Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

moyra schreef:Een tikje met de zweep is leuk, maar haar aandacht is dan nog niet bij jou, maar bij de zweep, de gewenste reactie (stelling, nagefelijkheid etc.) zal het ook niet opleveren.
liliputter schreef:als je je paard voort moet slaan om bij de les te houden,dan weet ik niet wat jij op een paard doet!!
liliputter schreef:als je je paard voort moet slaan om bij de les te houden,dan weet ik niet wat jij op een paard doet!!
ik heb het over aandacht erbij houden maar ik heb inmiddels al wat gevonden
moyra schreef:liliputter schreef:als je je paard voort moet slaan om bij de les te houden,dan weet ik niet wat jij op een paard doet!!
heb ik het over vooruitslaan ?ik heb het over aandacht erbij houden maar ik heb inmiddels al wat gevonden

loez schreef:Praten,Figuren rijden (10 meter voltes slangenvolte enz), stelling links en rechts vragen. Als ze het goed oppakt, dan ook ff een halsklopje geven of goedzo oid tegen het beestje zeggen.
Heb dit btw ook een keer gehad met een paardje wat niet oplette.Tot ik les kreeg en mijn instructrice deze aanwijzingen gaf. Ze zei ook van kijk goed naar de oren.Duw je linkerbeen eens aan en je ziet haar linkeroor naar achter gaan en zo ook andersom.
Dan kun je dus ook echt zien of ze oplet!!
Idd ook schijnovergangen maken. Echt veel schakelen!
Succes ermee
[Edit]wat toegevoegt
ik let ook heel erg op haar oren
dat is mij ook altijd geleerd.
wel gaan we van de week weer de bak in buitenrijden word op een gegeven moment ook saai