Super Fleur @ Parcours!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Super Fleur @ Parcours!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 16:03

Vandaag met Pinky & Fellow naar de ponyclub geweest om te oefenen voor vrijdag. Ging erg goed maar geen foto's want het was echt bagger weer dus had niet eens zin om de moeite te nemen

Fleurtje was er uiteraard ook bij en die heeft hier eerder al een sprongetje of 5 gemaakt maar nog nooit een parcourtje rond. Wieke erop gezet, even 2 losse sprongen gemaakt en toen op een rustig tempo (voor Fleur rustig ja ) het parcour (12 hindernissen?) rond. En het ging super! Netjes beheerst, mooi basis tempo, overal goed basculeren en alle balken laten liggen Ze vond het echt helemala geweldig, dat is volgensmij wel van haar af te lezen

Voor Fleur uiteraard wel even de moeite genomen een filmpje te maken. Daaruit wat still's gehaald dus echt een kwaliteit van -3 maar imo toch het plaatsen waard. Super Fleurtje

Hindernis 1:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgensmij zegt dit plaatje genoeg als je je afvraagt of Fleur het ook leuk vond....
Afbeelding

De laatste hindernis. Hier remde ze even flink voor af, Pinky had deze ook geweigerd. Maar goed, jullie zien die hoogte natuurlijk ook, geef ze eens ongelijk!
Afbeelding

Super pony!

esmeejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:05

super leuk diertjee zeg! Succes verder.. springt ook aardig zo te zien!

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:06

Wat doet ze het goed!
Echt heel erg leuk!
Kan ze ook mee naar de springwedstrijd?

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:07

Geweldige fotos zeg !! ziet er goed uit hoor.

Esprie

Re: Super Fleur @ Parcours!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:08

mooie foto's zeg,, ziet er zeker goed uit !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:09

aah leuk hoor, ook leuke pony

Dnies90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:12

leuke pony is die fleur toch.
ga je der ook me laten doen aan de ibop

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 16:14

Ivystoeter:
Hahaha, als ze haar veulen gehad heeft dan zijn we wel van plan haar ook te starten idd. Maar voorlopig rustig aan en geen risico's nemen mbt ziekten enz. Ze zou nu een keer of 2 mee kunnen doen en dan mag ze toch niet meer echt intensief rijden, dus we wachten gewoon nog een paar maanden af...

Nadjathabest:
Dat zal nog even duren, enkel als ze voorlopig keur wordt gemaakt maar dat zou wel een erg mooi streven zijn .
Ze gaat wel de rubriek "Fokmerries onder het zadel" meelopen vd zomer

Freshh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:19

Zoo leuk die pony's van jou
Ze zijn allemaal geweldig!

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:33

Ziet er netjes uit!
Het is echt een leuke pony.

basje123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:23

Heey,
Leuke pony echt schattig,, Dat koppie!!Ze springt ook leuk!
Groetjes Joyce

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:38

Ziet er echt leuk uit, Fleur vind het idd ook leuk!

Perzik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:40

Ziet er netjes uit hoor!
en ze ziet er echt blij uit

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:42

Wat leuk!
Ze heeft er duidelijk lol in!

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:47

leuke fotos hoor, springt leuk!
Alleen merk ik wel dat jullie al best 'intensief' beginnen te rijden (met name Springen waar ik het over heb) terwijl ze nog niet zo heel lang is ingereden, en ook nog best de hoogte in, maarja, wie ben ik ?!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:51

Ik ben het eigenlijk wel met silverxxhein eens. Vind een parcours springen voor een pony die een half jaar (ofzo) onder het zadel is wel heftig hoor, en het is voor zo'n kleine pony nog best hoog vind ik..

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:20

Leuk! Wat relaxd dat jullie daar ook zo op dat terrein kunnen springen!

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:24

echt een leuke pony..
ze heeft er echt lol in..

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:26

Ik ben verliefd op jou pony's

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:40

Leuke foto's hoor, ze doet lekker haar best.
Ziet er leuk uit.

Eilinora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:31

jaaaa,fleurtje weer,wat doet ze het toch goed steeds.
pepper en ik doen ons best voor fleur hoor..........
van de zomer neem ik pepper mee als ik haar goed genoeg vind( in de groei dan he,niet dat ze overbouwd is als ik daar kom.)

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:34

silverxxhein & aanhanger:
Dat mag je vinden
Ik ben er zelf dagelijks bij en zie goed genoeg wat mijn pony's aan kunnen. Mijn 13 jarige merrie die al een jaar 'intensief' onder het zadel loopt heeft van mij maar 3 hindernisjes mogen springen. Puur omdat ik aan haar af lees dat ze dat zwaar vind, dus dan gebeurt dat ook niet. Fleur is een hyper eerste klas. Ookal is ze kort onder het zadel, al zouden we 4 uur draven dan die ze nog niet uitgeput, die heeft energie voor 10. Dus uiteraard moeten we haar voor zichzelf beschermen en dat doen we ook. Heen weg was 15 min draven en de rest stappen. Op de ponyclub heeft ze hoogstens 13 50 cm (of lager) hindernissen gehad (50 cm parcours) en daarna een stuk gestapt, nog wat in de bossen rond gereden en vervolgens 30 minuten naar huis gestapt aan een los teugeltje...
Ieder mag denken wat hij wil uiteraard, maar als je de foto's ziet dan weet je eigenlijk genoeg of dit 'te zwaar' is voor die pony... Ik blijf erbij dat ik mijn pony's goed genoeg ken en dat als ze iets niet aan lijken te kunnen dan gebeurt het ook niet, simpel.

Btw, zorg dan maar dat je uit het 'commerciele sport' wereldje blijft... Daar worden de paarden op hun 2,5 ingereden in 5/6 weken tijd, en daar hoort ook een compleet parcours springen bij....
Hiermee wil ik niet zeggen dat dat goed is voor het dier hoor, maar dat een 6,5 jarige die enkele maanden onder het zadel is en een parcoursje springt niet echt extreem apart is...

Inowa:
Hahaha gaat helemaal goed komen met Peppertje. Ik heb al zin in de zomer!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:55

Tsjah, snap dat jij denkt dat ik aan uithoudingsvermogen denk, maar ik had het eigenlijk over spieren. Lijkt me niet echt goed voor zo'n pony om zo te springen. In die korte tijd dat ze onder het zadel is kan ze nooit zoveel spieren hebben opgebouwd naar mijn mening. Hoe het op mij overkomt is dat je een beetje veel in 1 keer doet. Maar goed, het is jouw pony en je moet zelf weten wat je doet natuurlijk.

Dat je het vergelijkt met het echte springwereldje slaat natuurlijk nergens op, want daar heb jij niks mee te maken

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:00

Ah , wat een schatje I love welshjes!
Ziet er goed uit, ik denk idd ook dat je heel goed weet wat je pony wel of niet aan kan ! Leuke foto's.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 22:07

Heb ik zeker wat mee te maken, alleen niet met mijn eigen pony's (maar de paarden die ik mee train voor mijn baas), dus ben er goed genoeg in thuis maar wil mijn pony bende daar apsolute niet mee vergelijken, hoor Zo 'hoog' zijn wij lang niet en zullen we ook noooooit worden....

Spieren moeten idd aanstreken, ze heeft al aardig wat maar zal ongetwijfeld nog meer krijgen, maar ze gaat echt niet dood van 1 parcoursje hoor? Maar zoals je al zegt; mijn pony