Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Annne schreef:Bij mij is het ook echt huppel met hoofd zo hoog mogelijk de lucht in.. terwijl ze daarvoor en daarna wel weer gewoon lekker ontspannen en nagevelijk loopt.

) Hij heeft nog niet voldoende kracht in zn achterhand, en maakt zo'n huppel om daar onderuit te komen. Vaak volgen er twee galoppasjes op, en gaat hij pas daarna over naar de gevraagde verkorte draf. 
taiga schreef:Mijn paard heeft het ook een poosje gedaan, maar het kwam bij mij van niet genoeg voorwaarts rijden.
Paard was niet genoeg aan het been.
Probeer daarom maar eens een actieve overgang te rijden naar de draf , dus het tegenovergestelde van voorzichtig.
Dus been aan en weg!
Bij mijn paard was het binnen een week helemaal verdwenen.
Succes!

Annne schreef:Hallo allemaal,
Mijn instructice zij ook wel eens dat k moe proberen mn handen precies op dezelfde plaats moet laten staan zodat ze de kans niet krijgt om der hoofd omhoog te gooien,maar ze doet het toch.. dan maakt ze zich heel sterk....
(Nu doet ze het huppeltje al een tijd niet meer, alleen buiten soms nog omdat ze dan echt wil rennen)