v=7KJjhqMNKyQ

http://www.youtube.com/?v=OEvXetoKXwQ

http://www.youtube.com/?v=ZoPowxeR12A

http://www.youtube.com/?v=q4xGf3WZKWI

Owja, ik heb nieuwe laarzen en houd absoluut me voeten er nog niet stil in
Ook ben ik af en toe te streng met mijn hand, bijvoorbeeld in de schouderbinnenwaarts met mijn buitenhand.

heeft iemand nog tips voor mijn schouderbinnenwaarts en travers? Hij vindt vooral zijn travers erg moeilijk en misschien zelfs nog een beetje te zwaar voor hem..

Edit: Ik zie dat de 2e en laatste het nog niet doen, zal even kijken wat ik eraan kan doen./

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:34

ziet er leuk uit

2de film doet het niet dat is wel jammer.

staat wel mooi vierkant stil hoor!!

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:44

Mooi paard!
Nee, ik vind dat je er nog niet aan toe bent.
Eerst zou ik proberen om je paard wat meer ónder je te krijgen, hij loopt wat te vlak.
Ook mag je minder streng zijn met je handen, niet zagen maar constante lichte aanleuning.
Ook zou ik de sporen er liever afzien, lekker goed voor het been moet je paardje worden, goed naar voren, als je hem dan bij je kunt houden zonder dat je teveel in je hand hebt, krijgt hij meer cadans!
Wat ik zie met je schouderbinnen, is dat je buitenteugel los is, dáár moet je paard op lopen, binnen moet je hem los kunnen laten!
Je paardje kan lekker lopen, maar het mag allemaal wat minder vlak!
Succes ermee, ik hoop dat je wat hebt aan deze wijze woorden, haha!

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 18:01

Dat leg ik juist uit, hij loopt zo omdat ik neiuwe laarzen heb en dus heel rommelig ben met mijn benen omdat ze nog ingereden moeten worden.
En ik rijd al een tijdje M2, hij is er ook al aan toe.

Er staat ook, dat hij niet zo lekker liep, omdat hij verschrikkelijk chagerijnig was. Dit is dus niet een goede dag van hem.

Ook zaag ik trouwens niet ik geef af en toe een ophouding op 1 teuegl omdat hij inderdaad graag onder me vandaan loopt en zich vast zet aan 1 kant.

Wat ik er overgens niet bijgezegd heb, is dat we nu pas een maand weer nromaal mogen rijden ivm blessure

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:07

Op het 1e filmpje ga je wat abrupt de volte in, bereid hem even meer voor voordat je de wending inzet. de uitgestrekte draf is wel erg netjes!

Op het 4e filmpje: houd het wel actief met het inzetten van travers.

Op het 3e filmpje wil hij nad het halthouden naar achteren, houd hem dan wel actief naar voren. bij het sb daarna meer contact houden met je buiten teugel, deze wappert.

ik bne het voor de rest met MirandaFuego eens, endoe je sporen pas weer om als je je benen stil kunt houden, nu prik je hem elke pas, daar word hij na verloop van tijd ongevoelig voor en heeft het minder effect meer.

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 15:24

Jah,dat doet hij vaker bij 't halthouden, dan gaat hij een soort naar achteren hangen met zijn gewicht.

Turaan

Re: MyWish Max in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:32

Ik vind 't er netjes uitzien, ook vooral als jullie een maand een stop hebben gehad. Geef verder geen comentaar dat is hierboven al gegeven. Veel succes verder

_Fleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:17

vind het er best netjes uit zien. commentaar is hierboven al gegeven dus ga ik het niet nog een keer doen.
misschien iets meer je tenen naar binnen..
verder vind ik het een heel leuk paardje om te zien

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:35

Leuk paardje ! M2?? Oke Alleen nieuwe laarzen lijkt me niet echt een 'excuus' voor je benen... je onderbenen moet je gewoon stilhouden Dus heeft niets met de laarzen te maken..
Succes er verder mee

_Denise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:49

ik hb niet zoveel verstand van travers en schouderbinnenwaarts hoor haha
maar ik wilde wel even zeggen dat k t een mooi paardje vind.
Veel succes ermee

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:59

Veel van mijn commentaar i shier boven al gegeven.
Wel zag ik bij filmpje 3 (dacht ik, iig dat filmpje waar je je schouderbinnenwaarts richting de camera rijdt) dat hij bij zijn schouderbinnenwaarts veel kortere passen gaat meken, terwijl hij voor de rest wel netjes ruim draaft. Ik denk dat dat komt omdat je je schouderbinnenwaarts te veel op je binnen hand rijdt, en daarmee zn passen belemmert.
Veel succes ermee.

Nikske

Re: MyWish Max in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:13

hey, ik heb niet alles gelezen wat de andere erover gezegd hebben maare dit vind ik ervan: vind hem heel netjes lopen en dat hij vlak loopt valt reuze mee hij is wel erg voorwaarts en misschien dat het daardoor zo lijkt. en zie dat je wel al toe bent aan schouderbinnenwaarts en travers en zag dat het al redelijk ging. je moet er gewoon goed op letten dat je genoeg aanleuning hebt op de buiten teugel en ook het buiten been en je binnen been moet vergenoeg naar achteren zijn. en in principe zijn schouderbinnenwaarts en travers het zelfde maar dan precies de andere kant op. en de sporen vind ik niet dat die af moeten want hij loopt er netjes op en het is heel handig met wijken schouderbinnenwaarts enzo. verder kun je misschien wel wat minder been hulp geven want hij is snel genoeg maar zoals je zelf zegt kan dat wat aan je laarzen liggen.. maare ondanks dit wat ik nu allemaal zeg vind ik dat je het heel netjes doet vooral het halthouden veel succes nog!

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 18:41

sammie_44 schreef:
Leuk paardje ! M2?? Oke Alleen nieuwe laarzen lijkt me niet echt een 'excuus' voor je benen... je onderbenen moet je gewoon stilhouden Dus heeft niets met de laarzen te maken..
Succes er verder mee

Jawel, want kan mijn hakken nog niet uitdrukken en ze zijn nog heel stijf. En doordat ik mijn hakken niet kan uitdrukken heb ik van die slappe beentjes.

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:53

Ik vind je té groot in je hulpen.
Het hoofd van je pony beweegt regelmatig heen en weer en dat is niet nodig
Ook het halthouden en achterwaarts en weer naar voren gaan allemaal met te grote hulpen.
Ik heb helemaal niet het idee dat dit nodig is omdat je pony goed reageerd (op je filmpjes eigenlijk te op jouw hulpen).

Ik vind wel dat je tempo erg hoog ligt, ik heb niet het idee dat je daar controle over hebt.

Hou mooi je handen gelijk en als je hem wat wil laten remmen in tempo maak dan een ophouding met 2 handen niet met 1.
Probeer zelf ook meer ontspannen te gaan zitten.

Probeer ook goed na te denken over de hulpen die je geeft, ik heb zo aan de hand van de filmpjes het idee dat het allemaal wat te abrupt gaat.

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:16

je kan wel zeggen dat je nieuwe laarzen hebt.. ik heb ook nieuwe laarzen maar dan kan jeje benen wel stil houden je drijft continu maar dan ook echt continu met hele duidelijke hulpen.. ik vind dat je em eel te strak rijd naar mijn idee zo lijkt et zie nergens dat je eventjes hem de ruimte geeft bijv bij halthouden ofzo,, je steekt je benen helemaal naar buiten.. mjah voor de rest hele leuke pony.. succes ermee

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 20:26

Ik geef hem juist veel ruimte, het commentaar dat ik in de lessen krijg is zelfs dat ik hem teveel loslaat.
En met mijn oude laarzen houd ik mijn benen wel stil, maar sinds ik neiuwe laarzen heb niet, dus lijkt het me dat het daar wel aan ligt of niet?

@ Taaclover; Jah, dat is ook zo, vooral omdat ik in die les beetje moeite had met hem lekker te laten lopen. Dan wordt ik een beetje te grof in mijn hulpen en hij wordt rennerig in zo'n grote groep. Werkt elkaar dus lekker tegen.

Even aan hierboven: hij is er geen maand uitgeweest, ik ben pas een maand weer normaal aan eht rijden. Hij is in totaal sinds vorig jaar mei niet helemaal goed geweest steeds.