Verola T. OHZ

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Verola T. OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 22:02

Heey mensen, hier dan een paar (2) foto's van Verola onder het zadel, het zijn er maar 2 omdat de rest helemaaaal onduidelijk was.. maarja, zodra firelover foto's komt maken komen er een heel hoop foto's op..!!

Afbeelding
jaah heb ik weer, de duidelijkste foto, en dan zon leuk lichtrij moment..

Afbeelding
jaah ik zit hier een beetje scheef (ga net de hoek in..) en ik steek m'n rechterbeen een beetje af.. daar word aan gewerkt..

Afbeelding
jaaaah gewoon mooie foto..!! (het lijkt hier net alsof ze heeeel geinteresseerd naar mij kijkt.. dat is dus niet zo, ze keek heeeel geinteresseerd naar de mooie hengst van iemand die in de buitenbak aan het rijden was.. ik ging er gewoon voor staan. maar dan nog.. de foto is leuk.. )

Afbeelding
meisje je bent een merrie, geen hengst..

Afbeelding
ahhhh.. lief heaa.. mijn meisjj..!! (L)

dat waren ze weer..!!
mensen commentaar mag! maar hou het beschaafd s'il vous plait (of zoiets.. )

groetjes, Anne

pieternel

Re: Verola T. OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 22:47

Ik dacht laat ik dan ook eens een kijkje nemen naar de rijfoto's van DresslOver. Leuke naam trouwens Verola T. had ze die naam al toen je haar kocht en staat die t. er achter omdat dat leuk staat of heeft dat nog een betekenis ?
Beetje onduidelijk, wel snel met hele duidelijke foto's komen oke ? Vind het altijd leuk om naar mooie foto's te kijken op bokt. (Lekker makkelijk kijken, snap je ?) Ik heb zelf geen paard om op de foto te zetten (past ook niet in het studentenhuis)

Loopt ze op de eerste foto niet te diep ? Gaat ze hangen op je hand of gaat ze zo makkelijk diep lopen ? Foto is erg onscherp, maar dat is wel te zien ook op de tweede foto vind ik. Je zit inderdaad ook een beetje gespannen op de tweede foto. Zeker ook wel spannend zo'n 3 jarige ? De andere foto's die duidelijk zijn vindt ik echt leuk. Mooi paard, ze lijkt me ook best lief.
Heb je wel les of doe je alles zelf ?

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 22:58

Jammer dat je geen eigen paard hebt, mocht het ooit wel zo ver komen, wens ik je veel plezier en succes! tja, vaak zijn huisdieren al niet toegestaan in een studentenhuis.. laat staan loslopend vee!! ze loopt op de 1e foto inderdaad wat te diep, dat komt omdat ze nogal de neiging heeft om heel opgericht te gaan lopen (zo is haar bouw ook ) probeer ik haar soms nét even wat dieper in te stellen, omdat meteen al zo opgericht lopen voor een jong paard nou eenmaal niet goed is.

jaa, een 3 jarige blijft spannend, en jaa, dan staat daar ineens iemand in de hoek met een telefoon.. SPÁNNENDD!! :p ik ben er zaterdag zelfs nog afgevallen omdat ik haar na het rijden beloonde.. :S.. jaah en dát is spannend, doe ik ook nooooooiitt!! ze schrok toch! niet normaal bochtje links, bochtje rechts en daar lag ik.. heup gekneusd hihi..

wat doe je eigenlijk voor opleiding?

groetjes!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 23:04

ooh nog iets vergeten, jaah deze naam had ze al en de T. staat voor Timmers, dat is de achternaam van de fokker waar ze vandaan komt! en ze is inderdaad heeel lief, onder het zadel is ze heel erg fijn om mee te werken, vooral omdat ze zo werkwillig is en lekker mee denkt, in de omgang is ze niet zo fijn, ze is een beetje een hittepetitje en heeft een dikke handleiding! dekens zijn niet leuk, aansingelen = niet leuk, en als ze voer krijgen en je bent nog bezig met de dekens moet je echt oppassen.. ze heeft dan echt de neiging om gemeen te gaan doen.. :S maar t rijden is toch het belangrijkst!!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 09:54

Interessant! gewoon goed over je beslissing nadenken, zodat je uiteindelijk zéker weet wat je wilt, neem er lekker de tijd voor ! (makkelijk gezegt voor een 4havo leerling )
Jaah met de heup gaat het prima! wil er vanmiddag weer voor de eerste keer op, dat schrikkerige gedrag onder het zadel word wel minder, maar dat gaat lang duren, voorlopig vind ze nog iedere keer als ik ga rijden de bak weer opnieuw eng! zoals je kan zien hangt er op de 2e foto op de achtergrond een deken, die hangt daar altijd dat is inmiddels weer niet meer zo spannend, maar zodra er niets hangt, of het deken een stuk opgeschoven is.. whooeeee.. éngg!!
jaa, daar ligt ze heel lief in de stal te kijken.. ze was pas net wakker, ze sliep nog half nee, ze kan ook wel heel lief zijn, maar als ze het ergens niet mee eens is dan laat ze dat óverduidelijk merken! ze moet je mogen, en je vertrouwen anders ben je nergens!

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 09:57

Van de rijfoto's is vrij weinig te zien, maar ik vind het een leuke merrie hoor

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 09:59

he, iedere keer als ik de berichtjes na lees zie ik weer iets wat ik ben vergeten.. :S njaah.. in de eerste vroeg je of ik ook les had of alles zelf deed, ja ik heb privé les (klinkt zo chique ) voorlopig even 2 keer in de week, nu hebben we het weer op een lager pitje gezet vanwege dé val en omdat ik nu in mn examenweek zit, dus nu is het maar 1x in de week! voor de rest rij ik zelf, maar niet meer als 2 dagen achter elkaar en dan heeft ze een dagje rust, ze is nog jong we hebben de tijd en ze moet er wel lol in blijven houden.

@ sjaantje, thanx! er komen zo snel mogelijk duidelijkere foto's op!

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:00

DresslOver schreef:
ooh nog iets vergeten, jaah deze naam had ze al en de T. staat voor Timmers, dat is de achternaam van de fokker waar ze vandaan komt! en ze is inderdaad heeel lief, onder het zadel is ze heel erg fijn om mee te werken, vooral omdat ze zo werkwillig is en lekker mee denkt, in de omgang is ze niet zo fijn, ze is een beetje een hittepetitje en heeft een dikke handleiding! dekens zijn niet leuk, aansingelen = niet leuk, en als ze voer krijgen en je bent nog bezig met de dekens moet je echt oppassen.. ze heeft dan echt de neiging om gemeen te gaan doen.. :S maar t rijden is toch het belangrijkst!!

vind jij rijden belangrijker dan de omgang

marijkuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:05

beetje onduidelijke foto's maar wat je kan zien vind ik het er wel leuk uitzien, het is volgens mij wel een groot paard of jij bent heel klein.. haha

en wat de vraag hier boven, het is wat je zelf belangrijker vind, wil je verder in de sport of wil je gewoon recreatief rijden en lekker knuffelen met je paard...

niet alle paarden houden van geknuffel, kijk maar naar bonfire van anky die houd daar ook niet van...

Mexx93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:35

marijkuh schreef:
beetje onduidelijke foto's maar wat je kan zien vind ik het er wel leuk uitzien, het is volgens mij wel een groot paard of jij bent heel klein.. haha

en wat de vraag hier boven, het is wat je zelf belangrijker vind, wil je verder in de sport of wil je gewoon recreatief rijden en lekker knuffelen met je paard...

niet alle paarden houden van geknuffel, kijk maar naar bonfire van anky die houd daar ook niet van...

ja, maar ik vind wel dat je ook een goede band met je paard moet hebben.
maar oke, dat is mijn mening

Liselot11

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 11:41

Leuke foto's, vind het altijd leuk om iemand bezig te zien met zijn of haar jonge paard. Wat voor afstamming is je paard?
Ik dacht dat ik de omgeving op de foto's ergens van ken... waar staat je paard gestald? Misschien weet ik het dan!

Succes met je paard alvast!

pieternel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:39

Luxe hoor 2 x per week priveles, maar wel belangrijk dat je het rijden met een jong paard onder goede begeleiding doet.

Beterschap met je heup en snel weer duidelijke foto's laten zien van je mooie paard en jezelf.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 15:05

@ pieternel Jaaah heel luxe! haha maar dit is wel maar tijdelijk, gewoon tot we wat meer aan elkaar gewend zijn.

@ liselot11 mijn paard is van Welthit II x Kennedy. De foto's zijn gemaakt bij stal Timmermans in Vorstenbosch, daar sta ik nu ongeveer een jaar, eerst nog met een ander paard, nu met verola.

@ Elena Voor mij is het rijden het belangrijkst, hoe vreemd dat voor jou ook moge klinken, ik heb hiervoor een súper lief paard gehad, dat is echt mijn grote liefde, maar hij was door een ongeluk niet geschikt voor de sport, toen heb ik gekozen om hem te verkopen, en naar 2 mensen te doen die er lekker recreatief mee gaan rijden en onwijs veel van hem houden! Wat kun je nog meer voor hem wensen? Als karakter voor mij belangrijker zou zijn dan rijden, dan zou ik Teun (zo heette hij) nóóit verkocht hebben. Maar ik ga voor de sport, en ben vastberaden zo ver mogelijk te komen, dat hoedje is mine! kijk elena, het is maar net wat je belangrijk vind en waar je lol aan beleefd, jij beleeft bijv. heel veel lol aan je paard, jij vind de omgang heel belangrijk, ik krijg een ongelofelijke kick als ik goed rijd, goede resultaten krijg. Ik hoop dat je nu wat beter begrijpt zo niet, jammer dan, ik heb het in ieder geval geprobeert.

@ marijkuh, op zich valt het wel mee, ze is niet zo heel groot, mijn vorige paard was groter, ze is 1.65 ik zelf ben 1.67 dus jaah klein, maar niet heel klein. ik hoop dat ze nog uitgroeit tot ongeveer 1.70 zo groot is haar vader ook.
groetjes,

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 15:08

nog even @ elena, jij zegt : ja, maar ik vind wel dat je ook een goede band met je paard moet hebben.
maar oke, dat is mijn mening.

dat is voor mij ook belangrijk, maar op een andere manier, je kan toch wel een goede band met haar hebben ookal is het niet zo'n súper lief paard, kijk verola is wel lief, maar absoluut geen knuffel en ook niet een die alles goed vind, ze weet wat ze wil, wil ze iets niet, gebeurt het ook niet mits je het niet heel tactisch aanpakt zoals je kan zien op de laatste foto zit ik bij haar in de stal, ze is 3 jaar oud, niet veel 3jarige laten hun baasje bij hun in de stal als ze liggen, dan zijn ze op hun kwetsbaarst, veel volwassen paarden doen dat al niet laat staan als je elkaar pas 7 weken kent zoals hier het geval is.. kijk er is zéker wel een band, en die word uiteindelijk ook heel sterk, maar op een andere manier zoals jij die bijv. met je paardje hebt.. maar dat wil niet zeggen dat die minder belangrijk is of minder sterk, die band is alleen op andere vlakken sterk.

nouja, het verhaal word lang, mijn punt is duidelijk, ik hoop dat je het begrijpt

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:14

Wat is het een plaatje Anne!!
Echt een super chique ding!
Hier ga je zeker heel ver mee komen, veel succes ermee en hou me op de hoogte van foto's!

Linda86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:17

DresslOver schreef:
nog even @ elena, jij zegt : ja, maar ik vind wel dat je ook een goede band met je paard moet hebben.
maar oke, dat is mijn mening.

dat is voor mij ook belangrijk, maar op een andere manier, je kan toch wel een goede band met haar hebben ookal is het niet zo'n súper lief paard, kijk verola is wel lief, maar absoluut geen knuffel en ook niet een die alles goed vind, ze weet wat ze wil, wil ze iets niet, gebeurt het ook niet mits je het niet heel tactisch aanpakt zoals je kan zien op de laatste foto zit ik bij haar in de stal, ze is 3 jaar oud, niet veel 3jarige laten hun baasje bij hun in de stal als ze liggen, dan zijn ze op hun kwetsbaarst, veel volwassen paarden doen dat al niet laat staan als je elkaar pas 7 weken kent zoals hier het geval is.. kijk er is zéker wel een band, en die word uiteindelijk ook heel sterk, maar op een andere manier zoals jij die bijv. met je paardje hebt.. maar dat wil niet zeggen dat die minder belangrijk is of minder sterk, die band is alleen op andere vlakken sterk.

nouja, het verhaal word lang, mijn punt is duidelijk, ik hoop dat je het begrijpt

Toen ik in de stal zat bij mijn paardje, kwam ze uit zichzelf er lekker bij liggen!! Dat was toen zo schattig!
Als je dan geen goede vertrouwensband hebt weet ik het ook niet meer
Leuk dat jouw paardje jou ook zo vertrouwd! Dat zal het rijden alleen maar ten goede komen.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 21:06

Heey linda!
Leuk dat je ook even komt kijken naar mijn mooie merrie!
Dankje voor de complimenten Het gaat ook echt heel erg goed met rijden, ze is super werkwillig, en op de wasplaats als ik aan het opzadelen ben en het zadel gaat op.. whooow.. dan is ze echt niet meer te houden! ze wil zoo graag werken! dat is echt super leuk om te zien!
Ohh je paardje wat bij jóu komt liggen, dát is wel héél erg speciaal! ik zou willen dat die van mij dat ook deed!!

Heel veel succes nog met je mooie paardje, de nederlandse dressuursport zal vast nog niet het laatste van jou en ucaya hebben gezien!

Chris_Fire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:08

hoi anne,

Ja ja hier ben ik dan was je beetje ongeduldig geworden? Ik moet echt snel foto's komen maken. Voor carnaval is denk ik beter want met carnaval ga ik denk ik lekker uit. Dus ik laat het nog wel weten. Iniedergeval heel snel.

groetjes margo

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 21:11

Jaaaaahh dat is je geraden ook dat je snel komt want anders..!! grapjee..! jaa voor carnaval lijkt mij ook beter.. na carnaval ben ik denk ik brak..

__sanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:15

heej super mooi paardje zeg die eerste foto is egt uper leuk!

__sanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:16

heej super mooi paardje zeg die eerste foto is egt uper leuk!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 21:35

Dankje wel!!