Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
daarom zijn we dus bezig om hem op zijn eigen benen te laten lopen!
Ik las weer eens te snel!! het spijt me. Ik weet geen oplossing, maar ik wens je er wel veel succes mee. Misschien moetjje...uhmm..zonder zadel een keer rijden? wacht dat slaat nergens op..nee laat maar
Die zitlessen zijn inderdaad ook een goed idee - gewoon even aan iemand vragen of die de longe aan je paard doet en hem voorwaarts houdt, zodat jij je op je zit kunt concentreren
Enigma schreef:Zoals je zelf al aangeeft, kun je nu, als je je paard leert op kuitdruk voorwaarts te gaan, beter je benen stilhouden met wat kortere beugels - ik denk dat het het handigst is als je dat gewoon blijft doen tot je paard beter aan je been is; dan kun je ze steeds een gaatje langer doen (aangezien je dan als t goed is minder hoeft te drijven, kan je dan immers ook je benen beter stilhouden). Vooral even niks aantrekken dus van wat mooi staat of niet, gewoon doen waar je je het lekkerst bij voeltDie zitlessen zijn inderdaad ook een goed idee - gewoon even aan iemand vragen of die de longe aan je paard doet en hem voorwaarts houdt, zodat jij je op je zit kunt concentreren
Enigma schreef:Zoals je zelf al aangeeft, kun je nu, als je je paard leert op kuitdruk voorwaarts te gaan, beter je benen stilhouden met wat kortere beugels - ik denk dat het het handigst is als je dat gewoon blijft doen tot je paard beter aan je been is; dan kun je ze steeds een gaatje langer doen (aangezien je dan als t goed is minder hoeft te drijven, kan je dan immers ook je benen beter stilhouden). Vooral even niks aantrekken dus van wat mooi staat of niet, gewoon doen waar je je het lekkerst bij voeltDie zitlessen zijn inderdaad ook een goed idee - gewoon even aan iemand vragen of die de longe aan je paard doet en hem voorwaarts houdt, zodat jij je op je zit kunt concentreren
Sfiejj schreef:Volgens mij is de benaming van dit probleem niet dat hij op z'n eigen benen moet leren lopen, maar dat hij gewoonweg niet reageert. Ik zou dus eerst dat probleem oplossen met kortere beugels.
kattie schreef:maar het nadeel van korte beugels is dat het niet echt goed voor je zit is, als je dus nog niet zo goed kan rijden ga je voorover zitten je komt te ver uit het zadel met lichtrijden.
Maak je pony/ paard gewoon makkelijk voor je been door veel overgangen te rijden dus niet na een rondje maar na een paar passen al dus met andere worden constand op laten letten dan is hij waarschijnlijk veel makkelijker. en ja het is niet fijn als je een net begint met rijden op een sloom paard daar leer je denk ik niet zo veel van.
ik zou toch naar de hulp luisteren die je krijgt van iedereen. wnat dat is meestal wel hele goede raad.

)