Achter de teugel kruipen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Achter de teugel kruipen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 12:22

Nou goed ik weet dat er al een topic over loopt maar bij mij gaat het anders. dit paard is altijd ontzettend kort gereden, altijd vastgehouden van voor. nu komt het probleem ze heeft al enkele maanden stil gestaan voordat ik haar kreeg, ze is ook echt ontzettend heet onder het zadel, wel eerlijk en dat is wel fijn. ik weet ook dat ze medisch niks mankeerd, en dat als ze bokt of begint te springen dat het gewoon frissigheid is.

Ik rij haar ontzettend veel voorwaarts aangezien de balans nog niet super is, ik heb haar nog niet echt door kunnen rijden. op dit moment krijg ik ook goed les, en alles wat ik bij doris van vuuren (mariahout) heb geleerd helpt gewoon niet. op bepaalde momenten zoekt ze me hand wel, er komt wel enkele verbetering in.

ik ben op dit moment nog niet echt gefucust op aan de teugel. ik wil eerst die balans 200% goed hebben en dat ze recht tussen mijn benen loopt.

ook rij ik veel overgangen en de achterhand is wel goed ondertredend, en als ze eindelijk recht is, dan kruipt ze achter de teugel en dan lijkt het wel of die balans weer helemaal weg is. met overgangen en voltes kom ik er ook nog niet. en afentoe pakt ze het bit vast om onder het werk uit te komen, maar goed blijf dan ligt in me hand en rij door alsof er niks aan de hand is.

uitleggen word bij mij ook heel moeilijk. ze heeft dus nog nooit geleerd om haar hals te strekken. nu gaat dat ook wel wat beter, maar lijkt wel alsof ze bang is om het neusje naar de grond te doen.

iemand tips?

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:04

Rij je haar wel rond of heb je alleen aanleuning en loopt ze met haar hoofd naar voren?

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:34

volgens mij ben je heel goed bezig als ik dit zo lees! Het is niet ongewoon dat ze achter de teugel kruipt of weg rent voor het werk op het momend dat het moeillijk word.. je moet bedenken dat ze nog niet goed in de bespiering zit en slech tin conditie is na 3 maanden rust. Het is voor je paardje ook moeilijk.. Geef haar de tijd die ze nodig heeft, blijf doorgaan waar je mee bezig bent en wees niet te onzeker over je zelf

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 21:47

MirandaFuego schreef:
Rij je haar wel rond of heb je alleen aanleuning en loopt ze met haar hoofd naar voren?

ik rij haar best wel veel rond, maar ook met alleen aanleuning en met het nausje eruit. waarom? omdat ze nu ernstige moeite heeft met haar balans. heb er na een lange tijd pas paar keer opgezeten. en ja doordat ze achter de teugel kruipt word het alleen maar moeilijker om haar recht te krijgen..