Toekomst in dressuur voor dit springpaard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

princess69

Toekomst in dressuur voor dit springpaard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 18:57

Hoi,

Ik rijd dit paard voor mensen die zelf niet genoeg tijd hebben om hem te rijden. Ook hebben ze nog niet veel ervaring zodat het paard ( princess ) er mee begint te spelen. Dus vroegen ze mij om haar te beginnen rijden. Ze is getraind bij een goeie springruiter, ze is 8 jaar en een volbloed. Ze had nog nooit redelijk dressuur gelopen nu probeer ik haar de basis aan te brengen.

Ze was altijd erg vooruit de de eerste maanden heb ik haar enorm moeten terugrijden. De eigenaars kwamen maar 1 keer in de week en lieten haar voor de rest van de tijd in haar stal staan..

Ze heeft idd een redelijk zwaar bit in, dit heb ik echter niet zelf gekozen. Ze werd altijd zo gereden, de eigenaars wilden dit nu verder zetten, het is een rubberen bit dus eigenlijk valt het nog mee .. je mag er kritiek op geven maar bedenk dan even dat ik er helemaal niets aan kan veranderen. En ik probeer er zo veel mogelijk rekening mee te houden.

Afbeelding

De fotograaf ( bonitobol ) met princess

Afbeelding

We hebben haar eerst een tiental minuten gelongeerd voor haar energie wat te temperen

Afbeelding

bonitobol aan het longeren ( voor de 2de keer in haar hele leven )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vreemde kronkel in de longe

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als we haar voorheen niet aan de longe laten lopen, begint ze zo onder de ruiter te galopperen, hoofd tussen de benen .. en bokken maar !

Afbeelding

Afbeelding

En dan klaar om te rijden, zoals je ziet is het dus een zwaar bit. De eigenaars hadden de teugels op de onderste ring gehangen, maar ik verhang die altijd als ik moet rijden.

Afbeelding

foto's staan niet meer op volgorde Galop lekker opgericht

Afbeelding

Afbeelding

Mijn handen zijn hier nogal raar, maar ze wilde telkens naar buiten vallen en ja dan krijg je zo'n rare beelden

Afbeelding

ontspannen galopje

Afbeelding

Afbeelding

haar mooie hoofdje

Afbeelding

Afbeelding

wat meer binnenstelling

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vind ik een zeer leuke foto

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

beetje meer oprichting

Afbeelding

Bonitobol even creatief wezen

Afbeelding

Kwijlmondje van princess

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben zo zot van haar hoofdje

Afbeelding

Afbeelding

eerste pasjes wijken

Afbeelding

Afbeelding

En dit is de eigenares, ....

Afbeelding

ik en princess!!

Afbeelding

Het waren er een heleboel, dankje voor het kijken, plaats je een reactie ??

bietjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:03

ik vind het er goed uitzien !!

classeygurl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:10

Leuke foto's!

probeer er wel om te denken dat als je stelling vraagt dat ze niet over haar buitenschouder valt.
Nu kantelt ze als ware haar hoofd en valt ze over haar buitenschouder.

Maar foto's zijn ook maar momentopnames!

Veel succes met het paardje!

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:11

Ziet der netjes uit!! Ik vind het er beter uit zien dan met dat ene meisje (is niet heel veel te zien met 1 foto) En ik vind je der beter bij passen!!

Anoniem

Re: Toekomst in dressuur voor dit springpaard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:14

Hoooi!!
Ik vind het er ook goed uit zien hoor!!! Ze lijkt nog wel erg op de voorhand te lopen maar daar komt vast wel verandering in als je zo lekker blijft door rijden. Zit vast wel toekomst in hoor .. 'k Vind jullie in ieder geval een hele leuke combinatie en wat heeft ze idd een HEERLIJK koppie !! Ik vind het er in ieder geval netjes uitzien!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:19

Ik vind het heel jammer dat er zo'n bit inhangt, je ziet op de meeste foto's het bit gewoon horizontaal staan, dan krijg je een behoorlijke hefboomwerking en ondanks dat het rubber is werkt hij daarop scherp in. Als ik jou was zou ik hem nog een ring hoger hangen, dus gewoon aan de trensring zelf, als je daar de kans voor krijgt ivm eigenaren.
Ik vind het wel een heel leuk paardje om te zien en je past er goed op!

__Esther__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:20

Het ziet er netjes uit en dat bitis volgen smij een passoa of pessoa bit weet niet precies hoe je het schrijft. Dat bit heeft een hefboom effect.
zoals ik al zei het ziet er netjes uit en jullie zijn een leuke combinatie.
Maar waarom hebben die mensen dat paard gekocht als ze er niet genoeg tij dvoor hebben.! Goed dat jij haar nu bijrijd

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:30

Ik ben het helemaal eens met #Ymke#. Overleg eens over het bit met de eigenaren.

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:37

Het ziet er leuk uit! Leuk paardje is het.
Maar misschien is het een idee om je beugels 2 gaatjes langer te doen! Verder zou je misschien toch kunnen overleggen over dat bit. Succes verder!

princess69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 19:44

De meisjes zitten op internaat en komen dus in het weekend.. Het ene meisje is er een paar keer van gevallen en rijd er nu voorlopig niet meer op, het andere rijd 1 u per week. Inderdaad jammer dat ze een paard kopen die heel veel beweging nodig heeft als ze op internaat zittn..Ik wil het eens bespreken over dat bit..Ik weet dat ze nog redlijk veel op de voorhand loopt maar in vergelijking met een maand geleden is dit erg verbeterd ! en zeker de galop, daar had ze in het begin erg veel moeite mee om in balans te blijven..Maar ik werk eraan! Danku voor de reacties

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:47

#Ymke# schreef:
Ik vind het heel jammer dat er zo'n bit inhangt, je ziet op de meeste foto's het bit gewoon horizontaal staan, dan krijg je een behoorlijke hefboomwerking en ondanks dat het rubber is werkt hij daarop scherp in. Als ik jou was zou ik hem nog een ring hoger hangen, dus gewoon aan de trensring zelf, als je daar de kans voor krijgt ivm eigenaren.
Ik vind het wel een heel leuk paardje om te zien en je past er goed op!

Hier ga ik in mee. Niet echt fijn voor 't paardje zo

Wel een leuke combi! En uiteraard kan je ook met een springpony gaan dressuren.. mijn springgefokte pony loopt met mij nu Z1

Roihi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:49

ik zou de teugels gewoon aan de bitringen doen, zo te zien blijft ze toch vrij licht in de handen.
en het zadel mag verder naar achter, je zit bijna op haar hals (zo lijkt het toch heel erg op de foto's)

nog veel plezier met dit paardje

groetjes

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:50

ziet er netjes uit
ontzettend leuk paard!

Probeer recht te blijven zitten, en je handen ook rechtop te houden..
Ik zou ook t bit gewoon op de trens ring gebruiken
Wel lastig dat de eigenaren er geen ander bit in willen

De eigenaresse zit er echt voor geen meter op zeg

princess69

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 19:55

Ik zal de volgende keer de teugels aan de bitringen doen..De eigenares is er toch nooit ( alleen in het weekend) ..

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:57

leuk beestje
alleen werk je op sommige foto's wat sterk in met je binnenhand, het bit komt nml steeds rechts een stukje uit zn mond, en in de galop zit je iets voorover, probeer dieper te gaan zitten en rechtop, dan blijft het paard ook beter bij je en hoef je niet zo sterk in te werken met je hand
weet zeker dat dit diertje leuk mee kan komen in de dressuur hoor!
en ook springpaarden kennen de basis van dressuur
als een springpaard niet goed aan de hulpen staat komt hij nooit het parcour rond, en de paarden op de springstal waar ik gewerkt heb werden vaker dressuurmatig gereden en dan vooral veeeel schakelen dan dat er gesprongen werd.

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 20:03

Ja daar zal ik op letten.. Dit is waarschijnlijk omdat ze nog redelijk vast zit op de binnenteugel, ik probeer regelmatig te spelen enz.. En inderdaag de eerste maand heb ik voortdurend moeten schakelen.. Maar nu begint ze al heel goed te reageren. Alleen als ze moet halthouden doet ze soms nog moeilijk. In e galop smijt ze haar achterhand heel hoog op, dit is redelijk vervelend ook, maar dit is ook al wat beter. Danku voor de reacties

Travellust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:08

nou k vind gwoon un gwldig paard or haha lijkt veel op de mijne
supper mooi beestjeuh en ga zow door !!

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 20:11

@ gribaldi : Danku idd een geweldig paardje en ik ga door

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:14

princess69 schreef:
Ja daar zal ik op letten.. Dit is waarschijnlijk omdat ze nog redelijk vast zit op de binnenteugel, ik probeer regelmatig te spelen enz..

herkenbaar die van mij pakt ook graag de binnenteugel vast, dat komt omdat hij op dat moment de buitenteugel niet genoeg aanneemt
dus zorg voor meer contact op je buitenteugel, rij hem met je binnenbeen naar je buitenhand toe en ga met je binnenhand van de hals af, stelling vragen mag(dan ook echt duidelijk van de hals af en niet richting je eigen bovenbeen) maar probeer zelf los te laten
als je zelf niet vastpakt, kan hij ook niet vastpaken

maar ik weet, dat is makkelijker gezegd dan gedaan

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:14

oef.. krijg hier gewoon de kriebels van. zo'n klein meiske en dan zo'n bit eraan hangen? snap dat je er helaas niets aan kan doen, maar ik zou werkelijk niet mijn mond erover kunnen houden. vinden ze het gek dat ze dat beest niet aankunnen? 1X per week rijden en dan lekker in de mond raggen met dit bit? extreem braaf paard.. echt... Hoop dat je het ze aan hun verstand kan peuteren, vind het in ieder geval top dat je er zelf van bewust bent.

_xsharon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:16

heej
hele leuke fotos hoor van princess!!
alleen ik weet niejj hoe jij opzadeld maar het zadel licht veel te ver naar voren!!
heeft ze daar geen druk plekken ofzow van??
en het zadel gaat daardoor ook nog kiepen!!
nou voor de rest hele mooien onder houd! en een leuke pony!!
idd een princess!!
xxx sharon

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:18

Hey,
ik sluit me aan bij de rest over manier van lopen, bit enz..
Maar ik vind wel dat je zadel erg naar voren ligt :S.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:18

Leuk paardje om zo te zien!
Fijn dat jullie er op mogen rijden!
Commentaar is al gegeven, dat hoef ik niet te herhalen, tevens blijven foto's moment opname's!

Finstar1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:19

leuk paard,,idd dat bit

princess69

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 20:25

@ Renske12 : Danku voor de tips!:D ik zal er proberen op te letten..

@ Willy_nelson : ik weet het dat bit.. Ik heb hem al een ringetje meer naar boven gedaan maar zal hun voorstellen om op de gewone bitringn te hangen..