Galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leentje_

Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 22:41

Hoi,
ik weet niet waar ik dit kan zetten...
Maar ik kan ik weet niet of dat al lang is in galop mijn bovenlichaam niet stilhouden en dat s nogal een stom zich denk ik...
Iemand tips?

xxxBlitzelover

Nannes

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:44

Zolang je niet met je kont zit te stuiteren is het niet zo heel erg. probeerje zwaar te maken en je een beetje mee te bewegen met je heupen. Schouders naar achteren en je armen onstpannen.
Soms ligt het ook aan het paard. Als je op een paard zit wat hoog opgooit zit het vaak wat moeilijker dan dat je een paard hebt dat wat vlakkere gangen heeft.
Heb je geen foto? Misschien denk je dat je er achterlijk op zit, maar is het helemaal niet

Demini

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:43

Nannes schreef:
Zolang je niet met je kont zit te stuiteren is het niet zo heel erg.

Dit is niet waar, want als je teveel met je bovenlichaam beweegt werk je je paard iedere galopsprong tegen en krijgt hij elke keer een duw in zijn rug, hierdoor kanhij nooit ontspannen galopperen.

Probeer eens om heel licht in verlichte zit te gaan zitten en doe dit heel vaak korte stukjes, je zal zien dat je bovenlichaam in verlichte zit bijna stil is, ga niet te ver uit je zadel, gewoon net ietsjes uit je zadel en iets voorover met je bovenlichaam.

Vaak is het ook dat ruiters die hun bovenlichaam niet stil kunnen houden, TE recht willen zitten en daardoor niet meer goed in balans met de beweging mee kunnen gaan.

Wat ook kan helpen is om eens goed te gaan zuchten in de galop of een liedje zingen, hierdoor zal je veel ontspannener gaan zitten en zo kan je meer vanuit je bekken mee gaan in de beweging in plaats van je bekken stijf te houden waardoor je wel met je bovenlichaam mee moet bewegen.

Leentje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 20:02

Ok;)!!!!
Bedankt voor de tips zal het zeker eens proberen!!
*Blitzelover*

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:30

Benen lang maken en laten hangen. Proberen zo ontspannen mogelijk te blijven zitten. Leun desnoods voor je gevoel eens overdreven naar achteren.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:36

Probeer mee te bewegen met de bewegingen. Probeer te schuiven in het zadel. Je bovenlichaam beweegt als het goed is sowieso wel, je moet immer mee bewegen. Je moet vooral van uit je heupen bewegen. En heel veel oefenen natuurlijk. Ik schijn heel goed te kunnen zitten in galop. Hoe ik het doe? Geen idee zit er zo "in gebrand"

Leentje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 19:22

Bedankt!!;)