Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(of liever gezegd dat gaat in fasen, het is wel eens beter geweest) en ik moet sowieso echt op mn houding letten. sophie21 schreef:bovendien zet je je handen vast, daarmee werk je je paard dus tegen en op een gegeven moment krijg je daar problemen mee. en de rechte lijn van het bit naar je handen wordt verstoord, als het gepaard gaat met handen zeer laag (dat is vaak zo).
ik kan zelf nog steeds niet heel goed doorzitten(of liever gezegd dat gaat in fasen, het is wel eens beter geweest) en ik moet sowieso echt op mn houding letten.
sophie21 schreef:ok nou ja ik was er niet bij dus je zult het zelf wel het beste weten
Bonny4life schreef:en wat zijn jullie RT problemen
Bonny4life schreef:= ik dacht na het commentaar echt.. zie je nou wel ik kan helemaal niet rijden!

miranda21 schreef:Hey Roelinda,
Waarom heb je me dit nog niet verteld??
Weet je wat we gaan doen we gaan daar eens goed aanwerken.
We doen wat Kris25 zegt een postbode elastiek om je polsen heen, want die elastieken heb ik zat want ben postbezorgerster.
En het komt best goed, iedereen heeft wel een rijtechnische probleem, niemand kan alles goed doen in één keer en iedereen leert nog bij jong en oud.
En denk eens terug hoe het een jaar terug was en hoe het nu gaat het gaat al super vooruit, en jou cursusleider heeft jou een jaar geleden niet zien rijden.
Dus die paar dingetjes die ze nu gezegt heeft gaan we gewoon volop aan werken.
Zodra de bak het weer toelaat gaan we eens flink oefenen, oke.
Ik rijd ook niet perfect,ik doe ook wel eens een verkeerde beweging en werk ook wel eens tegen en krijg dan op mijn flinker met de les, dat raakt je en op dat moment ben je down maar de dag erna als je aan het rijden bent let je der wel op.
En dat moet je dus ook doen oke, positief bekijken!!
En Silly Bonny4life haar pony kun je wel op de "normale manier" rijden, want ik rijd wel eens op haar pony en ik rijd wel met mijn handen bij elkaar en dan zakt ze netjes in.
Bonny4life is niet de makkelijkste pony maar als je haar aan het lopen hebt loopt ze super.
Nou Roel ik hoor het wel als je mijn berichtje gelezen hebt.
XXX Miranda.
miranda21 schreef:Hey Roelinda,
Waarom heb je me dit nog niet verteld??
Weet je wat we gaan doen we gaan daar eens goed aanwerken.
We doen wat Kris25 zegt een postbode elastiek om je polsen heen, want die elastieken heb ik zat want ben postbezorgerster.
En het komt best goed, iedereen heeft wel een rijtechnische probleem, niemand kan alles goed doen in één keer en iedereen leert nog bij jong en oud.
En denk eens terug hoe het een jaar terug was en hoe het nu gaat het gaat al super vooruit, en jou cursusleider heeft jou een jaar geleden niet zien rijden.
Dus die paar dingetjes die ze nu gezegt heeft gaan we gewoon volop aan werken.
Zodra de bak het weer toelaat gaan we eens flink oefenen, oke.
Ik rijd ook niet perfect,ik doe ook wel eens een verkeerde beweging en werk ook wel eens tegen en krijg dan op mijn flinker met de les, dat raakt je en op dat moment ben je down maar de dag erna als je aan het rijden bent let je der wel op.
En dat moet je dus ook doen oke, positief bekijken!!
En Silly Bonny4life haar pony kun je wel op de "normale manier" rijden, want ik rijd wel eens op haar pony en ik rijd wel met mijn handen bij elkaar en dan zakt ze netjes in.
Bonny4life is niet de makkelijkste pony maar als je haar aan het lopen hebt loopt ze super.
Nou Roel ik hoor het wel als je mijn berichtje gelezen hebt.
XXX Miranda.
Maar dat is al een stuk verbeterd. Er staat vaak iemand bij me in de bak: "Handen"

Gaat trouwens ook stukken beter! 

Biepje schreef:tja, bij elke houdingfout moet je jezelf heel lang voortdurend corrigeren en op een bepaald moment maak je een klik waardoor je goed zit en die fout weg is gewerkt. op dat moment kan je je niet meer voorstellen dat je ooit zo'n fout hebt gemaakt.
je handen moet je niet voor niks bij elkaar houden, vaak zet je ofwel je handen vast bij het wijd houden ofwel geef je je paard niet de kans om op eigen benen te lopen. dat verschil merk je pas wanneer je die fout niet meer maakt.
gewoon veel aan oefenen en consequent zijn.