paard van een kennis loopt teugelkreupel hoe los je dit op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

khorizon

paard van een kennis loopt teugelkreupel hoe los je dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 12:41

Zoals het onderwerp al zegt. Gaat het paard van mijn kennis teugelkreupel lopen. Hoe los je dit op?

Ze is zelf wel sterk in haar rechterhand en denkt dat dit de oorzaak is.
Ze start ook wedstrijden en heeft al een 2x de opmerking gehad te veel handgebruik daardoor paard onregelmatig.

Wie weet hoe ze dit kan oplossen.

ps ze heeft geen internet en daarom vraag ik het voor haar

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:45

Je geeft eigenlijk zelf al het antwoord

leren los laten van voor.
Leren rijden op zit en benen.

Goede oefening om te beginnen, aan de longeerlijn, knoop in de teugels en ga maar overgangen maken

en de doodeoender: Goede les halen

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:47

Da's een lastig probleem.... wat wel vaker voorkomt! Als het paard dit al langer vertoont is het moeilijker eruit te rijden dan dat het net aan de gang is. Ik zou iemand anders erop laten rijden, en dat zij op een paard komt te rijden die al veel kent en dan les krijgt erop, want als ze hier op blijft zitten dnek ik dat het niet goed komt.
Erg vervelend en voor de ruiter helemaal! Veel succes voor diegene.

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 12:51

Ze heeft al goede les maar helaas niet elke week i.v.m. financien. En helaas staat het paard niet toe dat er iemand opzit als hij gelongeerd wordt. dan gaat hij behoorlijk uit zijn dak helaas.

Bedankt voor je reactie.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:52

Ze heeft geen goede les, want dan hield ze niet voor vast.

Wat er is er dat het paard longeren niet aan kan leren?

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 13:00

Hij doet het mischien net 1,5 maand en in die tijd heeft zei maar 1 les gehad. Ze werkt er echt heel hard aan om het op te lossen maar dat gaat natuurlijk niet snel. Er zit helaas geen knop in je hoofd die je om kunt zetten en het rechts vasthouden is weg.

Haar instructrice heeft haar aangeraden de komende week met een losse teugel te gaan rijden en alles op haar zit te gaan doen. En meer naar voren te gaan rijden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:04

Dat is een goede tip, maar ineens vastzetten komt ook niet van vandaag op morgen

en denk bijv elke keer als je de letter H voorbij komt aan je Handen

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 13:14

Goed idee dat van die letter H. Ik zal het tegen haar zegen. Bedankt

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:01

Idd, handen los en naar voren rijden op je zit. Kan ze het paard niet normaal leren lopen aan de longe met iemand erop? 1 keer in de 1,5 maand lessen is niet genoeg, jammer dat het financieel niet haalbaar is..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:02

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:05

en vergeten om het paard aan de teugel te laten lopen, dus loslaten van voren, ze heeft waarschijnlijk geprobeerd om haar paard met haar handen aan de teugel te rijden, dus niet met de benen en de zit,

het aan de teugel komt wel weer, zodra het paard het zelf opgaat zoeken,

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 14:22

Nee Runningkawa. Dat ging over mijn paard. En die loopt gelukkig echt niet teugelkreupel. De jury zag iets wat er niet was. Zoals je kunt lezen in mijn andere topic. Het was bij mijn paard echt gezichtsbedrog. Door zijn witte been. Mijn paard loopt goed van achter na voor door en is fijn nagefelijk.

Het paard van mijn kennis loopt als zij rijd echt teugelkreupel. Als iemand anders erop zit en die rijd wel op zijn zit dan is er niks aan de hand.

Liannes.

Bedankt voor je reactie. Wat jij zegt klopt. haar paard liep onder zijn tempo en i.p.v.te drijven ging ze met haar handen aan het werk.
Ik zal jou advies doorgeven.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:23

Ah oke, kwam ik toevallig tegen

Het is idd loslaten en van achteruit rijden, dat is het enige wat helpt bij teugel kreupel.
Zeker nu het maar zo kort is, ook nog erg goed te verhelpen.

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 14:46

Ik ben blij te horen dat het nu nog goed te verhelpen is. Zij begon de moed al op te geven. Iemand zei al dat het nooit meer goed zou komen.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:52

het kan helemaal goed komen, zeker omdat het paardje niet teugelkreupel is bij iemand anders. Je vriendin moet gewoon een tijdje met een lange teugel gaan rijden en aan haar zit gaan werken, dan komt het helemaal goed

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:12

het paard in kwestie kan het beste gecorrigeerd worden door een deskundig iemand