Filmpjes training Pride voor Gelderse en Z1

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liza_vL

Filmpjes training Pride voor Gelderse en Z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 20:40

Vandaag even filmpjes gemaakt van het rijden(met nieuw dekje ). Hij was voordat Sophie_kurk ging filmen enorm druk. Maar daarna was hij alweer een stuk trager. Hij wilde in het begin niet helemaal lekker ontspannen, had ie beetje een stokje in zn nek.
Je moet gewoon klikken op de plaatjes, je hebt er wel quicktime voor nodig.

Galop
Afbeelding

Toen kreeg ik even geen reactie
Afbeelding

Stap, nog niet helemaal ontspannen
Afbeelding

Toen ging ik hem even wat scherper maken, hij was echt een beetje traag.
Afbeelding

beetje mager middendrafje (teugels hadden wel iets korter gemogen zie ik )
Afbeelding

travers links, hij mag nog wel iets meer lengtebuiging. Het is zn moeilijke kant, wordt gelukkig al iets beter
Afbeelding

te grote keertwending naar rechts, ik had hem wel iets meer op mogen vangen van te voren. Ik maak meestal de eerste paar keer iets te groot om te zorgen dat ie niet te veel gaat scharen van achteren.
Afbeelding

stap-galop overgang, hij stapt net niet genoeg naar de hand, waardoor hij der een beetje tegenin komt.
Afbeelding

middendraf, mwa kan beter.
Afbeelding

Hij kwam halverwege iets tegen de hand, vandaar dat ie ook onregelmatig gaat/aangalopeerd.
Afbeelding

We zijn net begonnen met appuyeren. Ik rij eerst een schoudervoor en daar vanuit zeg ik appuyement in. En na 2 pasjes weer schoudervoor zodat ie niet het initiatief over neemt.
Afbeelding

hier hezelfde verhaal.
Afbeelding

En travers rechtom, hij wordt op het eind wel te recht.
Afbeelding

En toen ging Sophie weer weg, op wedstrijd. Nou ja dat was het weer, we blijven nog lekker oefenen voor de gelderse. Ik moet vooral zorgen dat ie scherp blijft, hij heeft snel de neiging om maar beetje half te reageren zeg maar. Nou ja kom maar op met dat commentaar.

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:47

Leuke filmpjes Liza!
Je nieuwe dekje staat Pride goed!
Jullie gaan het helemaal maken op de Gelderse!

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:49

Leuk liz!!
Pride blijft leuk!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:54

De stap is inderdaad nog niet echt mooi.
Probeer hem wat meer te laten ontspannen zodat hij wat grotere stappen maakt.
Heel vriendelijk met je hand zijn en hem misschien eerder iets langer laten worden zodat hij eerst goed ontspant.

Het dekje staat leuk
Veel succes op de Gelderse

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:55

Hij heeft een super mooi tempo lekker constant
Probeer wat minder mee te duwen in de galop en van stap-galop wat actiever aan te springen, verder ziet het er allemaal lekker ontspannen uit.

_Myrthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:55

leuke filmpjes en hele mooie pony

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:57

Wat een geweldige pony. Ik vind het alleen wel erg jammer dat je je hak niet mooi uitdrukt, dat zal het plaatje echt compleet maken. Julie zijn een leuke combi, veel succes met de wedstrijden!

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:58

filmpjes doen het niet
Server is te druk

Ik ga zometeen weer kijken :p

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 21:19

@ViefdePief: Mja hij heeft echt dan zo'n stokje in zn nek, moet je blijven prutsen.

@xjesxx: Die overgang moet idd actiever, dat bedoel ik dus precies met dat ie wat traag wordt.

@Wuis: hak uitdrukken.. het lukt me gewoon echt niet.. Tis ook zo'n ukkie he.

Bedankt voor de reacties!

Kit_for_ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:30

K vind m cool Ziet er erg goed uit! Heel veel succes samen op de gelderse!!!

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:51

Leuk die filmpjes! Weer wat anders dan foto's, zie je hem eens lopen!
Vind het er goed uitzien hoor Succes op de Gelderse!

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:57

De stap die is idd wat onrustig/dribbelig,
maar dat is al gezegd.

Ik wens je veel succes op de Gelderse & je Z1 debuut!
Staat hij al gepland?

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 22:01

Dat dribbilge is mn eigen schuld, ik wilde hem iets sneller maken. Mn Z1 debuut heb ik nog niet gepland, wordt denk ik begin maart ofzo.

Miepp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:02

Leuke pony heb je.
Ik vind dat je over het algemeen je binnenhand teveel naar je toe zet. Daardoor wordt het beeld soms ook wat strak, en gespannen. En meer met je zit het tempo regelen, je zit volgens mij nog te veel aan de teugels.
Met het scherper maken zou je hem iets meer ruimte mogen geven van voren en hem meer met je zit opvangen, misschien kan je hem in de draf wat scherper maken, kleine stukjes middendraf en weer terug, dat vond ik bij mijn pony altijd beter helpen dan scherper maken in stap.
De travers zien er best goed uit, alleen zou hij meer lengtebuiging moeten hebben.
De stap ziet er idd nog niet erg ontspannen uit, hij moet meer zijn passen afgaan maken.
Hij is ok wat onrustig voordat je de stap-galop overgang maakt. Probeer hem daar eerst in stap rustig en ontspannen te krijgen voordat je de overgang maakt.

Verder veel succes op de Gelderse en in de Z1, het zal vast lukken!

PolosportJ

Re: Filmpjes training Pride voor Gelderse en Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:16

Je mag wat meer impuls hebben in de galop (eerste filmpje) tis een beetje te braafjes. Iets meer opsluiten aan die voorkant en van achter uit meer naar voren rijden. Alsof ie echt de berg op
De wendingen vind ik mooi mag alleen iets meer stelling.
Mij lijkt t moeilijk om vanuit de SB naar een appuyement te gaan. Omdat je dan toch van de hoefslag af moet gaan enz.. Als je b.v. moeite heb met de buiging kan je eerst een paar x de buiging in zetten en vanuit telkens een paar pasjes opzij en dan weer vooruit buiging weer goed inzetten enz.. Wat ik ook altijd op mijn pony was als ik in de les zat en de rets ging b.v. wijken dan maakte in eerst een volte en vanuit die volte had ik dan de buiging om het appuyement in te zetten.
Heel veel succes op de gelderse en straks in het Z natuurlijk

penk_beaujo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:26

het zijn een beetje kleine foto's en een beetje vaag maar het is denk ik wel een mooi paardje

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:36

Het zijn filmpjes daar moet je op klikken dan zie je een rijdende poooony

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 09:45

leuke pony
leuke foto's ook

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:48

Pride is echt een leuk pony zeg!
Het ziet er goed uit hoor, kan niet zoveel commentaar leveren aangezien ik zelf nog maar B ben.

joortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 11:16

Ziet er netjes uit, dat gaat helemaal goed komen met de Gelderse..
Leuke filmpjes.

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 11:36

Antoontje schreef:
Leuke pony heb je.
Ik vind dat je over het algemeen je binnenhand teveel naar je toe zet. Daardoor wordt het beeld soms ook wat strak, en gespannen. En meer met je zit het tempo regelen, je zit volgens mij nog te veel aan de teugels.
Met het scherper maken zou je hem iets meer ruimte mogen geven van voren en hem meer met je zit opvangen, misschien kan je hem in de draf wat scherper maken, kleine stukjes middendraf en weer terug, dat vond ik bij mijn pony altijd beter helpen dan scherper maken in stap.
De travers zien er best goed uit, alleen zou hij meer lengtebuiging moeten hebben.
De stap ziet er idd nog niet erg ontspannen uit, hij moet meer zijn passen afgaan maken.
Hij is ok wat onrustig voordat je de stap-galop overgang maakt. Probeer hem daar eerst in stap rustig en ontspannen te krijgen voordat je de overgang maakt.

Verder veel succes op de Gelderse en in de Z1, het zal vast lukken!

Dat naar voren en terug doe ik ook heel vaak, staat alleen niet op de filmpjes. Ik weet het van mn binnenhand, ik heb het eigenlijk alleen linksom. Ik probeer er op te letten, mn instructrice zegt het ook elke keer tegen me. Het onrustige voor die stap-galop overgang, doe ik omdat ik hem wat sneller maakte. Hij was zo traag als ik dan een overgang zou proberen te maken dat ie helemaal te lang was en aan zou draven. valt nog best mee hoe ik verder met mn handen werk vind ik zelf, het is alleen met dat scherper maken. Hij wil dan onder je uithollen en dan ben je alle ingereden impuls weer kwijt. Dus dan vang ik hem wat scherper op van voren. Met mn zit probeer ik het wel, maar hij dendert daar gewoon door heen dan, hij gaat dan nog te veel naar voren.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 11:39

PolosportJ schreef:
Je mag wat meer impuls hebben in de galop (eerste filmpje) tis een beetje te braafjes. Iets meer opsluiten aan die voorkant en van achter uit meer naar voren rijden. Alsof ie echt de berg op
De wendingen vind ik mooi mag alleen iets meer stelling.
Mij lijkt t moeilijk om vanuit de SB naar een appuyement te gaan. Omdat je dan toch van de hoefslag af moet gaan enz.. Als je b.v. moeite heb met de buiging kan je eerst een paar x de buiging in zetten en vanuit telkens een paar pasjes opzij en dan weer vooruit buiging weer goed inzetten enz.. Wat ik ook altijd op mijn pony was als ik in de les zat en de rets ging b.v. wijken dan maakte in eerst een volte en vanuit die volte had ik dan de buiging om het appuyement in te zetten.
Heel veel succes op de gelderse en straks in het Z natuurlijk

Klopt van die impuls, hij was zo sloompjes ook.. Ik ga dan meestal schakelen om hem van achteren actiever te krijgen. Alleen op dit filmpje ff niet. Over die appuyementen zo doen, dat heeft mn instructrice me zo geleerd dus zal wel niks mee zijn. Ik zet het appuyement ook pas in als hij goed in de buiging loopt. Anders rij ik gewoon rechtdoor in schoudervoor totdat ie ontspant.

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 11:51

Succes op het kampioenschap!

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 11:56

en ik kan het filmpje weer niet zien
waar kan je dat downloaden zodat je de filmpjs wel kunt zien

vemrulz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 12:01