Temp onder het zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Temp

Temp onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 23:42

Ik ben bezig met het inrijden van mijn paardje. Hij is 3, en ik rij daarom niet zo heel veel, ongeveer 2x per week, 1x in de bak en 1x buiten. Ik had laatst les en toen had iemand van stal foto's gemaakt.
Dit zijn ze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commetaar mag, graag zelfs, als het maar aardig blijft.

Groetjes,
Caroline

Yentl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:54

leuk paardje, maar rijd je nou met allstars?

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:05

Waarom rij je zonder sperriem? Je moet wel proberen druk op de teugels te houden, je ziet op de 3e foto dat als jij contact hebt, je paard je hand opzoekt (en das goed ) . Met inrijden vooral proberen lekker ontspannen te rijden, hij drukt nu zn rug weg.

Marjet90

Re: Temp onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:26

echt coole foto's (maar ik had er al 3 gezien ). Ik zeg het nog maar een keer, ik vind jullie echt een heel leuk stelletje en jullie gaan samen steeds meer vooruit. En ik vind dat je het erg netjes doet, als je nagaat hoe eigenwijs temp is.. Ga zo door en jullie rijden over een jaartje iedereen van stal voorbij!

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 00:36

Hij vind het bit niet echt prettig, eerst was het echt alleen maar oorlog, hij trok de hele tijd, kopschudden en met zijn hoofd over de grond slepen. Ik heb nu een ander bitje en het gaat al beter. Maar echt fijn vind hij het niet. Daarom dat ik veelal wat lossere teugels heb, en het af en toe wat meer op maat neem, een beetje opbouwen zeg maar.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:36

horse_girl schreef:
Waarom rij je zonder sperriem? Je moet wel proberen druk op de teugels te houden, je ziet op de 3e foto dat als jij contact hebt, je paard je hand opzoekt (en das goed ) . Met inrijden vooral proberen lekker ontspannen te rijden, hij drukt nu zn rug weg.

ik zou zeggen wat maakt die sperriem nu uit als het paard vervelend gaat doen met het bit dan zou ik zeggen sperriem erop.
En ik vind dat het paardje eerst moet leren op eigen benen te lopen en daarna pas gaan vragen.

Ik zou niet te veel druk op die teugels zetten dat rond rijden komt later wel laat het beestje eerst zijn evenwicht zoeken.
en dat moet het paard zelf zoeken en niet in de ruiter gaan steunen, dus lekker los laten van voor en mooi voorwaats laten lopen
de rest komt vanzelf wel.

Ik vind jullie een leuk stel nog veel succes samen

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 00:39

Het sperriempje dat ik heb, is echt te groot, dus ik moet nog een nieuwe gaan kopen, ook wil ik het proberen zonder, niet dat ik zijn mond dicht ga snoeren. Ik kan hem er altijd nog om doen, als blijkt dat dat echt veel beter helpt.

Loes_Joery

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:42

Ziet eruit als een leuk stel samen !
Veel succes nog !

Marjolein_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 01:19

Ziet er leuk uit nog veel plezier samen

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:49

Ziet er leuk uit.

Mijn merrie vond haar bit ook niet echt leuk toen ik haar ging inrijden. Ze bleef maar schudden met haar hoofd.
Ik heb haar gebit laten nakijken en daarna was het schudden afgelopen.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:04

sperriempje kun je toch gewoon gaatjes bij prikken ? of mis ik iets ?

leuke pony , veel succes

gewoonHint

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:42

echt een super mooi paardje mooie zit heb je ok.

joke20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:31

nickyu schreef:
sperriempje kun je toch gewoon gaatjes bij prikken ? of mis ik iets ?

leuke pony , veel succes

Dat kan inderdaad ja.

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:35

Beginnen ze weer met die sperriem.

Leuk paardje hoor. Hoelang is hij nu onder het zadel?

ziatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:16

Ik vind dat je een leuk paardje hebt
Rond rijden komt inderdaad, zoals al gezegd is, vanzelf. Eerst op eigen benen laten lopen

jolien494

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 20:06

de foto's zijn leuk geworden, maar in het echt vind ik het er nog leuker uit zien (vooral buiten zijn jullie een geweldig stel! *o/*)
jullie zijn enorm vooruit gegaan, als je bedenkt hoe weinig temp nog maar kon! nu alleen nog leren halthouden zodat we samen naar buiten kunnen

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:34

Dat van de sperriem was geen kritiek, gewoon een vraag omdat het me opviel. Ik zeg er verder toch ook niks over?

Mickyl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 22:18

Dat van die sperriem is wel een beetje nutteloze discussie zeg..Maar ze heeft er gaatjes bij gemaakt maar hij blijft te groot dus wil ze liever een nieuwe kleinere. Maakt niet uit toch..
Maar echt leuke foto's K!! Ik had ze al gezien natuurlijk maar ze blijven leuk. Ga lekker zo door, blijf les nemen en dan komt het vanzelf wel goed. En dat koppie naar beneden komt vanzelf wel, eerst moet hij maar 's doorlopen in de bak En ik denk dat je nieuwe bitje ook wel heel veel verbetering gaat geven

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:01

Er is geen discussie over de sperriem. Van mij was het gewoon een belangstellende vraag, mss had ze er een bepaalde reden voor. Daarna kwam alleen de opmerking dat als je wel met sperriem zou willen rijden dat ze dan gaatjes zou kunnen bijmaken. Nergens staat dat het vreemd of raar is dat ze wel of niet met een sperriem zou rijden.

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:25

arab onder het zadel!
leuke foto's!! hij ziet er goed uit!
vind hem echt weer een stuk mooier als de laatste foto's die ik had gezien op het av-forum!

als hij straks wat verder is? wat ga je dan met hem doen?
recreatief of wil je wedstrijden gaan rijden?

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:32

Hihi Temp is soms echt een wandelende worst . Het wordt al steeds beter. Ik wil later graag endurance rijden, misschien ook wel een dressuurwedstrijdje, wie weet wat nog meer, ik ben vrij veelzijdig ingesteld. Ik zie wel

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:53

haha leuk hoor!
ben benieuwd! ziet er in ieder geval al veelbelovend uit!

www.arabischesportpaarden.com

moet je maar eens kijken, voor als je in de toekomst met hem de sport in gaat

chanty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:05

Jullei zijn een leuk stel samen.. Je paard legt af en toe zin hoofd al lekker neer..Veel succes nog verder!!!

reina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:55

Wat leuk dit topic! Hoewel je mijn commentaar misschien al wel kunt dromen, toch ook nog maar een keertje via bokt
Jullie zijn een geweldig stel, het is prachtig om te zien dat je hem zo ontzettend 'paard' kan laten zijn! Jullie zien buitenrijden is een schitterend gezicht. Ik zou de teugels zeker nog niet teveel oppakken, maar probeer hem wel te begeleiden, steunen en belonen als hij je handen opzoekt. Dat lukt al steeds beter. Enne, moeder Reina spreekt nogmaals: Het is tijd voor rijschoenen/chaps!! Is echt een stuk veiliger!!!!
En vooral: Blijf lekker van hem genieten!

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 21:22

Reina je maakt me altijd weer verlegen als je dat zegt over Temp en mij Maar ik waardeer het zeker! Ik zal ook zeker goede schoenen regelen! En nog super bedankt voor het maken van de foto's Ben er echt blij mee, en natuurlijk ook met het zadel! Kortom: Bedankt voor alles!