Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Op de volte sleuren is een goede optie, maar eeh...wat dan? Dat heb je er niet bijgezet. In dat geval hoor je vaak van mensen die dan blijven galopperen, maar wel net zo lang tot JIJ wilt stoppen. Ik ben zelf nooit een voorstander geweest van deze methode. Het paard is na 2 rondjes galopperen alweer vergeten wat er is gebeurd, en ziet het waarschijnlijk gewoon als een galopje. Wat denk jij? En wat zou je volgens jou moeten doen als je hem eenmaal die volte op hebt gesleurd?

Zep schreef:Het enge van een paard bij wijze van straf achteruit zetten, is dat ze vaak heet worden en omhoog willen komen, met alle gevolgen van dien.
Zep schreef:Het enge van een paard bij wijze van straf achteruit zetten, is dat ze vaak heet worden en omhoog willen komen, met alle gevolgen van dien.
) vind ik het een goede methode. Maar ik denk inderdaad dat Clautje met Acci (rijd je alweer met haar?) het best de methode van Carola moet gaan proberen. Op een volte (sleuren
) en vervolgens verkleinen en zorgen dat de aandacht weer bij jou komt, en je weer op een gangbaar tempo rijdt.

XoNo schreef:Maar ik denk inderdaad dat Clautje met Acci (rijd je alweer met haar?) het best de methode van Carola moet gaan proberen. Op een volte (sleuren) en vervolgens verkleinen en zorgen dat de aandacht weer bij jou komt, en je weer op een gangbaar tempo rijdt.
) reageert, zet 'm dan maar op een klein voltetje, en laat 'm daar maar eens lopen tot 'ie doorheeft dat het toch wel een verrekte goed idee is om "HO" te gaan doen
Als je dat consequent een paar keer doet, gaat 'ie heeeeeel graag in de remmen als jij HO zegt, want hij weet dat 'ie zich anders uit de naad moet gaan werken op een klein voltetje....
!
maar ze is weer braaf aan het werk.
.
.

....
!!!