teugels uit handen...opnieuw beginnen!:(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

teugels uit handen...opnieuw beginnen!:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 18:00

hey, ik rijd bij een manege, en ik had ff een vraagje. Ik rijd vaak op een paardje, die best wel snel is, en die best wel snel ontspannen loopt. Maar als ik hem eindelijk een beetje laag rij, gaat hij helemaal met z'n hoofd naar benee, trekt hij zowat de teugels uit m'n handen en gaat ze hoofd weer omhoog...zodat ik weer helemaal opnieuw kan beginnen!
wie weet hier raad mee?

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 18:05

wacht, misschien een beetje verwarring een stukje...het is zo, dat hij (bij mij:P) gewoon niet zo snel heel ontspannen en nageeflijk loopt, en als ik hem dan heb gaatie dus met z'n hoofd omlaag...

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:08

Waarschijnlijk stop jij met benen geven of vragen zodra het paard nageeflijk loopt. Of dit is niet nageeflijk lopen maar gewoon vervelen ofzo... Ik denk dat je instructeur/trice hier wel iets op weet, omdat diegene ook precies kan zien wat er gebeurt!

Juco

Re: teugels uit handen...opnieuw beginnen!:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:11

Zorg dat je je benen er goed aan hebt. Als hij nageeft ontspan je je hand en knijp je een beetje met je benen. Altijd zorgen dat je paard voldoende impuls heeft voordat je nageeflijk gaat rijden.
dit is nl de beste voorbereiding.

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 18:12

oke:) alvast bedankt! ik zal donderdag ff proberen:) als ik er dan op zit...maar nog meer tips zijn welkom!

sophie21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:46

als ie het doet om irritant te zijn, is het natuurlijk het beste om hem niet die kans te geven. veel afwisseling, figuren en schakelen, is ook nog eens een keertje goed voor zijn aanleuning.

overigens wil een paar keer flink afstraffen ook nog wel eens werken... (ALS ie het doet om irritant te zijn he, dus niet omdat jij zelf iets verkeerd doet => ff overleggen met je instructeur dus!)

heb een manegepaard gekend die dat in galop deed, snuit omlaag en dan zogenaamd (?) struikelen (de eerste paar keer zie je het niet aan voor opzet, maar op een gegeven moment was het ieder uur raak)... geheid dat zo'n klein kind eraf lag. die hadden ook nog niet de capaciteiten om dat beest dusdanig bijelkaar te rijden om dat te voorkomen.

Nanak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:51

ik heb dat ook gehad met een paardje waar ik op reed...daarbij werkte veel schakelen goed, en ik moest zorgen dat ik mijn benen er goed bij hield...ook moest ik niet teveel met mijn handen willen doen...zodra hij mooi ontspannen liep moest ik mijn handen rustig stil houden...misschien kun je dat eens proberen?

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 21:03

@ Sophie21: ik zal aan instructeur vragen hoe het zit..

@ Nanak: das idd wel een goeie, ik ga het proberen!

KOOOM maar met die tips!:D

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 16:29

niemand meer? sorry dat ik zo zeik
maar mer tips zijn chillie