hoe aanspringen in galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bellow2

hoe aanspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 09:36

hoi,

een vraag: mijn verzorgpaard is ontzettend lekker te rijden en op het moment dat ik ga aanspringen hoef ik maar heel licht hulp te geven en hij zit in galop maar als ik op een ander paard zit heb ik zoiets van help wat nu om hem in galop te zetten. ik ben dus gewoon verwend op dat gebied door me verzorgpaard maargoed kan iemand me precies uitleggen wat ik moet doen op het gebied van stelling, benen en zit..

schaam schaam

ygoeseye

Re: hoe aanspringen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:00

Het beste kan je aanspringen op de volte of in de hoek van de bak zodat je paard stelling naar binnen heeft. Je gaat eerst doorzitten. Dit hoeft niet een heel stuk te zijn hoor! Je buitenbeen leg je iets achter de singel en met je binnenbeen drijf je aan. Als het goed is zit je paard dan in galop. Als dit goed gaat dan kan je het ook op de rechte stukken proberen.

suc6.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:27

In een hoek, binnenbeen op de singel, buitenbeen achter de singel, met je zitbeenknobbels je paard iets naar "voren duwen". Stelling naar binnen en buitenhand tegen de hals, binnen hand openen.