Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Met een ander bit verplaats je het probleem alleen maar, en het zal dan ook zeker weer terug komen. verootjoo schreef:Misschien beter leren rijden. Met een ander bit verplaats je het probleem alleen maar, en het zal dan ook zeker weer terug komen.

juudje86 schreef:
ik zal nog eens naar het zadel kijken denk niet dat dat het probleem lig. zadel ligt goed en rij express met 2 dekjes.
Glossi schreef:verootjoo schreef:Misschien beter leren rijden. Met een ander bit verplaats je het probleem alleen maar, en het zal dan ook zeker weer terug komen.
Ik ken een paard die dwars door alle bitten rent en met een hackamore op de pink te rijden is. Had niks met rijervaringen te maken
Omdat jou paard z heeft gelopen en dus wel een bit in zijn mond moet hebben gehad, zou ik gewoon met de vorige eigenaar er over gaan praten. Waarom hij dit doet. En idd lessen gaan volgen
. Het gaat hier om het feit dat het een Z-paard is, die dus al een bit in heeft gehad. Nu luisterd hij niet zo goed meer, dus moet er ineens een pelham in
. Dat vind ik het verplaatsen van het probleem. Hij kan blijkbaar wel op een normaal bit lopen, anders was hij nooit in het Z gekomen
. Daarom heb je bij dit paard meer baat bij goede les dan een ander bit, lijkt me. Maar ik ben het met je eens dat bij sommige een hackamore de juiste oplossing is
Citaat:Een hackamore is iets anders dan een bit, en er zijn idd paarden die daar veel beter op lopen. Het gaat hier om het feit dat het een Z-paard is, die dus al een bit in heeft gehad. Nu luisterd hij niet zo goed meer, dus moet er ineens een pelham in
. Dat vind ik het verplaatsen van het probleem. Hij kan blijkbaar wel op een normaal bit lopen, anders was hij nooit in het Z gekomen
. Daarom heb je bij dit paard meer baat bij goede les dan een ander bit, lijkt me. Maar ik ben het met je eens dat bij sommige een hackamore de juiste oplossing is
Mischien heb je een te ruwe hand dat je haar zachter moet gaan rijden. En dat ze nu daarom vlucht voor je hand. Ik zou gewoon de vorige eigenaar/esse gaan bellen en vragen hoe dit kan. En natuurlijk lessen volgen...
Citaat:Misschien beter leren rijden . Met een ander bit verplaats je het probleem alleen maar, en het zal dan ook zeker weer terug komen.