Volumia @ work (oo seven x sultan) veel!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

Volumia @ work (oo seven x sultan) veel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 12:25

Hier weer eens wat rij foto's van Volumia en mij. Het was er gister mooi weer voor, buiten op een groot springveld. Nadeel was wel dat Volum wat over enthousiast werd door de kou en het feit dat het weer een tijd geleden was dat we in die bak gereden hadden.

Ik zal zelf maar alvast als commentaar geven dat Volum de laatste tijd wat rennerig reageert, hij kan dan eerst heel ontspannen lopen, en dan lijkt er een knop om te gaan, dan gaat z'n kop de lucht in, rug weggedrukt en rennen maar...
Als hij ontspannen loopt gaat hij gauw nog wat te diep; maar hij is pas sinds het eind van de zomer onder het zadel, en we zijn pas sinds oktober dressuurmatig wat serieuzer bezig met privéles.

Ik herken ook een hoop wat mijn instructrice steeds roept: meer rechtop zitten, schouders naar achter, niet naar beneden kijken, benen niet afsteken, handen naar voren!! hmmm er zijn nog wel wat puntjes waar ik qua houding aan moet werken. Was dus goed om het eens op de foto's te zien

Ik ben zelf dus niet vies van commentaar, maar hou het wel tot opbouwende kritiek, dan kan ik er wat mee!! Het is dus ongecensureerd en in de juiste volgorde Later is er ook nog gefilmd; als ik stukjes film op de computer heb staan zal ik die nog op HAW zetten.

Eerst ff de bodem gecheckt (zie de neus!!):
Afbeelding

In de draf:
Afbeelding

Lekker ontspannen laag en diep:
Afbeelding

Afbeelding

Kop de lucht in:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de rechtergalop:
Afbeelding

Afbeelding

Hier ben ik hem weer ff kwijt...
Afbeelding

In de linkergalop:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat draf:
Afbeelding

Hierna is dus de filmcamera erbij gepakt... daar werd hij helemaal rennerig, en gaf hij nog wat bokken voor het oog van de camera, dus zodra het gelukt is die op de computer te zetten, mogen jullie je erop verkreukelen

En tot slot ter beloning mochten ook zijn kaakspiertjes nog aan het werk
Afbeelding

Mexx93

Re: Volumia @ work (oo seven x sultan) veel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:28

hey

leuk joh!
ziet er goed uit
Nog een jonge pony neem ik aan..?

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:28

Ziet er super uit Ghislaine! Ik ben helaas niet zo heel goed in commentaar geven . Maar Volum is echt een stoere bink .

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:30

Ik vind dat hij aardig netjes loopt voor een jong paard, lekker ontspannen over de rug en af en toe wel tegen de hand maar goed dat is ook jong heid en komt vanzelf goed.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:32

hihi, ik herken wel dingen van Joem
Dat ene paniekerige.....kop in de lucht en zo. Gelukkig is dat bij Joem met 2 tellen weer over

Wel fijn dat je hem al wat lager kunt instellen, dat lukt me nu pas beter met Joem (1,5 jaar onder het zadel)
Maar strekken kan ze daarentegen als de beste!

Meeste commentaar heb je zelf al gegeven. Recht op zitten, handen VEEEEEEEEEEL hoger. Daarbij geef je hem ook het gevoel dat hij rechtop kan lopen. Jij voorover, hij voorover!

Het ziet er netjes uit, ga zo door!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 12:33

Elena schreef:
hey

leuk joh!
ziet er goed uit
Nog een jonge pony neem ik aan..?

Volumia wordt begin mei 4 jaar... en het is nét een paard met zijn 1,58 waarop ik hem in november heb gemeten!

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 12:42

Thanx Dimple! Joem is inderdaad een goed voorbeeld van hoe Volum kan gaan lopen

En inderdaad, die handen hè! Mijn instructrice roept wel tig keer per les: handen naar voren!! En ik had zoiets van: doe ik toch?! Nu wordt ik met deze foto's goed op de feiten gedrukt...

Edit: en mocht je nog tips hebben hoe ik die paniekerige momenten op moet lossen, dan hoor ik het graag... nu ga ik dan maar even weer rustig stappen, en dan weer proberen...

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:33

Zo te zien rij je hem heel vriendelijk/eerlijk. Top
Je handen zijn inderdaad wel een aandachtspuntje. Probeer ook je schouders naar achteren te houden, je drukt jezelf nu een beetje in elkaar. Als jij je schouders naar achteren houdt komen je handen vanzelf al wat omhoog.

Dat plotseling gaan rennen dat ken ik ook maar al te goed.. Vetlanda heeft daar ook een handje van.

Ziet er verder super uit hoor!! Leuke combi zijn jullie

AppelBoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:34

Leuk paard hoor!!

Alleen ik zie geen sneeuw , vreemd ...

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:43

Leuke combi zijn jullie, je zou trouwens echt neit zeggen dat Volumia 'maar' 1.60 is ofzo (verwacht dat ie sinds november wel gegroeid zal zijn).
En wat een kleurtje heeft ie, echt mooi!

Yinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:02

Hij loop goedd voor een jong paard. Ik ben benieuwt waneer ik yinka zo kan laten lopen

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:27

Wauw! Mooi beestje zeg!
Hij loopt lekker ontspannen. Je mag je schouders alleen wel wat naar achter doen.. Verder ziet het er netjes uit!
X

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:39

Leuk diertje!
Bij ons op stal staat ook een OO Seven, nu 2,5 en ook echt ´n onderdeurtje.
Komt blijkbaar vaker voor.

Over je houding is alles wel gezegd, goed ook dat je het zelf ziet en eraan werkt.
Die gespannen stukjes zullen wel minder worden als het eens stopt met vriezen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:06

Ik rij dan eigenlijk gewoon door alsof er niks aan de hand is.
Hup meteen weer aan het been en reageren.

Ik praat een beetje tegen haar en het is zo weer over.
Ze heeft het weinig hoor, vaak is het ook een kwestie van even proberen

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:07

Bij wie les je als ik vragen mag?

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:30

Leuk paard en op sommige foto's loopt ie heerlijk ontspannen!

Probeer alleen je rug niet bol te maken en je hakken niet op te trekken. En je handen, maar dat gaf je zelf ook al aan

Succes ermee!

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 20:04

Bedankt voor de leuke reacties! Ik ben ook errug blij met Volumia, hij pakt het allemaal gemakkelijk op, nu nog hopen dat ik het zelf bij kan benen

De adviezen die jullie geven herken ik inderdaad, ik zit op deze foto's al wat rechter dan voorheen, dat had ik echt laten versloffen... (ik heb een paar jaar alleen maar buitenritten gemaakt, en met een kreupel paard gestapt, dus het dressuurmatige rijden heb ik ernstig verzaakt....) des te meer zal ik er nu aan werken!

Als ik al begin met m'n schouders ontspannen naar achter te houden, dan volgt waarschijnlijk de rest wel, zoals iemand al zei, dan hou ik mijn handen ook wat hoger en meer naar voren.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:29

Ziet er goed uit!
Heel vriendelijk en rustig beeld!
Ga lekker zo door, commentaar is gegeven.

Nicole01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:30

Mooi paar hoor..Maar denk wel om je eigen houding he !;) verder zit het er wel netjes uit

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:49

Volumpieee!!

Hij is leuk Ghislaine!!!
Denk dat je handen het meest een aandachtspunt zijn, maar het ziet er wel heel vriendelijk uit.
Hij boft maar met je!

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 20:55

Ik bof met hem bedoel je!!

Inderdaad, die handen hè! Mijn instructrice zegt al weken tig keer per les: denk aan je handen, doe je hand naar voren....
Ik had steeds zoiets van: doe ik toch? Nu pas zie ik het zelf eens op de foto's terug, word ik tenminste eens goed met m'n neus op de feiten gedrukt. Wellicht dat het nu beter in m'n systeem komt te zitten, want het probleem is dat ik wel WEET dat ik het niet goed doe, maar ik vergeet het steeds weer...

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:15

Ziet er heel fijn uit, je handen enzo komt vanzelf wel goed. Je kan beter dit hebben dan dat je constant aan de teugels loopt te hangen toch?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:34

Ziet er lekker ontspannen uit! de puntjes waar je aan moet werken geef je zelf ook al aan. komt helemaal goed met jullie!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 09:39

Manon schreef:
Ziet er heel fijn uit, je handen enzo komt vanzelf wel goed. Je kan beter dit hebben dan dat je constant aan de teugels loopt te hangen toch?

Ik ben inderdaad blij dat hij van zichzelf gemakkelijk laag wilt lopen, zo gebruikt hij in ieder geval zijn rug goed. Het is alleen nu de moeilijkheid om dat neusje wat voor de loodlijn te krijgen

Als ik hem aan de lange teugel laat stappen loopt hij soms hele stukken bijna met zijn neus over de bodem; echt een stofzuiger...

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:08

Heey Buuf,

Hij ziet er goed uit hoor!! Nog ff flink door trainen en dan in April je eerste wedstrijdje..