Een pion.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tedtie

Een pion.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 20:58

Ik heb een paard en die heeft vaak zijn kuren dan gaat ie stil staan en wilt ie nite meer vooruit en met aanspringen zit ze vaak met haar benen in de knoop en gaat ze bokken.
Wie weet hier raad mee of heeft zelf ook zoon paard of pony ??

Michje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:02

wat heeft dat met een pion te maken?

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:04

zal de afstammeling wel zijn

Michje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:07

k heb even in haar profiel gekeken en het is inderdaad de vader van het paardje..

k dacht al.. wat heeft een pion nou met een bokkend/stilstaand paard te maken

goldwing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:17

Michje schreef:
k heb even in haar profiel gekeken en het is inderdaad de vader van het paardje..

k dacht al.. wat heeft een pion nou met een bokkend/stilstaand paard te maken

Wel heel vaak het kenmerk van een Pion
Er zijn uitzonderingen op die regel natuurlijk maar van de 9 pions die ik gezien en gekend heb hadden 6 dezelfde kuren als hierboven

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 00:03

Wij hadden ook een Pion op stal die zich compleet af kon sluiten voor de buitenwereld. Ging dan ook stilstaan en voelde echt niks meer. Galopperen deed hij erg slecht vooral met de achterhand, hij sprong zeg maar niet door. Dit paard had ernstige rugproblemen, kissing spines en chronische spierpijn. De oorzaak hiervan had iets te maken met het hoge kruis van deze pion nakomeling en het befaamde kuiltje achter het kruis.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:03

tjah.. misschien heeft dit paard ook ergens last van ofzo? dat hem iets zeer doet? Maar als dat niet het geval is zou ik proberen om met een zweepje te gaan rijden en zodra jij merkt dat hij langzamer gaat of stil gaat staan, hem dan een tik op z'n kont geven zodat hij door moet lopen! Hij test je denk ik gewoon uit en probeert er een 'spelletje' van te maken (maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij ergens last van heeft, misschien moet je hem laten controleren? ) succes dr mee!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:21

Ik heb ook een paardje met Pion in zijn bloedlijn. Dit zijn karakterbeestjes die nergens voor onder willen doen.
Sluit eerst alle medische oorzaken uit, dus kijk of het zadel wel goed past, heeft paard geen tandproblemen enz. Als paardje helemaal in orde blijkt te zijn, dan zal hij op de momenten dat hij staakt toch even door zijn berijder (jij dus) flink aangepakt moeten worden. Jij bent de baas en hij niet. Als hij stil gaat staan, dan geef hem maar een flinke tik met de zweep, want stap twee is voor zijn paard vaak de voorbeentjes in de lucht gooien.