Doorzitten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koss_Binky

Doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 17:23

Hey
Nou mijn paardje Koss.. daar heb ik nogal een probleem mee...
Hij loopt echt super en meestal luisterd ie wel naar me.. maar hij begrijpt het doorzitten maar niet..
Als ie dan heel ontspannen loop ga ik doorzitten.. maar dan raakt ie in de war spant ie zn rug aan.. en wil ie in de galop of in de stap overgaan.
Nou probeer ik hem wel in draf te houden.. maar met zo een gespannen rug ben ik na een altijd rondjes al helemaal moe en pijn in mn zij...
Hebben jullie miss tips voor mij zodat ik dit kan oplossen...

Thank you

sophie21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:30

kleine stukjes doen, als je merkt dat je het niet meer volhoudt weer gaan lichtrijden (wel proberen de stukjes steeds langer en ontspannener te krijgen). wel in draf blijven, hij moet afleren doorzitten meteen te associeren met een overgang.
verder misschien wat schijnovergangen rijden, en proberen die ook rond te houden (ook in een echte overgang).

Koss_Binky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 17:40

ok zal dat is proberen

joss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:35

Mischien ligt het probleem wel bij jezelf , als ie ontspannen loopt en je gaat doorzitten moet dat voor een paard niet veel verandering geven. Ga je zelf wel ontspannen mee in de beweging van je paard . Klem je niet teveel zodat je zelf gespannen zit?

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:39

joss schreef:
Mischien ligt het probleem wel bij jezelf , als ie ontspannen loopt en je gaat doorzitten moet dat voor een paard niet veel verandering geven. Ga je zelf wel ontspannen mee in de beweging van je paard . Klem je niet teveel zodat je zelf gespannen zit?

mee eens, gewoon niks aanspannen, en rustig voorwaarts rijden. En als dat niet wil, zn rug een keer nakijken, mischien doet het hem wel zeer zoveel druk.

Nina_Chicka

Re: Doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:50

Je paard raakt waarschijnlijk verward omdat hij niet goed weet wat de bedoeling is als jij gaat doorzitten.
Je zou het volgende kunnen proberen:

Op een volte stappen, goed aanleuning blijven houden en dan rustig aandraven en blijven doorzitten (dus niet gaan lichtrijden).
Een paar pasjes draf en weer stappen, weer aandraven en weer stappen en dan de poses dat je draaft steeds wat verlengen totdat je paard begrijpt wat de bedoeling is.

Daarna zou je kunnen gaan oefenen in de draf met een paar pasjes lichtijden, doorzitten, lichtrijden, doorzitten.

Afwisseling is belangrijk.

Succes!

Koss_Binky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 21:28

Ok dank je wel.. maar zover ik weet klem ik me niet echt vast.. want met mn andere pony heb ik totaal geen problemen mee...
Maar ik ga het zkr proberen