Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nancy_evita schreef:Kan je wel recht bijv. van A naar C afwenden?
Zo niet, oefen dat eerst.
Zo ja, maak dan een volte voor de sprong, en sluit je paard op tussen je armen en je benen.
(dwz, handen goed op zijn plaats, en benen er goed aan, ook op zijn plaats)

) die een bepaald knopje moet vinden om het paard goed te krijgen. (ik spreek uit ervaring
)
branka16 schreef:een mexicaanse neusriem wil soms ook helpen..
Als een paard bij ons te snel wil of hij gaat niet recht gaan we op de volte vóór de sprong en proberen het weer wil hij nog niet weer op de volte vóór de sprong en dat herhalen tot hij wel rustig is.(hij denkt dan dat hij weer op de volte moet en laat hem dan springen (niet te hoog omdat de sprong een verassing kan zijn van al die voltes))
maar heel veel oefenen is altijd het beste.
. Ik heb toch een kneveltrens aangeschaft en reageert er goed op! toch bedankt voor de reacties!
sennerin schreef:Ik heb toch een kneveltrens aangeschaft en reageert er goed op!
sennerin schreef:Ik heb toch een kneveltrens aangeschaft en reageert er goed op! toch bedankt voor de reacties!
Yonne schreef:Het is jouw keuze, maar ik blijf er tegen (srry)

ilovequinten schreef:mijn pony is zelf ook zeer hevig mee het springen , wat doe ik :
1. goed inrijden(DRESSUUR)
2.als je begint te springen ,klein kruisje, en dan er overgaan stoppen, terugdraaien,drafje er terug overgaan,stoppen terugdraaien,terug erover gaan --> HELPT echt super hard!! En dan kan je bijvoorbeeld 2 sprongen zetten met een redelijk grote afstand en dan tussen die sprongen je paard proberen te stoppen, wachten tot ie gekalmeert is en dan naar de volgende sprong gaan .Dit doen tot hij gekalmeert is en jij meer controle heeft over hem.
Ander bit aanschaffen lijkt mij helemaal niet nodig,want ik rij mijn pony met nog een jong-pony bit , dit is zeer licht. En door die oefeningen heb ik toch altijd meer controle
succes
Kris25 schreef:Ik hoop voor je paardje dat hij nu wat makkelijker is in de ring, wat is je volgende stap? Prikkeldraad in zijn mond omdat jij te lui bent om het rijtechnisch op te willen lossen?
tarzansammer schreef:ik zou een martingaal om doen scherpen bitten of hefboom werkende bitten helpen maar eveb goed maar daarna ook niet meer
ik hen ooit gezien dat iemand met een oefenparcour(niet te hoog) de martingaal aan de gesp van je nuesriem vast maken dan moet je paard wel recht blijven
en proberen een instrucruer bij je parcour er bij te hebben
hij/zij kan je daar mee helpen
veel suc6 er mee
wat zegt iedereen hier nu 
wat is daar dan zo scherp aan? ik snap er niks van van deze reacties hoor 
sennerin schreef:ilovequinten schreef:mijn pony is zelf ook zeer hevig mee het springen , wat doe ik :
1. goed inrijden(DRESSUUR)
2.als je begint te springen ,klein kruisje, en dan er overgaan stoppen, terugdraaien,drafje er terug overgaan,stoppen terugdraaien,terug erover gaan --> HELPT echt super hard!! En dan kan je bijvoorbeeld 2 sprongen zetten met een redelijk grote afstand en dan tussen die sprongen je paard proberen te stoppen, wachten tot ie gekalmeert is en dan naar de volgende sprong gaan .Dit doen tot hij gekalmeert is en jij meer controle heeft over hem.
Ander bit aanschaffen lijkt mij helemaal niet nodig,want ik rij mijn pony met nog een jong-pony bit , dit is zeer licht. En door die oefeningen heb ik toch altijd meer controle
succes
Op wedstrijd zal dat moeilijk gaan. En thuis doet ie dat helemaal niet..