Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bienotje schreef:Dat is ook weer wat anders dan een bedankje neerzetten omdat monsera precies duidelijk en goed uitlegt hoe je dit moet aanpakken...
@lucydan, lees ik nu goed dat jij aanraad om eigenlijk ipv een tiedemann als begrenzer te gaan rijden met slof? Wanneer het paard zijn rug vastzet en je pakt de slof erbij, trek je zo´n paard toch weer in de krul waarbij die spieren die juist moeten ontspannen weer sterker worden getraind.. Same old story denk ik dus.
Dan maar geen áan de teugel´ als je het paard maar losrijdt en gymnasticeert en dat doe je in zijn hele lijf en niet alleen met zijn nek.
monsera schreef:Oke het is een aantal keren heel vriendelijk uitgelegd maar het kwartje wil geloof ik niet vallen.Het paard is altijd met een tiedeman in de krul getrokken en daardoor is het paard verkeerde spieren gaan gebruiken en goede spieren juist niet gaan gebruiken.Nu is de taak aan jouw om het paard te leren om de goede spieren weer te gaan gebruiken.Dit doe je dus niet door het paard aan de teugel te rijden maar dit doe je door het paard los te rijden.Het paard is nu stijf en jij moet hem gaan gymnastiseren om hem weer lekker soepel te maken.Houd gewoon een mooi los contact met de mond verder niets ga niets vragen en als hij met zijn hoofd omhoog gaat laat hem daar maar lekker lopen.Ga lekker veel overgangen rijden en veel figuren en maak hem zo lekker soepel.Je zal zien als je zo een tijdje{kan wel weken duren je moet heel geduldig zijn bij zo'n paard}rijd hij vanzelf wel zijn hoofd laat zakken omdat hij weer vertrouwen krijgt in jouw hand.
Als de eigenaresse nog steeds met tiedeman blijft rijden zal jouw training nog meer geduld vergen en zal je nog langer moeten trainen om het juiste doel te behalen.