Vrijdag en gister overdag mocht hij even bekomen van het verhuizen, gisteravond heb ik al even met hem gedroogmend in de bak. even kijken of er een stuur en vooral een goede rem op zit.
Want als het vandaag mooi weer zou zijn, zou hij vandaag al aan de bak moeten.
Toen ik vanmorgen wakker werd, prikte het zonnetje fel in mn ogen... "YES ! mooi weer, droog en zon.. mennen!!"
Bij stal aangekomen stonden mn pony's al lekker buiten:
Hoezo Bas wil als eerste aandacht ?

Tinet was er ook, eerst hebben we Helix uitgebreid gepoetst. Hij is al wat minder drammerig, maar is wel sneaky, zodra ik wegloop zet hij zn tanden in de boxwand.
Daarna opgetuigd en ingespannen, tadaa
We hadden het geluk dat het land mooi hard was,dus we konden daar rijden. Ik zou eigenlijk meteen de weg op, maar dit beviel me toch even beter. Zo kunnen we eerst even aan elkaar wennen voor we de weg op gaan. Daarbij moest ik eerst ook weten of Helix wel voor mn karretje pastte. Nu dat zo blijkt, kan ik mn reflectoren op mn kar schroeven, gevaren3hoek erop en dan veilig de weg op.
En gaan met die banaan! Helix liep zonder moeite weg met de kar, geen enkel probleem.
Het tuig zit niet je-van-het, de bomen moeten volgende keer lager, dan komt de broek ook beter te zitten.
Maarja, het is voor mij ook alweer 2 jaar geleden dat ik fatsoenlijk een paard heb ingespannen en gemend, dus het is weer even wennen met passen en meten.
Tutieduu, lekker mennen
Stukkie linksom
Dressuurkoetsier...
Recreatiekoetsier....
Weekendkoetsier...
Vakantiekoetsier!

een zwaarder stukje land met een kuil, daar moest Helix echt zn best gaan doen, niet luieren maar trekken

Drafje
Wending
Tinetje mocht ook even proeven van het menplezier, dit is de eerste keer dat ze ment.
Stoere Helix druk aan het werk
Helix, Je haar danst!

Daar komen ze weer aan
We hebben niet heel lang gemend, Helix heeft een dikke vacht en geen superconditie, dus gewoon rustig aan doen.
Na het mennen nog even met Bas en Helix gewandeld.
Dat is wel even wennen met 2 pony's tegelijk lopen

Daarna weer lekker verder buitenspelen. Helix stortte zich moe maar voldaan ten gronde

lekker de tuig-kriebels eraf rollen
Nog even de spieren strekken...
En klaar voor vandaag!
Zo dat was het, ik ben zo blij als een klein kleutertje, dit heb ik nou al zo lang gewild, lekker mennen met een klein pony'tje voor de wagen. En wie geeft me nu ongelijk in de uitspraak in mn onderschrift ?
"Zelfs de mooiste Jaguar valt in het niet, bij een kleine pony voor een wagentje..."
Deze week krijgt hij ook zn kinderpony-debuut bij me, Tinet's kleine zusje komt op Helix rijden.
Ohja trouwens, heb hem met een trensje gemend, ging best daarmee.
Had een bokkebitje in zijn maat besteld en die zou gister binnen komen, maar helaas, toch niet. Bas zn stang is veel te groot dus dan moet je maar roeien met de riemen die je hebt en vertrouwen op de braafheid van de knol
Eindelijk je wens uitgekomen 
Tuig en de pony zijn al klaar