Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lotjj92 schreef:niet te snel boos te worden behalve als die klierd..

monsera schreef:lotjj92 schreef:niet te snel boos te worden behalve als die klierd..
Maar als die klierd dan doe je als ruiter vaak iets niet goed.Kan heel goed onbewust zijn misschien geef je de verkeerde hulp,of geef je een te grote of te kleine hulp,of mss zit je niet goed recht boven je paard,Mss kijk je niet goed mee in een wending en wil hij daarom niet van de hoefslag af soms kijk je alleen maar met je hoofd mee maar het is juist de bedoeling dat je vanuit je heupen mee kijkt.Het kunnen allemaal kleine dingetjes zijn maar een paard kliert niet zomaar dat probeert het blad denk ik ook uit te leggen maar ik heb het artikel nog niet gelezen dus kan er ook naast zitten.
IceBabY schreef:Op de manege kijk ik wel eens naar een ponyles. En al die ponys staan gewoon in het midden... Die kinderen maar trappen en slaan. Maar die ponys snappen gewoon niet wat ze moeten doen omdat ze gewoon de verkeerde hulpen krijgen, en elke keer weer anders bereden worden. Denk ik dan hoor. Ik ben het er dus mee eens dat het aan de ruiter licht.