Ik ben nu op marktplaats aan het kijken voor een leuk paardje, dat aan mijn eisen voldoet. Mijn eisen zijn:
-merrie (rijd het liefst op merries, vraag me niet waarom)
-verkeersmak
-makkelijk in de omgang
-5 tot 7 jaar
-1.60m tot 1.75m
-prijsklasse: niet hoger dan €2750-,
Dit was het eerste paardje waar mn oogje op viel:
Troyka is een mooie,lieve rijpaardmerrie.Ze is 7 jaar oud,en wordt dressuurmatig gereden.Een sprong maken kan ze ook!Troyka heeft geen gebreken,en is niet "zuur".Inruil paard of pony is mogelijk.
Wat ik wel jammer vind is dat de prijs er niet bij staat (is toch handig als tie erbij staat!) en dat ze misschien wel niet verkeersmak is...
En toen ik verder aan het kijken was, kwam ik bij deze uit:
Prachtig sportpaard, 5-jarige, grote BWP vosmerrie, eerlijk, voor ervaren ruiter, V. Weltmeyer II, paard met zeer veel capaciteit.
Ik zocht dus eigenlijk wel een groot paard...maar ja, ook niet verkeersmak denk ik....
Dus, ging ik nog maar even verder kijken, toen kwam ik bij deze uit:
Zeer mooie KWPN merrie. Lief, braaf en nuchter paard. Mooie ruime gangen, veel springvermogen. Ook verkeersmak. Stokmaat 172. Afstamming: Ircolando keur x Able Albert. Zowel voor KWPN als NRPS voor het stamboek goedgekeurd. Geboren 19-06-1996.
Kan goed met andere paarden. Is klinisch goedgekeurd. Geen (stal) gebreken. Niet voor minder dan 3500E
Te duur dus, maar voor de rest wel leuk dacht ik zo...
Maar omdat die zo duur was, dacht ik: toch maar even verder kijken...
Zeer mooie KWPN merrie. Lief, braaf en nuchter paard. Mooie ruime gangen, veel springvermogen. Ook verkeersmak. Stokmaat 172. Afstamming: Ircolando keur x Able Albert. Zowel voor KWPN als NRPS voor het stamboek goedgekeurd. Geboren 19-06-1996.
Kan goed met andere paarden. Is klinisch goedgekeurd. Geen (stal) gebreken.
Oké, het is een ruin...maar misschien kàn het toch wel...

Maar ja, toen ik toch bezig was, heb ik nog maar verder gekeken:
Tk wegens tijdgebrek zeer lieve en betrouwbare 8 jarige bruine ruin, hoogte 1.68m, afst. Ulft.
Dressuur en W.P. Zeer lief voor kinderen.
Verkeersmak, ook in het drukke verkeer en avond. Hij is gechipt en ingeent.
Absoluut een heel mooi en gezond sportpaard !
Vond ik echt een mooi paard...toch heb ik nog even verder gezocht...
14 jarige kwpn ruin van ulft x farn.
groot maar zeer lief paard, dus ook geschikt als leerpaard voor jeugdige ruiters.
beheerst alle z onderdelen van dressuur, maar heeft ook veel springvermogen.
hij heeft 2 witte achterbenen en een witte bles, en is 1.75 groot.
ook is hij 100% verkeersmak.
(jammer dat er geen foto bij staat, maar toch...hij ken veel van de dressuur, vind ik ook wel fijn, ik dressuur liever dan dat ik spring en ik rijd ook graag buiten...en er stond bij dat hij rond de 2500E kost...)
En toen was de zoekactie gestaakt, omdat de laatste toch wel erg leuk was...dus ga ik maar eens mailen denk ik!
Groetjes,
Sanne