Primeur op bokt: ik met draver Nima @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nanouschka_w

Primeur op bokt: ik met draver Nima @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 22:25

hoi,
Nima is een draver die ik af een toe samen met mijn zusje verzorg en bijrijd. Een tijdje geleden hebben we foto's gemaakt van het rijden. Nima is niet het makkelijkste paard, ze heeft 3 jaar op de renbaan gelopen en daardoor zijn haar heupen versleten en loopt ze niet zo zuiver meer. Ze is ook nogal druk en schrikkerig. Dus wees een beetje lief met het commentaar

Genoeg gepraat, genoeg smoesjes, hier de foto's

Afbeelding
standfototje

Afbeelding
Afbeelding
instappen

Afbeelding
sprongetje dat ze altijd maakt voordat ze aandraaft

Afbeelding
draven

Afbeelding
andere kant op

Afbeelding
beetje scheef

Afbeelding
uitstappen

We mogen niet met haar galopperen omdat ze dan heel hard wegrent.

wat vonden jullie ervan? Laat even een berichtje achter!

Anoniem

Re: Primeur op bokt: ik met draver Nima @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:32

hee nanou!

Ging goed hoor met Niem! alleen je voeten hea

hmm.. heb ik ook last van, zit in de familie denk ik

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:34

Hi Hallo....

Leuk zeg dat je nu een draver optoverd tot dressuur krack ....Ziet er goed uit hoor.

Ga zo door en succes ermee

branco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:41

Leuk paardje hoor!

ik heb ook een tijdje een draver gereden en weet precies wat voor "sprongetje" je bedoelt voor ze aandraaft.
draaft ze ook nog te hard of gaat dat al wel goed?

probeer om haar iets meer naar beneden te rijden.
eerst probeer je dat gewoon in stap en als dat goed is maak je een overgang naar draf. Met een draver heb je vaak wel wat geduld nodig,maar mijn ervaring is dat het hele leuke leergierige paarden zijn. als ze te hard draaft probeer dan om zelf langzamer te gaan lichtijden. veel plezier in elk geval nog met je paardje!

Nanouschka_w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 22:57

goed idee van dat naar beneden rijden! want ze kijkt inderdaad naar alles en nog wat en misschien loopt ze dan ook rustiger want ze gaat echt veel te hard soms in draf!

dankje!

branco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:09

voor mij was het ook erg moeilijk maar van mijn instructrice moest ik mijn draver dus meer naar benden rijden en ook nog eens proberen niet tegen te werken met mijn handen. ik vond het nl vaak wat eng dat die zo hard ging en wilde hem dan gelijk terug nemen . dit moest ik dus juist niet doen, maar in plaats daarvan rustiger gaan lichtrijden, dus wat langer blijven "staan" in je beugels. best lastig in het begin maar het werkt wel na tijdje.

galop is bij mij ook nooit helemaal goed gekomen,maar daar reed ik hem misschien ook te kort voor. na vijf maanden ging die nl weer weg. bij hem ging de galop ook veel te hard en dan voegt het ook niks toe aan het rijden, dus eerst maar de draf goed krijgen dacht ik toen en dan komt de galop daarna wel...

als je een pessoa teugel hebt is het ook goed om hem daar eens mee te longeren, dan leert die wat makkelijker zijn rug te gebruiken en automatisch meer te ontspannen.

zo te zien vind die zijn omgeving ook erg interessant of niet?
vind die van mij ook altijd leuk, soms roep ik wel eens "hallo let je ook nog een beetje op mij?" maar ach hij heeft er wel lol in volgens mij! hoe lang rij je dit paardje nu?

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 23:10

Wat zit je ongelovelijk ver achterop de lepel van het zadel!
Ligt dat zadel wel goed?

Verder ziet ze er uit als een lief paardje, zonde dat haar heupen versleten zijn

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 13:08

het sprongetje wat je paard doet is eruit te krijgen. het laag houden ben ik niet zo'n voorstander van want je gaat al snel ongemerkt zitten hangen aan de teugels. wat je ook kunt doen is vanuit het schoudervoor aandraven, dus lichte stelling naar binnen vragen en je binnenbeen er goed tegenaan houden. je paard wil namelijk het binnenachterbeen slecht onder het lichaam plaatsen waardoor het paard een sprongetje maakt om aan te draven.

leuk paard hoor!

Junsterrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 14:16

haha leuke foto's en wel grappig met dat sprongetje voor het draven gaan het paardje ziet er echt uit dat die altijd hard heeft gewerkt en nu lekker vertroetelt word echt super

Misss_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 16:06

Wat een leukerdje om te zien, ik rij ook een draver (nu ong een jaar) en ik heb in het begin een echte sterrenkijker gehad . Na een maand of 1.5 begon hij steeds meer te ontspannen en al snel liep hij mooi ontspannen onder de man. Maar dat crossen ken ik heel goed, ook dat huppeltje. Lars doet dat niet echt meer, soms als hij al vervelend is dan komt dat "huppeltje" weer terug.
Je hebt gewoon erg veel geduld nodig.
Het zijn erg leergierige paardjes en ze vinden het leuk om voor je te werken. Jammer dat haar heupen niet meer lekker zijn. Lars heeft ook 2.5 jaar op de baan gelopen maar daar heeft hij gelukkig (zover ik weet) geen last van.
Succes met Nima.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:09

Leuk! Altijd leuk en herkenbaar: een dravertje aan het werk . Ik rijd met de mijne western, omdat hem dat beter ligt. Ik herken je 'problemen' wel. Duke kan ook zo'n sprongetje maken.

Mijn ervaring:
Zodra je hem lekker naar beneden kan rijden en hij daardoor ontspannen en rustig gaat draven en zijn achterhand er goed onder zet (dat is altijd het probleem met dravertjes: die nemen hun achterhand vaak niet goed mee), dan kun je rustig aan galopperen. Duke kon in het begin ook alleen maar keihard wegscheuren omdat hij dus niet zijn achterhand goed mee nam en niet ontspannen liep, waardoor hij door snelheid te maken, overeind bleef en goed kon galopperen. Inmiddels kan hij zelfs verzamelen in de galop, dus er is hoop .

Als je hem naar beneden gaat rijden, probeer dat dan met een wat langere teugel. Dravers gaan eerder met het hoofd omhoog en onregelmatig lopen als je met een strakkere en continue druk ze probeert naar beneden te krijgen. Dat is mijn ervaring tenminste met dravers.

Linde90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:37

leuke foto's zeg!

Nima lijkt echt als de druppel op mijn pony (heeft waarschijnlijk ook wat draversbloed). Vooral op de eerste foto lijkt ze heel erg op de mijne. Kijk maar eens naar foto's in m'n profiel.

_Rebec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 22:37

leuk hoor!
kan geen genoeg krijgen van dravers @ work
leukerdje is het! ziet er lekker uit teminste niet van dat geruk en gepluk in de mond

JuuLePuuL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 23:04

Leuk dat je met een draver de dresuur in gaat! Niet makkelijk denk ik!

Probeer haar meer 'aan de teugel te krijgen': recht aan twee teugels, voorwaarts rijden, dat is belangrijker dan na beneden rijden, nageefelijk wordt hier denk ik bedoeld door velen in dit topic. Hieruit zal ze vanzelf gaan ontspannen in nek-en kaakgewricht en dus zal ze hierop gaan nageven. Dit kun je ook doen vanuit het voorwaarts-neerwaartse en dan haar steeds meer oprichten! En belangrijk is vooral: verbinding houden.

Probeer ook aan je houding te werken!

Succes!

chanty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:17

leuk dat we ook een dravers in de dressuur zien.. Probeer alleen je rug recht et maken..Verder veel succes in de dresuur

laurence

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 11:37

heel mooi paardje=)

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:13

Mooi paardje, ziet er goed uit hoor.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:16

Leuk paardje, Probeer hem inderdaad iets meer naar beneden te rijden. Volgend mij herkend iedere draver-ruiter het bekende sprongetje