Paard struiikelt,,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChariiSsa

Paard struiikelt,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 22:52

HalooOw allemaal,,
iiCk heb een Draverr Van 5 jaarTjess Oud,, ze is egt heel lieff alleen heeft een groOt probleem,,
Ze struikelt.. en niet zomaar omdat se sukkelig is ..nee.. ze heb een vlot tempo en struilelt diep in der voorbenen.
iiCk rijd op een harde ondergrond, en zelfs dat struikelt ze een klein beetje, het is niet aan der te zien dat ze pijn heeft, want ze loopt niet kreupel heeft een vlot tempo en altijd der oortjes naar voren..
ook bokt se vooral als we even op het ruiterpad lopen ook dan wilt ze nog wel is struikelen.
als ik draaf doe ik dat op een harde ondergrond stappen ook merendeels behalfe als het echt even niet ander kan of zelfs denk dat ze het wel aan kan.
ik zou graag advies willen.. wie heb dit ook meegemaakt.. en .. hoe komt ze der vanaf?
-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:29

Msn taal is verboden.. dus voortaan normaal nederlands praten aub
Zou eerst een laten nakijken of je zadel en hoofdstel goed liggen, en of er niks met je pony aan de hand is.
Maar het is nogal moeilijk te beoordelen vanachter m'n pc, of ze valt omdat ze niet lekker loopt, of dat ze het express doet, of wat dan ook..

Lexmiro

Re: Paard struiikelt,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:16

Misschien moet ze naar de hoefsmid..? Het is moeilijk te zeggen zo, laat er een instructrice/iemand die er verstand van heeft naar kijken.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:20

ChariiSsa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 19:19

hey bedankt dat jullie allemaal al zo snel reageren,,
de hoefsmit heeft er naar gekeken en daar is niks aan te vinden het zit in der benen. [MD] Paard Stuikelt.. is inderdaad hetzelfde paard,, en dat heeft een vriendin van mij geschreven.

jihoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 20:17

ik zou toch de veearts ernaar laten kijken. een paard dat lekker vlot loopt hoort niet te struikelen. Mijn paard struikelde ook regelmatig en had ernstige arthrose. Ik wil je niet ongerust maken, maar zou het wel na laten kijken door een veearts

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:59

Ja, als het niet aan de hoeven ligt, moet het wel iets anders zijn, paarden horen namelijk als ze lekker voorwaarts zijn enz. niet te struikelen. Ga naar een veearts ermee En misschien makkelijk voor de veearts--> probeer te voelen wanneer hij struikelen gaat, misschien is het wel telkens als hij een aparte beweging maakt, maar misschien is het ook zo dat hij het gewoon doet zonder iets voorafgaans

ponyfan

Re: Paard struiikelt,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:04

Laat de pezen eens nakijken! Als je zegt dat je op harde ondergrond met een behoorlijk tempo rijdt (was zowiso niet goed is!) kan het daaraan liggen.