Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
!!
Urielle schreef:Consequent zijn: je geeft been, geen reactie je geeft spoor, geen reactie je geeft een goede pets zodat je paard echt vertrekt. Gaat hij in een sukkeldrafje? Een paar rondjes goed voorwaarts rijden! Je blokkeert daarbij niet voor, je paard is braaf want hij gaf reactie.
Je vangt weer rustig op na een stukje. Terug naar stap en opnieuw.
ZO ga je het uitbouwen tot je paard voortdurend bij jou is met zijn gedachten en op je kleinste hulp zijn overgang maakt.
En dan dus heel veel oefenen met overgangen, tempowisselingen, schijnovergangen... en voortdurend reactie eisen op je hulp.
Bienotje schreef:Hoe leer je jezelf consequent te zijn..Das en lastige. Ik denk niet dat er tips zijn hoe je dat meer wordt, denk dat het beter is dat je bij jezelf nagaat wat je met meer consequent zijn met je paard kunt bereiken. Bedenk eens waarom je consequenter wilt zijn. Omdat het rijden dan beter gaat, zodat jij en je paard lekkerder in hun vel zitten tijdens het rijden etc. ]probeer van hieruit verder het nut in te blijven zien om het dus ook met volle overtuiging te kunnen toepassen.. Ook als jij een keertje ´boos´wordt op je paard, daar wordt ie echt niet minder van. Leert ie alleen maar van.. Nix zielig maar terecht..
Kun je niet wat regelmatiger les nemen, bv tijdelijk een paar keert extra in een week lesnemen ofzo?! Dan boek je wat makklijker vooruitgang gezamenlijk met je instructrice..Verder zou ik ook niet weten hoe je consequenter kan worden..
Esterrr schreef:Oelala een fries kan meer dan jij denkt!
Ja en consequent zijn..............
Jij bent de baas, en jou paard moet doen wat jij van hem verlangt. Logich dat het niet zo makkelijk gaat en dat een paard ook een eigen willetje heeft. Ik maak op uit jou bericht dat je inderdaad een beetje TE lief bent voor je paard.
Niet aan het been : Schakelen, tempo wisselingen, overgangen! Hierdoor maak je tegelijker tijd de achterhand van je paard ook sterker. Als mijn paarden niet aan mijn benen zijn en ze vertikken het om vooruit te hobbelen krijgen ze een optater met de zweep als ik weet dat ze gewoon aan het kwallen zijn.
Achterhand eronder : Ze doet alleen kleine stukjes als mijn instructrice erbij is??? Ehh je paard hoort naar jou te luisteren en niet naar je instructrice! Ik kan het fouten hebben dat je het in de zin bedoeld van : Mijn instructrice geeft me tips en dan kan ik het wel! Nou dan is mijn tip.. onthoud die tips en ga er zelf mee aan de slag.
Succes ermee.
wemkelover schreef:
ja, zo bedoelde ik het eigenlijk.
Alleen zij kan zien wanneer ze de achterbenen gebruikt, maar ik voel dat niet echt.
)