Nekspierproblemen.. of, iets anders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Nekspierproblemen.. of, iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 14:07

Sinds ik Ivanka na haar zwangerschapsverlof weer aan het oppakken ben, gaat het rijden niet erg lekker. Opzich doet ze alles braaf wat ik vraag, maar het gaat allemaal niet zo soepel als voorheen. Nu heeft ze ook een hele tijd niets gedaan, dus is het logisch dat ze er weer in moet komen.. Maar nu (en ik ben toch alweer een paar maanden bezig) blijft ze stijf en 'scheef' door haar hele lijf.

Ik heb zelf vooral het idee dat het probleem vooral in haar hals zit. Zelf wil ik altijd voltes ed. rijden om ze los te krijgen in het hele lichaam, waarbij ik stelling en buiging vraag.
Nu krijg ik vooral linksom weinig tot geen stelling of buiging en kantelt ze haar hoofd. Rechtsom gaat het beter. Ik heb zelf ook het boekje 'Paardenmassage' en de oefeningen die erin staan voor de hals, kan ze stuk voor stuk helemaal niet.

Is dit probleem rijtechnisch op te lossen of is het beter om er een fysio/osteopaat naar te laten kijken?

Esterrr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:22

Ik zou de 2e optie kiezen! Laat er iemand naar kijken die er verstand van heeft, voordat dit probleem alleen maar meer geforceerd wordt.
Heel veel succes ermee.

mariska32

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:21

nekproblemen komen vaak voort uit de voeten.
niet zelf mee door blijven klieren,laat er eerst een da naar kijken.

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 19:02

Mariska, ze is afgelopen zomer hoefbevangen geweest, maar is daar volledig van genezen. De DA is er 2 weken terug nog bij geweest, hij kon voor de rest niets "ongezonds" ontdekken. Ze is helemaal gezond volgens hem.

Ik heb ook al contact op genomen met iemand die zowel osteopaat als fysio is, ik denk dat ik daar maar eens een afspraak mee ga maken .