Mijn paardje deed het ook, was echt een ramp. Nu gaat het meestal wel in 1x goed.
Wij hebben (en zijn) dit aan het oplossen door allereerst te zorgen dat het paard rustig is voor je begint met aangaloperen, mijn paardje werd namelijk al helemaal stresserig omdat het vaak zo'n probleem was.
Zorgen dat je zelf ook goed rechtop blijft zitten. Ik zat vaak al te kijken of ze wel goed aansprong en zat dan dus ook al iets voorover, en dat werkt echt tegen.
Eerst op een volte proberen helpt vaak goed, gaat net iets makkelijker doordat je een goede buiging kan maken en goede stelling geeft. Heb en kun je in hoeken ook doe natuurlijk, maar mijn ervaring is dat het op n volte net wat makkelijker is.
En zoals hierboven al gezegd is kan idd soms wat contrastelling geven ook werken. En echt veel oefenen. Maar zeker niet teveel op 1 hand gaan werken.
En mijn instructrische zei ook nog tegen me dat ik gewoon moest rijden, hup aangaloperen alsof ze het altijd goed deed, dus doen wat je moet doen. Miss helpte dat ook wel haha.
In ieder geval veel succes ermee!