Jamaica at "freestyle"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Jamaica at "freestyle"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 19:54

Tja, vind freestyle een beetje vaag begrip, maar hoe moet je het anders noemen?
Zag op western een filmpje van een combinatie die zonder hoofdstel een complete reining proef afleggen. Tja, ik ben nog niet eens zover dat ik met hoofdstel een reining proef neer kan zetten, maar ach, detail moet kunnen

Toch zette dat filmpje me aan het denken. De laatste tijd wil het rijden niet zo erg, door meerdere factoren. Een daarvan is misschien dat ik allemaal teveel resultaat wil in te korte tijd, waardoor het continu trainen trainen trainen is, en er eigenlijk niet meer gespeeld werd.
Vandaag was ik weer aan het trainen, en het ging eigenlijk harstikke goed, ze was lekker los en gaf lekker na. Ach, vanaf het paard keelriempje los, hoofdstel af, 1 teugel eraf geklikt en om de hals gedaan.
Het ergste wat me kon gebeuren was dat ik geen rem of stuur meer had, maarja, ik was toch alleen in de bak.
Het resultaat was voor mij verbluffend. Voltes, slangevoltes, ik kon ze allemaal rijden (welliswaar wat onstabiel, maar goed)
Ik kreeg haar zelfs een paar pasjes achterwaarts en kon haar een pasje over laten stappen.
Denk dat we dit maar eens uit gaan bouwen!
Let niet op de kwaliteit, zijn met mijn telefoon gemaakt omdat ik geen camera bij me had. Toch, omdat ik zo trots ben op James, (en ook wel een beetje mezelf, te bedenken dat toen ik haar net had ze alweer bijna tk stond omdat ik haar niet aan kon) wil ik de foto's graag met jullie delen!

Afbeelding

Afbeelding

Miscommunicatie moet kunnen...
Afbeelding

Touwtje eraf halen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lekker koppie...

Afbeelding
Afbeelding

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:01

Aaah Stef wat superleuk joh!
Ik had vandaag ook zo'n dag (nouja ik, ik, de hengst ) wilde het liefst ook afstappen... gelukkig was het maar 1 dag hoop dat het morgen weer beter gaat.

Met Dancer had ik ook altijd zulke periodes, elke dag wilde ik stoppen met rijden en elke dag klom ik er toch weer even hard op
Daar word je uiteindelijk sterk van met zn tweeen en zeg nou zelf; dit voelt toch hardstikke goed?

Marije_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:36

aah ziet er goed uit hoor je kan hem goed op je zit rijden! freestyle je hem ook wel eens zonder zadel en hoofdstel? zeg maar 'longeren zonder longeerlijn'..? is ook superrr voor de band die j met je paard opbouwt en het wederzijdse vertrouwen...

voor telefoonfotoos zijn het trouwens goede fotoos geworden

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 20:42

Ik heb het wel gedaan, maar het is gewoon een kwestie van tijdgebrek en dus keuzes maken. Ik wil zoveel! Zelf de vrijheidsdressuur staat met deze (met mijn shetlander doe ik het intensief) al op een heel erg laag pitje.
Tja, 2 paarden, een huishouden, een 40 urige baan, een man, honden, cavia's, etc etc (moet ik doorgaan? )

Pjelk

Re: Jamaica at "freestyle"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:43

Wat gaaf dat dit zo kon stef! Haar halshouding is ook best mooi zo, gewoon lekker relaxt laag. Fijn dat het rijden op zich goed gaat de laatste tijd en zo te zien is dit spelen wel voor herhaling vatbaar .Wat een supergevoel moet dat zijn te merken dat je haar zo grotendeels op je zit (denk ik? rijden kan!

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 20:47

zit en toch ook wel been en neckreining hoor. Zonder het touwtje moest ik veel meer met gewicht en been inkomen dan met, maar het is voor ons beide de 1e keer, dus erg zoeken natuurlijk.
Stoppen is ook leuk
Whoa!..... Whoa... Paard, HO NU!

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:47

ziet er goed uit, leuk dat je dat kan met je haf. zij zal het ook fijn vinden om zo te rijden

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:58

Leuk is dat he? Ik rijd ook wel eens met een neckrope. Echt handig is het niet, maar het is wel heel leuk om zo af en toe eens te doen.

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:04

Ziet er leuk uit!
Lijkt me ook mooi om zo te kunnen rijden, maar mijn grootste angst is toch wel dat is op de kletter gaat en dan crosst die daar door een 4 hetare weiland. Tsjaa ik ben nog steeds te lui om het af te zetten

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 22:11

tja, dan is het de knop vast, of een pluk manen vast en hopen dat je blijft zitten.
Controle zit niet zozeer in het bit, als ze het bit vast pakken heb je net zoveel (of, zo weinig beter) te vertellen als zonder bit

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:28

hey wat goed Stef! ziet er erg ontspannen uit... super!

Ing__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 00:26

heey wat leuk om weer eens foto's van jamaica te zien! (of heb ik er overgheen gekeken de laatste tijd ? )
Ziet er lekker relaxed uit!
Jamaica ziet er ook goed uit!

Marije_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 13:19

stef schreef:
Ik heb het wel gedaan, maar het is gewoon een kwestie van tijdgebrek en dus keuzes maken. Ik wil zoveel! Zelf de vrijheidsdressuur staat met deze (met mijn shetlander doe ik het intensief) al op een heel erg laag pitje.
Tja, 2 paarden, een huishouden, een 40 urige baan, een man, honden, cavia's, etc etc (moet ik doorgaan? )

haha ik snap wat je bedoelt hoor hoe lang heb je jamaica al?

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:42

wauw echt gaaf! Die van mij pakte het ook zo op, en doe nu niks meer anders als freestyl!

Groetjes en nog heeel veel plezier

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:29

stef schreef:
tja, dan is het de knop vast, of een pluk manen vast en hopen dat je blijft zitten.
Controle zit niet zozeer in het bit, als ze het bit vast pakken heb je net zoveel (of, zo weinig beter) te vertellen als zonder bit

Zowiezo zit idd het controle niet in het bit. Want met een los teugeltje aan een touwhalster rijd ik zo overal met hem naartoe. Nu ben ik bezig met 1 teugel. Dus dat ik hem leid vanaf zijn rug zeg maar. Dan heeft die wel gelijk door dat ik minder te zeggen heb. De draf gaat nog wel alleen de galop gaat al een stuk minder.
Idd blijven zitten. Ik zit nu op een operatie aan me knie te wachten en ik wil geen risico's nemen voor het letsel erger te maken. Dus ik begin er nog even niet aan haha.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:05

leuk om je weer eens in actie te zien met jamaica!!
Jullie hebben samen een heleboel geleerd.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 19:24

Marije_ schreef:
stef schreef:

haha ik snap wat je bedoelt hoor hoe lang heb je jamaica al?

van de zomer alweer 5 jaar... pff wat gaat die tijd hard!

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:50

Wat goed zeg, zeker als ze zo moeilijk was in t begin! Lekker een keer relax rijden Leuk om dit uit te bouwen idd! succes

Marije_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:46

aah wat leuk! nouw veel succes samen in de freestyle e.d!

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:31

Leuk dat het zo goed gaat en ik wist echt niet dat je haar alweer 5 jaar hebt!! Time flies.....

Stip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:10

Ziet er goed uit, ik doe het je niet na

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:09

hardstikke leuke foto's super dat het6 zo goed gaat met jullie!