We zijn de laatste weken( sinds de kerstvakantie ) met Beau beginnen springen. Ik zal even een klein overzichtje geven per keer dat hij springt, je kan al mooi de vooruitgang zien
We : mn zusje Tine ( Soubieke op bokt) en ik
ter info : Beau is een draver van 8 jaar. Vooraleer hij bij ons was is hij getraind geweest als draver en daarna heeft hij enkel wat gewandeld.
We hebben hem sinds 21 oktober en zijn druk bezig hem een beetje om te scholen, maar dat zal nog heeel veel tijd en zweet vergen
de eerste keer "springen"
de tweede keer begon hij het te snappen

de derde keer hebben we gebruik gemaakt van het parcourstje dat al klaarstond voor de wedstrijd, maar wij hebben niet meegedaan
met Soubieke :
en ik weer :
voor de vierde keer gingen we het bos in, want de piste op de manege was niet vrij
met Soubieke :

en vrijdag was de 5de keer : We gingen eens wat hoger gaan dan anders. we zijn tot ong. 85cm gegaan denk ik.
weer Soubieke :
(beetje veeel energie die dag
)en dan ik erop :
moe, maar tevreden
12februari hebben we onze eerste ( onderlinge) springwedstrijd. Beau en ik gaan meedoen in de laagste proef ( 40-50 cm )
Gisteren mochten we mee met Sabine naar Kerckhaert Ruitersport en dat is zoooo' n mooie winkel dat we weer wat geld uitgegeven hebben. We hebben een Bordeaux setje gekocht dat vandaag natuurlijk gefotografeerd moest worden.
Beau en dressuur gaan zeer moeilijk samen. Hij is niet helemaal recht en loopt de hele tijd met zijn hoofd te klieren. Daarbij komt nog eens dat hij heel moeilijk kan draaien omdat hij niet soepel/sterk genoeg is.
Wij hebben op de weide geen berijdbare piste in de winter, maar gelukkig hebben we vandaag een veld gevonden dat wel te berijden is.
Vooraleer er met commentaar gesmeten wordt eerst even een beetje "toelichting
" Je zal zien dat we vaak zeer streng lijken te zijn met onze binnenhand, maar dat lijkt alleen maar zo. We rijden nu in de bochten gewoon overdreven met openingsteugel om hem te helpen met draaien.
We zijn vooral bezig met veel impuls te rijden en de bochten goed af te werken. Maar zijn hoofd blijft een zeer moeilijk punt, zijn hals en hoofd lijken soms wel vast te zitten. maar ik ben ervan overtuigd dat we gewoon eerst het draaien en al de rest erin moeten krijgen en dat hij dan vanzelf ook meer door/over de rug zal komen.
het is hem gewoon verkeerd of niet aangeleerd en nu zal dat even duren vooraleer zijn dressuur normaal wordt.
hier de foto's van vandaag, ik probeer te selecteren, het zijn er heeel veel
klaar voor actie met het nieuwe setje ( schattig ! het lijkt wel een pony ! ):
Mn zus erop :
Maar de weide lag nog veel te slecht na dat koude weer, dus gingen we maar op pad en dan kwamen we aan het prachtige veldje
ik erop :
hier liep die dan zo met z'n hoofd te klieren, was nochtans rechtdoor
wel lekker actief

en weer even stap, geen mooie foto, maar gewoon om even aan te tonen dat hij heel zeldzame momenten heeft wanneer hij het bit opzoekt
en nu maar hopen dat die momenten langer zullen worden.een knufje
en Soubieke er weer op :
lekker achterbeen

hier had die het dus weer moeilijk met draaien
en ik weer :
en nu even een impressie van zijn draversgalopje, hij kan het beter, maar de grond lag blijkbaar toch nog niet zo super
en voor het uitstappen nog even mooi staan. Wanneer ik bij het stilstaan met los teugeltje wat speel dan begint die wat af te kauwen, maar na even gooit die zijn hoofd weer heel hoog in de lucht, maar.. het getuigt van goede wil
terug op de weide en ... ROLLEN
waar we zelf op moeten letten :
*rug niet hollen ( ik )
*tenen ! ( allebei)
*handen ( geen pianospelen )
* ik strek mn armen soms helemaal uit
verder zijn tips en commentaar meer dan welkom !
groetjes
Sofie , Tine en Beau

is wel erg vroeg