Hoe hier spieren bijkrijgen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deborahtjuh

Hoe hier spieren bijkrijgen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 21:12

Hallo,
De achterhand van mijn paardje is dus niet meer recht, wat zou komen omdat ze een veulen gehad heeft (wel al enkele jaren geleden) Nu heb ik gehoord dat dit minder opvalt wanneer je ervoor zorgt dat ze daar wat spieren bijkrijgt, maar hoe moet ik dat doen? Welke oefeningen??

Op deze foto kun je het zien :
Afbeelding

Groetjes Deborah

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:19

sorry maar van de foto kun je heel moeilijk iets zien, waar bedoel je de spieren bij krijgen??

Deborahtjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 21:22

Op haar achterhand, van het kruis naar de staart toe loopt die naar beneden,
zie je????

Sily

Re: Hoe hier spieren bijkrijgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:15

Het zal wel een beetje in haar bouw liggen, maar met spieren erop worden de billen doorgaands idd wat ronder.

Normaal gesproken krijg je met gewoon normaal rijden al bilspieren, dus met een actieve achterhand rijden, van achter naar voren en dan nageefelijk (staat allemaal in verbinding met elkaar) veel overgangen stap draf en galop en terug natuurlijk, veel figuren en dus lekker door trainen, komen er vanzelf meer spieren op dat kontje.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:15

Rijden, rijden, rijden en trainen.....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:45

Veel overgangen, veel lange stukken draven. Springen drafbalkjes. Zijn er heuveltjes bij jou in de buurt? Ga daar eens op rijden, werkt ook wel op een sterke/ gespierde achterhand te krijgen.