Asje het dravertje @ work na tips

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

Asje het dravertje @ work na tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 17:27

Na een hele goede discussie bij RT, heb ik de vorige keer erg gewerkt aan de ontspanning en de nafeeflijkheid. In het begin heb ik ze aan een lange teugel gereden, wt goed ging. Omdat het barkoud was redelijk veel eigenlijk. Mijn vriend moest toen helpen met zijn pa (werken aan solarium) Toen na een eindeloze smeekbede heeft hij er toch een paar gemaakt in 3 min , grrrr, dus alleen in 1 stadium en op 1 zijde. Ik vind dat ze met het diepere wel veel losser is, ik heb geen hangerig paardje meer tussen mijn teugels. Het is nu uiteraard nog zoeken om daar een beetje een bevestiging in te krijgen, maar we werken er dus aan. We zijn geen Anky's en geen dressuurpaarden, remember

Afbeelding

instappen

Afbeelding

eerste drafje

Afbeelding

door de hoek

Afbeelding

en iets meer vragen

De volgende keer probeer ik ze nog iets dieper te vragen, ik merk wel tot waar.

groetjes!

Miran88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:33

ziet er goed uit!!
leuk paardje

Kaia

Re: Asje het dravertje @ work na tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:38

Ziet er netjes uit!
Hij loopt netjes ontspannen! Misschien kan je hem van achter er nog iets meer bijrijden, zodat hij iets meer op zijn achterhand gaat lopen!

Veel plezier nog met je paardje

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:40

Ziet er inderdaad ontspannen uit
Heb geen idee hoe het eerst was, maar als ik je verhaal zo lees, lijkt het me een vooruitgang

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:41

Probeer je hakken meer uit te drukken en je voeten verder in de beugels. Mooi paard en verder komen jullie er wel.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:41

heey meid dat ziet er beter uit joh! denk wel aan de doorhangende teugels! probeer dat contact te behouden! drijf naar je hand toe. ietsje lager mag idd nog wel, maar niet TE...probeer ook de achterhand er nog iets beter bij te krijgen, al komt die al beter onder dan op de andere foto's! verder wil ik alleen maar zeggen; keep up the good work!!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 17:43

Bedankt iedereen!
Dit was eerder een les puur loswerken, omdat ze een periode enorm stijf en gespannen was zoals sommige weten
. Mijn teugels waren soms iets te los idd, maar dat was de ideale bevestiging dat ze niet op mijn hand duwde. Ik ga de volgende keer proberen ze iets ronder te vragen en nog meer overgangen te maken.
Hopelijk komt de achterhand dan ook mee!

tumtummie

Re: Asje het dravertje @ work na tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:59

Ik weet ook niet hoe het er eerst uit zag maar zoals ik kan lezen is dit al een hele vooruitgang! Dus ga zo door meid!

zavander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:02

ziet er mooi uit
mooi paard

Tooeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:03

Ik heb zelf ook een dravertje en zodra je teveel gaat vragen krijg je een enorme bonk spanning. Zo te zien kan je paard alles wat je vraagd makkelijk aan en hij pakt het goed op. Probeer wel contact te houden zodat hij een aanknopingspunt heeft.. Een actief been helpt om de achterhand wat meer te activeren! MAar het ziet eruit als een hele verbetering! Goed dat je er aan werkt!

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:09

Ik zie zeker verschil met je vorige topic! Lekker blijven loswerken zo, alleen wel contact met de mond blijven houden.
Dravertjes hebben vroeger op de baan juist tegenovergesteld gedraafd dan hoe jij het wilt, dus dat kost gewoon veel tijd. Daarom moet je de spieren langzaam aan laten wennen aan die andere houding.
Maar dat gaat je wel lukken, als ik het zo zie! Succes verder joh!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 18:19

leuke reacties allemaal! bedankt!
Dat contact, idd, daar gaan we aan werken, na de examen

Joyce1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:41

judith_cloud schreef:
Probeer je hakken meer uit te drukken en je voeten verder in de beugels. Mooi paard en verder komen jullie er wel.

verder in de beugels..?

Verder leuke combinatie, ik zie wel vooruitgang vergeleken met de foto's in je profiel.
Ga zo door en het commentaar is al gegeven.
Laatst bijgewerkt door Joyce1984 op 24-01-06 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MissVanna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:42

Leuke foto's.

Gaat zeker vooruit ga zo door

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 19:07

Mijn vriend heeft pas gereden en zei dat ze super los was, maar bijna niet vooruit wou in een verruiming. Zou ik de volgende keer een spoortje proberen? Van zwepen is ze doodsbang namelijk.