hoog opgooien

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plein

hoog opgooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 17:13

Hoi,

Ik rijd nu sinds een maand op een een paard (arabier) die heel hoog opgooid in draf!!!! Het is bijna onmogelijk om door te zitten, heeft iemand tips??

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:16

Niet je benen gaan aanknijpen!! Als je dat doet dan raakt je paard ook gespannen en dan wordt het alleen maar erger. Gewoon een beetje ontspannen maar ook weer niet te want.. Heh moeilijk uit te leggen!!! Maak jezelf gewoon lang en je moet gewoon steeds kleine stukjes proberen, eerst een paar pasjes en dan steeds een stukje verder, misschien wordt het dan wel beter. Succes ermee!!

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:32

Zorg ervoor dat het paard goed de rug gebruikt en ontspannen loopt. Vaak zorgen de gespannen spieren van je paard en jezelf ervoor dat je hoog opgegooid wordt. Veel overgangen rijden van stap weer naar draf en probeer hem daarin ontspannen te houden. En voorwaarts en terug rijden, dus verzamelen. Blijf rijden op ontspanning van jezelf en van je paard. Succes.

_rosita_

Re: hoog opgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:35

mijn paard gooit ook ontzettend hoog op... ik hou dit topic ff in de gaten..
wat ik tot nu toe doe is mijzelf heeel lang proberen te maken en mn hakken goed uit te drukken, dat scheelt al erg veel

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:45

In ieder geval niet te lang geforceerd doorzitten, als het niet gaat gaat het niet. Kan je er beter aan werken dat je paard zn rug ontspant en dan korte stukjes oefenen.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:48

Idd, zorgen dat het paard over de rug loopt. Dat scheelt al de helft. En daarna moet je proberen om mee te zitten, i.p.v. proberen hem uit te zitten.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:08

Mijn paard gooit ook hoog op, doorzitten is echt geen pretje, dus gewoon door blijven oefenen, wellicht gaat het steeds beter

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:09

heb ook een paard gereden dat enorm hoog opgooide! Heel moeilijk uit te zitten. Gewoon jezelf ontspannen, meegaan met je bekken, meegaan in die beweging, en het komt wel goed, niet gespannen zitten of je gaat botsen in je zadel.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:17

Ik rij op een tuigpaardmerrie die ook erg hoog opgooit. Ik kan alleen op haar doorzitten wanneer zij haar rug goed gebruikt. Doet ze dit niet dan lukt het doorzitten echt niet. Dus over de rug rijden, voorwaarts neerwaarts en zelf proberen te ontspannen en niet klemmen. De stuwing verend opvangen met je voeten in de beugels (hakken uitdrukken).

roos07

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 00:42

Het ene paard gooit nu eenmaal hoger op dan het andere. Als het paard goed nagevelijk loopt, is dit beter uit te zitten. Verder is het aan de ruiter om te leren zitten op zo'n hobbelig paard...