Was een leuk jaar voor ons, veel nieuwe dingen uitgeprobeerd..

Januari:
Januari begon met wat sneeuw, we hadden een super afsluiter van 2004 achter de rug en begonnen met wat lekkere bosritjes.
Februari
In februari hebben Kaprice mee gedaan met verkleed springen op de ponyclub in Schoonloo. Aangezien we niet echt iets konden verzinnen zijn we maar als zorro gegaan...

Met het "schoonste geheel" wonnen we natuurlijk niets, maar we werden met het springen zelf wel 6e
Er reden allemaal wedstrijdruiters bij die al weet ik het hoeveel hadden gesprongen..
Maar mijn kleine meisje liet zich niet kisten en kwam foutloos door de eerste ronde heen, ook nog eens foutloos en super snel door de barrage 
Ook gooiden we Kaprice en Tuesday lekker los in de bak
Maart:
In maart hadden we onze allereerste officiele wedstrijd. We waren er al heel erg vroeg, bang om te laat te komen. Deze wedstrijd was op 19 maart in Zweeloo, een indoor wedstrijd. Het ging heel erg goed en we hadden gelijk al 160 punten
eerste winstpunt in de B alweer binnen 
B+1
Ook kwam in Maart die hevige sneeuwval, wat een aantal mooie plaatjes opleverde:
Lekker helemaal vrij
April:
Toen werd het april, het buitenseizoen ging van start en het werd wat warmer. Kaprice en ik hadden onze eerste buitenwedstrijd in Exloo, op 17 april 2005. Kaprice was erg zenuwachtig en de ontspanning was ver te zoeken.
Vlak voor de gebroken lijn kwam Kaprice verticaal omhoog, en ik gleed eraf. We mochten de proef gelukkig nog wel verder rijden, en we hadden alsnog 150 punten.
Vind dit nog wel een hele mooi foto..

Halsstrekken..

Ik kwam in een dipje.. hoe moest dit nu verder ? Met rijden thuis kwam Kaprice ook regelmatig omhoog, en ik werd echt bang. Het leek wel alsof Kaprice me voor de tweede keer wilde uitproberen, we hebben samen al wat problemen achter de rug.
Een kleine week later, op 23 april reden we onze tweede buitenwedstrijd in Hoogeveen. Mijn problemen waren voorbij want Kaprice liet voor mijn gevoel een geweldige super proef zien.
Helaas dacht de jury hier anders over en kregen we een teleurstellende 154 punten.
Mei:
Samen lekker dollen.
In mei voelden we de zomer echt komen en voor Kaprice en mij was dit een super maand.
Eerst reden we op 6 mei in Coevorden, waar we voor het eerst 2 proeven reden. De eerste proef hadden we 161 punten, we zaten op B+2

De tweede proef hadden we 160 punten, B+3

Ook hadden we bij de tweede proef een 3e prijs gewonnen !
Daarna, op 22 mei, reden we weer in Exloo, waar we alweer 2 wp's weg haalde. De eerste proef werden we beloond met 164 punten (B +4 !! ) en de tweede proef met 163 punten (B+5) en een 4e prijs

Deze maand was ik echt trots op mijn kleine meid.
Ook mocht mijn dame voor het eerst onze eigen wei in, daarvoor stond ze bij de buren:
En er kwam een vriendin rijden:
Juni:
De heetste maand van het jaar kwam eraan en we reden op 19 juni in Emmen. Door de hitte was Kaprice niet vooruit te branden, en ik had ook zwaar te lijden..

Gelukkig toch nog 2 wp eruit gereden, 156 en 163, we zaten alweer op B+7

Enkele passen middendraf
Verder reden we nog in Zuidwolde, waar ik mijn 2 beste proeven tot nu toe heb gereden. Kaprice was heerlijk voor het been, liep super en liet zich geweldig zien. We werden dan ook beloond met 161 en 160 punten, en we hadden een 2e prijs en een 1e prijs

Juli:
Van juli helaas geen foto's, maar we hebben wel weer lekker gereden. We zaten inmiddels op B+9, nog 1 wp en we zouden L1 startgerechtigd zijn.
In Gasselte reden we niet zo fijn, we kregen 158 en 157 punten B+11
, maar voor mijn gevoel ging het niet zo lekker. In Coevorden kregen we op 27 juli het wel weer voor elkaar, we reden weer super en kregen 163 en 156 punten (B+13
)Ook kregen we een 4e prijs. Dit was trouwens selectie voor de Drentse Kampioenschappen, en we mochten door

Augustus:
Eerst gingen we lekker een week op trektocht, we hebben genoten en het was weer heerlijk
Een halve week daarna was de Drentse Kampioenschappen. Goed, helemaal niet geoefend, maar wat maakt het uit. We hadden helaas helaas, 149 en 152 punten, maar werden 13e van heel Drenthe in de B-dressuur
. Toch weer 13, mijn geluksgetal.. 
Ook was Kaprice de 29-ste jarig, ze werd alweer 13 jaar..
(weer die 13..
)September:
September was een drukke maand. We hebben via bokt.nl en via Marja (marja1988 @ bokt) kennis gemaakt met het Polocrosse, wat we allebei geweldig vinden.
Hier onze eerste training:
Aan het eind van deze maand, hadden we ook al gelijk een oefenwedstrijd met Bennekom (overigens de tweede keer dat ik Polocrosse speelde... )
Ook reed ik op 29 september mijn allereerste springwedstrijd in Exloo. Het binnenseizoen was weer van start en Kaprice en ik kwamen niet verder dan de eerste hindernis. Alhoewel, ook daar sprongen we niet overheen en we werden bruut uitgebeld...
Oktober:
Hier reden we op 23-10 weer een dressuur wedstrijd in Exloo, witte hekjes zijn monsters, ze zijn eng en vallen je aan, vandaar de 152 punten die we kregen. We baalden wel een beetje.. het gaat niet echt lekker meer.
Maar hiephooi, pret in de tent, want op 30 oktober reden we een oefencross in Holten.
Met de dressuur F-proef kregen we 233 punten, met de cross een paar weigeringen, maar Kaprice deed het super. Met springen 1 weigering, maar uiteindelijk een 7e plaats.
November:
We reden gewoon weer een beetje dressuur, en op 13-11 had ik mijn aller laatste B wedstrijd gepland. Mijn 13 bracht me weer geluk, want we hadden eindelijk weer een winstpunt, 164 punten en een 2e prijs
Met B+14 vlogen we de B uit. Verder gewoon een beetje in de bak gereden.
En de laatste polocrosse training van het jaar:
December:
Geen wedstrijden deze maand. Met kerst kreeg in een nieuw hoofdstel en daarmee zijn we lekker in het bos gaan rijden
Ook hebben we geposeerd voor kerstkaarten:
En toen gingen we 2006 in.....

Sorry voor de enorme hoeveelheid..