Rare galop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eva_

Rare galop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 19:06

mijn verzorgpony Silvana is nog best jong, en er is vroeger weinig mee gedaan als op de keuring lopen.
Ik ben haar (natuurlijk met goede begeleiding!!) aan het inrijden, en dit gaat harstikke goed! De galop is eigenlijk altijd al een probleempje geweest, hier zijn we nu hard mee bezig.
Maar het ziet er (nog?) ontzettend raar uit, haar achterhand is er nog niet echt bij (in draf en stap echter wel) en het ziet er allemaal stijfjes uit. Komt dit goed wanneer ik de galop vaker train, of zit dat er gewoon in?

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:09

Geef het zeker de tijd en naarmate ze sterker wordt en balans vind zal het vast wel beter worden. Wel eens geprobeerd aan de longeerlijn. Hoe loopt ze dan?

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 19:11

Bienotje schreef:
Geef het zeker de tijd en naarmate ze sterker wordt en balans vind zal het vast wel beter worden. Wel eens geprobeerd aan de longeerlijn. Hoe loopt ze dan?

Ik laat haar juist aan de longeerlijn galopperen, hier was ze eerst héél gespannen, wat nu veel minder is.
Maar daar loopt ze gewoon hetzelfde.
Ik ben ook nog maar net bezig met de galop, maar als ik haar in de wei zie galopperen, ziet het er zo lekker lenig uit.

Nano05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:20

Misschien heeft ze nog moeite wanneer er iemand op haar zit of aan de longe met haar evenwicht e.d. Wanneer ze vrij in de wei loopt dan loopt ze echt op eigen benen.

En misschien is haar achterhand nog niet zo sterk en moet ze deze verder ontwikkelen waardoor het op den duur steeds makkelijker voor haar wordt.

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:24

Lukt het goed aan de longeerlijn?
Probeer het daar dan eerst
En jaa , rijd haar goed bijmekaar . Meer kan ik niet zeggen .. (als het goed gaat aan de longe)

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 19:38

Bedankt voor jullie reacties.