Gracy @ Work in Steenroodsetje (zonder beugels gereden hihi)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Gracy @ Work in Steenroodsetje (zonder beugels gereden hihi)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 21:56

Heeeyy...

Op advies van mijn instructie maar weer eens zonder beugels gereden! En dan vooral aan de galop gewerkt want dat blijft een ramp!!! Dit keer in Steenrood setje, en staat het Grace? rijden ging opzich wel, af en toe een miscommunicatie, Madam was weer erg kijkerig.. Maar goed! Hier de foto's

PS: Slechte kwaliteit, I know! Foto's zijn van de videocamera gemaakt..

Losstappen:

Afbeelding

Los draven:

Afbeelding
Afbeelding

Dekentje af.. Hier me grote Fan / hond! Randy

Afbeelding

Afbeelding

En aan het werk dan maar..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Inzet wijken:
Afbeelding

Afbeelding

Van hand veranderen:
Afbeelding

Wijken andere kant, Gracy was het er niet mee eens..
Afbeelding

Galop:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En? Heb ik haar rechtgericht? Blijft altijd moeilijk
Afbeelding
Afbeelding

Stappen:
Afbeelding

Tijdens uitstappen, Gracy ziet weer wat :
Afbeelding

Nou kom maar hoor met commentaar Hou het wel beetje normaal graag..

XXJes Megan
Laatst bijgewerkt door Megan_ op 29-01-06 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:00

Ach dat hondje
Je mag wat meer ontspannen in je schouders, verder heb ik niet echt meer commentaar.
Ziet er gezellig uit

Bij dat wijken heb je alleen wel een heel strenge binnenhand, dat ie zo met zn hoofd de lucht in zwaait

NiNa_14

Re: Gracy @ Work in Steenroodsetje (zonder beugels gereden h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:01

ziet er leuk uit.
maar je zit wel heel erg geld te zoeken .

Heleen_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:02

leuk setje
jammer dat het niet zo duidelijk is..

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 22:03

Jaa geldzoeken.. I know! Slechte gewoonte van me..
Wijken gaat gewoon nog niet lekker, Gracy komt te veel tegen de hand, meestal zet ze het op het lopen.. Nee gaat maar zelden echt goed! Maar ja, er wordt aan gewerkt hoor tijdens de les!

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:04

Nou, en dan te bedenken dat je me vrijdag wat aan wilde doen, nadat ik je zonder beugels liet galopperen. Goed hoor, heb wat meer vertrouwen in dat paardje. Voor zover ik het kan ziet zat ze nu wel in de goede galop?!?

Alleen, euhmmmm waarom heb je ineens een bochel op je rug? Daardoor kijk je meteen ook heel erg naar de grond. Je kan zo netjes zitten... Let ook even op je handen, die heb je nu wel erg laag en breed. Cowboy Megan

Ik zeg er maar vast even bij (voordat al het commentaar losbarst) dat dit puur komt doordat Megan hier zonder beugels rijdt. Normaal gesproken zit ze netjes rechtop.

Maarre Megan... wel even op oefenen, hoor!!!

Verder vind ik het helemaal niet slecht gezien het feit jij nooooooit zonder beugels rijdt! Goed bezig!!! Ben trots op je...

Ik vind het steenrood GRacy ook erg mooi staan. Maar goed, dat wist je al.

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 22:08

Jepsss ben paar keer angesprongen en alle keren zat ze goed.. raaaraa hoe kan dat

Wat betreft me houding, jaa die is zeker niet op zijn best! Vond het best pittig weer zonder beugels, was echt lang geleden voor me. Daarnaast is Gracy erg smal en dat maakt het niet makkelijk! Maar goed, oevening baart kunst toch?!

Suelza

ippolata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:35

moeilijk zonder beugels rijden... zou hem alleen ronder instellen bij het losrijden wat beter voor zijn rug

Bornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:38

Leuke foto's hoor.
Je ziet soms wel dat ze tegenstribbeld, maar dat gaat vanzelf wel weer over.
Knap dat je zonder beugels kan rijden, daar moet ik nu bij Touch niet mee aankomen.
Ik zou ook als ik jou was ietsjes meer ronder rijden, doe ik ook bij Touch en hij laat zijn rug echt lekker los en zo kan ik ook beter doorzitten op hem.

__sanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:43

ziet er netjes uit joh! probeer alleen je schouders wat omhoog te doen zodat je rug wat rechter wordt (kan ook lijke door je jas hoor!)
succes ermee!

Meertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:05

Ziet er goed uit hoor. Vroeger deden we dat wel vaker zonder beugels (of zelfs zonder zadel). Op Samira begin ik er maar niet aan, want die gooit zo hoog op
Dat setje staat Gracy heel goed. Samira heeft ook zo'n steenrood dekje; ik vind dat echt een mooie kleur.

Het enig wat me echt opvalt is dat je je handen niet rechtop houdt (piano spelen), maar ik denk dat je zo bezig was met zitten, dat je dat even vergeten was. Je benen houdt je keurig lang. Echt knap hoor!

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:35

Zitten hele goede stukken tussen hoor, maar wat ik van de foto's zie is dat je je rug heel bol maakt ! Probeer nu je toch aan je houding werkt hier ook aan te denken. Ik praat wel lekker makkeiljk maar zelf vind ik het ook super moeilijk hoor zonder beugels, en dan ook nog eens recht te blijven !

STeenrood staat haar goed

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:43

Ach oefening baart kunst..

Wel goed dat je er alles aan doet om steeds meer vooruitgang te boeken met Gracy.
En Gracy is zooooo eerlijk... dat als we iets niet goed doe, dan pakt ze ons daarop

Dit is voor het eerst dat ik Gracy in rood ziet, staat haar inderdaad wel leuk

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 10:56

Bedankt voor juliie reactie!

@ Ukkiey: Normaal stel ik haar ook wel ronder in tijdens losrijden alleen vandaag lukte het me niet, ze was behoorlijk druk en heb teugels snelop maat genomen en maar gewoon gereden. Vond het zitten vandaag ook belangrijk!

@ Meertjuh: Jaaa klopt, zonder zadel en beugels! Maar toen zat ik op Macho, dat was een lekkere dikzak van 1.30m ofzo! Dat zit sowieso al stuk gemakkelijker dan dit iele smalle ponietje!

@Iedereen: Ik zit beetje Quasimodo I know, normaal met beugels heb ik hier niet ech last van! Alleen wel van het naar beneden kijken

@ gracy: Oevening baart zeker kunst! Voor de galop was dit in elk geval goed voor mij! Gewooon zitten en voelen wat Gracy allemaal doet!

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 11:28

Maak jezelf ook zonder beugels lang, kruip niet in elkaar en kijk voor je uit.
Houd je handen op de plek waar ze horen, een handbreedte boven de schoft en een handbreedte uit elkaar en idd rechtop met je duimpjes als hoogste punt.

Sie je zondag!!

Retlaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:41

even over dat wijken, als ze steeds versnelt moet je overgangen rijden onder het wijken, die tip kreeg ik eens bij een clinic en hij helpt, maar soms even flink doordrukken is ook goed, en je vroeg over dat rechtrichten...dat is natuurlijk niet goed te beoordelen, maar wat ik wel zag was dat er een duidelijke hoefslag in de bak zit zeg maar, voor rechtrichten zou je wat meer de binnenhoefslag kunnen pakken, maar misschien doe je dat al ?? was maar een idee, succes verder!! ziet er leuk uit !!

Lins_VetraJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:19

Ik vind het knap hoor, zo zonder beugels! En als je houding normaal wel goed is, komt het vanzelf wel zonder je beugels.

Viennanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:33

Ik zou wel beginnen met beugels, zo kan je je paard niet lekker loswerken. Je kunt pas effectief aan je houding werken als het paard los laat in de rug. Dus beginnen met beugels, loswerken, en DAN de beugels eraf over over de schoft leggen. (bewonder je inzet wel!)

ikkuh15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:58

Ik vind het niet zo slim om de hele tijd geen beugels aan te hebben.
Je moet je paard toch als eerste ontspannen en lekker aan het werk hebben?
Als ik zonder beugels rijd mag ik van mijn instructeur dat maar max 5 minuten doen. Doe je het langer dan ga je onbewust je spieren aanspannen en zit je dus niet meer ontspannen. Zit je niet ontspannen dan is de kans groot dat je gaat stuiteren en dit is ook niet fijn voor je paard. Deze kan op zijn beurt zich weer aanspannen waardoor het voor jouw nog moeilijk word om te zitten. Je paard moet ontspannen en over de rug lopen om jouw te laten zitten. DUs ik zou hem eerst lekker met beugels rijden en dan 5 min zonder en dan ze weer lekker aan doen.
Verder voor je houding kijk naar voren , probeer die schouders naar achteren te doen en je handen rechtop.

ChristaV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:38

Heey GAAF ZEG dat setje!!! Staat Grace echt heel goed. Het rijden ziet er goed uit hoor. En tja Grace is inderdaad erg smal en dat zit niet lekker. Je hebt je benen mooi lang. En zoals de rest al zei je zit euro's te zoeken en ben je tegelijk aan het piano spelen.

MAAR ik weet dat je normaal veel netter zit. Je kan goed zien dat je zo ontzettend gericht ben op het rijden zonder beugels dat je eigenlijk de rest vergeet.

Geeft niet en zoals je al zegt oefening baart kunst. KEEP UP THE GOOD WORK zou ik zeggen.

nikkiejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:44

je hebt nog een best mooie houding zo zonder beugels!
ook een heel leuk setje!+ paard+ hondje!
ga zo door zou ik zeggen!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:50

Knap hoor zonder beugels, je ziet wel dat je goed rechtop zit.
Ik moet er eerdaags ook maar eens aan geloven

Diana_Mabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:52

Het setje staat leuk!die is alvast goed gekeurd

Over je houding volgens mij maak je dezelfde fout als ik. Je zit teveel op rechts zelfs zonder beugels en je knikt in in je linker heup.
Probeer steeds je linkerbeen lang te maken dat helpt.
Maak eens een foto van je achterkant dan kun je zien of je recht zit.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 12:52

Heeeey..

Bedankt voor alle reacties!!

1e: Gracy is eerst gelongeerd dus geen commentaar over het ''gelijk'' zonder beugels rijden!

2e: Me houding is hier voor mijn doen slecht, maar goed zoals ik al aangaf was dit de eerste keer dat ik zo'n tijd zonder beugels heb gereden. Gracy is erg smal en maakt het niet makkelijk voor je.

@Diana_Mabel: Over dat ik naar rechtszit heb ik verder nooit iets gehoord gemerkt, dus ik denk dat dit puur nu zonder beugels was. Al hoewel ik het toch even ga checken bij mijn instructie!!

@ Bedankt iedereen voor het advies!!

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:56

Afbeelding

Afbeelding

Hier kun je het goed zien, misschien zijn het moment opnames.