Ik heb niet een heel groot probleem ( denk ik ).
Na een hernia operatie ben ik sinds vorige week weer begonnen met rijden.
Ik begin met 2 keer in de week, want zowel mijn paard als ik moeten rustig aan doen.
Ik heb jaren problemen gehad met rijden door zowel lichamelijke problemen van zijn en mijn kant.
Maar nu, ik heb nu ineens een paard ( komt zeker dat mijn hernia weg is en ik beter zit
, en hij op het moment erg aan het groeien is al is hij 14 ) dat echt voorwaarts en neerwaarts is, zo neerwaarts dat hij heel erg hals strekt en ik noodgedwongen de teugels moet laten gaan zoals bij het halsstrekken anders val ik voorover of ga hem irriteren in zijn mond.Als hij iets omhoog kom en ik weer een beetje druk aan wil nemen begint het weer opnieuw. Nu is dit wat ik altijd wilde, maar hoe krijg ik hem op normale hoogte? Als ik kuit bij geef wordt hij boos ( en ik ben nog een beetje voorzichtig met mijn rug, dus heel veel bokken kan ik niet hebben ), en als ik druk geef zakt hij weer.
Hij loopt goed voorwaarts ( beter als dat het was ) en ik kan hem ook nog sturen.
Het is wel goed wat hij doet, en ik denk dat hij de link ineens begrijpt, maar op den duur moet hij wel op normale hoogte lopen.
Dus hoe kan ik hem dat duidelijk maken ( als hij iets niet snapt of kan wordt hij al snel boos, dat is een beetje de aard van het beestje ), zonder ruzie, waar hij moet lopen?
Ik hoor het wel
Groetjes Pharlap.
, en wordt hij helemaal opgewonden. Het is ook een beetje de aard van het beestje.