spaanse zon; zo mag het wel heel lang winter zijn!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rossignol

spaanse zon; zo mag het wel heel lang winter zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 14:49

o oeps had mijn foto's bij ITP neergezet maar wou ze hier kwijt, dan staan ze er nu dus dubbel op

Het was zo'n lekkere dag zondag, ik moest wel foto's maken.
maak kennis met belemieta (spaans voor dondersteen oid)
ik noem haar gewoon billy. ik ben erg gelukkkig dat ik haar mag verzorgen, ze is geweldig!

behalve leuk ook nuttig die foto's, mag wel iets minder naar voor leunen zie ik. commentaar is welkom maar houd het netjes en bedenk dat ze nog jong is, een jaartje onder het zadel nu.

lekker weertje!
Afbeelding

als dat geen spaanse schoonheid is
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hieronder een minder mooie foto, maar wou hem toch laten zien om te vragen of iemand ervaring heeft met een paard dat ''zoekende'' is naar de juiste houding en daarbij z'n hoofd af en toe met behoorlijk wat kracht naar beneden trekt, misschien wat do's en don'ts..
Afbeelding

Afbeelding

tot slot de fotograaf, dames hij is vrijgezel
Afbeelding
ondanks dat ik een btje schrik van houding ben ik best tevreden over de vooruitgang die wij beiden boeken en al steeds meer balans vinden. Kan nog goed herinneren dat ze bijna omviel als ze afwenden..

groetjes Anne

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:52

Tja, zoals je zelf al aangeeft rechtop zitten.
Verder zie ik kapstokjes en trek je je hakken redelijk op, probeer je benen stil te houden, voeten recht, vaak zit je dan ook al wat minder naar voren.

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:26

hey wat een leuk paardje !! wel mijn type!!
als je paard met vrij veel kracht het hoofd naar benden doet betwijfel ik of hij wel zoekende is.....maar dat kan ik zo niet beoordelen, misschien kan je daar wat meer over vertellen ??
verder geef je zelf al aan wat er verbeterd moet worden aan je houding...zit rechtop en lekker eigen wijs, schouders naar achteren...idd je voeten, probeer ze lang te maken, hakken uitdrukken en op de plaats houden dus ong, bij je singel!!
aan de foto kan ik het niet echt aflezen, maar mijn eerste ingeving is om je paard goed voorwaarts te rijden en gelijke druk te houden op beide teugels, been er goed aan en veel figuren rijden en zo je paard lekker loste maken...Durf te rijden !!!
veel succes verder, XXX

Rossignol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 15:34

ja voorwaarts is ze van zichzelf en dat is erg prettig, hoef maar mijn kuiten te spannen voor een hulp. ik ben kort geleden begonnen met de teugels wat strakker te houden. heb heel lang alleen op mijn zit gereden . maar ik heb het idee dat ze het juist fijn vind als ik wat meer druk op de teugels zet. besef me dat het er uit kan zien als of ik trek aan haar maar in feite probeer ikik niets anders te doen met mijn handen als haar volgen. maar het kan zijn dat ik nu me nu weer iets te veel bemoei met haar mond, eigelijk is dat niet goed op een foto vast te leggen, ben ik bang.

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:48

nee dat denk ik ook niet nee...
maar goed ze mag dus nooit ente nimmer de teugels uit jouw handen trekken !!! en idd niet te veel bezig zijn met die mond om hem voor maar in de krul te krijgen om het zo maar even te noemen, probeer lekker voor je zelf te rijden, zelf goed ziiten contact houden been er lekker aan en dan komt de rest wel !!!

Stip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:41

Leuk paardje Had de fotograaf het koud

PPPeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:27

Met goed voorwaarts rijden en eerlijk met je hand kom je er wel hoor. en als de teugels uit je hand worden getrokken sluit je gewoon je kuit aan en neem je iets meer druk op de teugels. Maar vergeet niet het belangrijkste he; op tijd nageven

Verder ziet het er best leuk uit hoor En uh lastig he zo'n schimmel wit houden

Flyinghorses

Re: spaanse zon; zo mag het wel heel lang winter zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:38

Echt een heel mooi paard probeer alleen iets meer achterover te gaan zitten en probeer niet je benen naar achteren te gaan verleggen.

Ook een super mooi dekje trouwens

Hanna1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:18

Hey anne!

Ziet er leuk uit hoor!
idd wat jezelf al zegt rechtop zitten! maar verder ziet het er goed uit, gewoon o door gaan

groetjes Lisanne

Char_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:18

ziet er mooi uit en een heel leuk paardje maar idd recht op gaan zitten maar dat gaf je zelf al aan!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 21:31

dont's één heeeeeele belangrijke: NOOIT MAAR DAN OOK NOOOIT terugtrekken! Je hebt de kans dat ze "bang"word van het bit.. en, je paard is toch sterker dan jij, dat win je niet !!
do's: als ze naar beneden "trekt" been geven, dat is de beste manier (in mijn ogen) om het op te lossen, alles voorwaarts op lossen, als je dat iedere keer doet leert ze t snel af, en zoekt ze uiteindelijk goed het bit op en weet ze dat ze dáár niet mag lopen en dan zal je zien, dan vind ze al heeel snel een plek waar ze wél mag lopen, de juiste!

verder een heeeeeel leuk paard, Succes ermee!

Groetjes Anne

Moll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 00:31

leuk hoor

mol

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:08

Heeej Anne!

Haha nu sta je ook op Bokt Hip hoor Leuke merrie en dat dekje: prachtig! hahaha

Kom je binnenkort ook weer op de Fries rijden?

Greetz Sophie!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:19

Inderdaad als het hoofd naar beneden gaat been been been en nog eens been! Dat is denk ik de beste oplossing! Voor de rest erg mooi paard!

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:25

Het is best lastig, dat trekken noemen ze pullen.
Wat je moet doen, is eigenlijk niets.
Normaal hou je je teugels met lichte druk, begint deze spaanse schoonheid te trekken, mag je niet meegeven.
Je moet ook niet terugtrekken, anders wordt het een touwtrekspelletje.
Zij moet het idee krijgen, dat ze als ze trekt, ze niks bereikt.
Net als dat ze vaststaat aan een halster, tot daar en niet verder.
Zodra ze weer stopt met trekken moet je weer zacht zijn, dus het is een kwestie van aanvoelen!
Probeer gewoon wat meer het paard ónder je te rijden, nu krijg je een beetje het idee dat ze je iets voor is, jij dan voorover gaat een je stabiliteit kwijtbent.
Dus ga eerst gewoon even lekker rechtop zitten en wat schouderdraaien ( ontspanningsoefening), neem daarna pas de teugel aan!
Succes!

Karriebarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 18:40

Hee Anne,
Wat een leuke bok heb je onder je kont zeg! Haha! Volgens mij komt het wel goed allemaal..

Groetjes Karin

mememe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:04

zorg er wel voor bij de 6e foto dat je je foto bij het aansporen niet naar achteren legt om aan te sporen maar doe dat altijd bij de singel anders snapt je paard de hulpen voor de zijgangen niet omdat hij denkt dat ie dan naar voren moet.weet niet of je daar aanspoort maar dacht plaats het toch even. verder ziet het er mooi uit.ga zo door en veel succes.

lolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:09

ejhlla,
waaw mooi paardje ik ben gek op spaanse paarden!