Zag op western een filmpje van een combinatie die zonder hoofdstel een complete reining proef afleggen. Tja, ik ben nog niet eens zover dat ik met hoofdstel een reining proef neer kan zetten, maar ach, detail moet kunnen

Toch zette dat filmpje me aan het denken. De laatste tijd wil het rijden niet zo erg, door meerdere factoren. Een daarvan is misschien dat ik allemaal teveel resultaat wil in te korte tijd, waardoor het continu trainen trainen trainen is, en er eigenlijk niet meer gespeeld werd.
Vandaag was ik weer aan het trainen, en het ging eigenlijk harstikke goed, ze was lekker los en gaf lekker na. Ach, vanaf het paard keelriempje los, hoofdstel af, 1 teugel eraf geklikt en om de hals gedaan.
Het ergste wat me kon gebeuren was dat ik geen rem of stuur meer had, maarja, ik was toch alleen in de bak.
Het resultaat was voor mij verbluffend. Voltes, slangevoltes, ik kon ze allemaal rijden (welliswaar wat onstabiel, maar goed)
Ik kreeg haar zelfs een paar pasjes achterwaarts en kon haar een pasje over laten stappen.
Denk dat we dit maar eens uit gaan bouwen!
Let niet op de kwaliteit, zijn met mijn telefoon gemaakt omdat ik geen camera bij me had. Toch, omdat ik zo trots ben op James, (en ook wel een beetje mezelf, te bedenken dat toen ik haar net had ze alweer bijna tk stond omdat ik haar niet aan kon) wil ik de foto's graag met jullie delen!

Miscommunicatie moet kunnen...

Touwtje eraf halen

Lekker koppie...

)
.Wat een supergevoel moet dat zijn te merken dat je haar zo grotendeels op je zit (denk ik? rijden kan!