vertrouwen..... help

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unique4

vertrouwen..... help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 23:16

k heb een vraag over vertrouwen. k heb t gevoel dat mn paard me niet vertrouwt. is ook wel logisch want ze is pas 4 en rijd haar aps sinds een half jaartje. in de bak gaat ze er altijd vandoor terwijl er niks aan de hand is. hoe zorg k dat k haar vertrouwe kan winne. ze vind het zelfs eng als k haar hoeve krab. iemand tips???
alvast bedankt

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:18

Voor het rijden lijkt het mij verstandig dat je les neemt. Je paardje is nog erg jong, en de basis is erg belangrijk.

En voor het vertrouwen, doe zoveel mogelijk met elkaar!! Lekker poetsen, wandelen, dat zijn allemaal dingen die zorgen voor een goede band met je paard.
Komt vast goed

unique4

Re: vertrouwen..... help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 23:22

k heb ook les en ook prive les en dan gaat t heel goed. maar als k vrij rijd dan neit. ze neemt me ook een beetje in de maling als ze iets eng vind om zich te ontrekke aan t rijde. en voor t poetse dat gaat allemaal goed.

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 23:42

als ze dan iets eng vind, lekker naar voren gaan rijden, zet haar maar aan het werk en laat haar vooral niet merken dat je er van onder de indruk bent! lekker naar voren dan gaat de frisheid er vanzelf af

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:03

Jij bent haar leider en zo moet je je ook gaan gedragen. Met veel zekerheid moet je op haar rug kruipen en je niet van de wijs aletn brengen door haar "kunstjes". Hoe kan ze je anders vertrouwen als jij je niet voor doet als een goede leider?

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:55

idd kris. als jij de leider eenmaal bent zal ze op jou vertrouwen, en dus doen wat jij doet. als jij angstig bent zal zij dat ook worden, en als je rustig bent net zo. zorg dus dat de verhouding paard/ leider goed wordt, dat scheelt stukken. en goed les nemen, dat is heel belangrijk.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:45

unique4 schreef:
k heb ook les en ook prive les en dan gaat t heel goed. maar als k vrij rijd dan neit. ze neemt me ook een beetje in de maling als ze iets eng vind om zich te ontrekke aan t rijde. en voor t poetse dat gaat allemaal goed.

het klinkt of het een beetje tussen je eigen oren zit.
als je les hebt gaat het wel goed.
ik denk dat je zelf wat onzeker word als je instruckteur er niet bij staat.
probeer dat wat in je les voorkomt toe te passen als je alleen bent.
je kunt het echt wel.
succes

unique4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 12:11

bedankt allemaal k zal het probere. dat van tusse mn ore klopt ook wel dat zegt de instructeur ook maar k weet niet hoe k het moet verhelpe. k ben ook te lief voor haar. vandaag pcive les dus k zal kijke hoe het gaat.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 12:18

Zorgen voor duidelijkheid, veiligheid en eten en drinken.
duidelijkheid, jij bent de baas, het paard moet naar jou luisteren, niet de ene keer wel de andere keer niet.
Veiligheid:
Zolang het paard bij jou is is het veilig voor gevaren en andere paaden.
Eten en drinken, gewoon voeren.

Dit is natuurlijk erg simpel, maar het werkt vaak wel.
Ik wordt ook wel eens boos op een pony, maar zodra ze dan luisteren, is het gelijk weer goed. Dit is erg duidelijk en ze voelen zich er prettig bij.

marle_sheila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:42

ja, ik zou veel met haar gaan wandelen, poetsen en spelletjes doen, zo krijgt zij meer vertrouwen in jou, maar jij ook in háár.
daarnaast moet je inderdaad proberen om gewoon sterk te zijn door zelf de baas te blijven. Wanneer je pony naar rechts wil, en jij wilt dit niet of had geen hulpen gegeven, gewoon net zo lang naar links hulpen geven, en zeker niet toegeven. Heel veel succes!